En Hufflepuffhäxas år på skolan
Forum > Fanfiction > En Hufflepuffhäxas år på skolan
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
95mas
Elev |
14 jul, 2012 22:14 |
|
Tova
Elev |
Jätte bra, du kmr ihåg att beskriva de är bra!!
you can take a student from Hogwarts, but never Hogwarts from a student!
15 jul, 2012 15:53 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Förlåt om det blir korta inlägg med jag skriver och skriver,
----------------------------------------------------------- Jag vaknade med ett ryck efter en mardröm, jag tittade upp och såg att alla andra flickor sov än, på en klocka såg jag att det var en halvtimma tills det var dags att kliva upp. Jag bestämmde mig för att ligga kvar och dra mig en stund. Drömmen jag haft var minst sagt rolig. Jag hade min första lektion i trolldryckskonst och jag gjorde bort mig rejält, alla skrattade åt mig speciellt läraren. Jag fick smått panik där jag låg nu även om jag var vaken. Tänk om drömmen skulle bli sann? Jag skulle ju trots ha trolldryckskonst första lektionen, tillsammans med Ravenclaweleverna. Och jämfört med dom som var världens genier så skulle jag vara riktigt korkad. Men jag fick göra mitt bästa och det skulle duga. Jag lugnade ner mig och bestämmde mig för att kliva upp. Bättre att vara tidig istället för sen. Jag klev upp och klädde på mig. Jag försökte vara så tyst som möjligt för att inte väcka dom andra. När jag hade den gula svartrandiga slipsen på mig och Hufflepuffemblemet så tog jag mig en titt i spegeln. Jag tog fram en hårborste jag hade i väskan och borstade mitt hår, sedan satte jag upp det i en tofs. Glasögonen putsade jag extra innan jag sköt på dom på näsan. Sådär nu var jag påklädd och färdig. Eller? Jag hade glömt att packa en väska med böcker. Jag tittade på mitt schema, först trolldryckskonst med Ravenclaw, sen trollformellära med Ravenclaw, sedan örtlära med Gryffindor och slutligen trolldomshistoria med Slytherin. Jag packade ner alla böcker jag kunde tänkas behöva, sedan extra saker att anteckna med och sen lite halstabletter och pappersnäsdukar. Jag kunde inte vara mer redo. Jag gick ner och då började dom andra flickorna vakna, dom flesta kollade sömndrucket och förvånat på mig eftersom jag var klar en halvtimma före. ¨ Jag mötte inte en kotte på hela vägen fram till stora salen. Bara en skabbig katt som tittade lömskt på mig. Jag gladdes och förvånades över allt mat som fanns till frukost på borden även om det var tidigt. Dom enda som var i stora salen än var någon Slytherin flicka som såg ut som en mops i ansiktet och några Ravenclaw elever som var äldre. Vid lärarbordet satt bara en lärare, en gulblek man med svart flottigt hår och svarta elaka ögon. Han påminde lite om en svartalf faktiskt. När jag studerade honom så vände han blicken mot mig till min stora förskräckelse. Hans elaka svarta ögon borrade sig in i mina turkosa och han såg allt annat än glad ut. Jag kunde inte titta bort, han stirrade på mig med ilska och hat tills hans blick mjuknade han såg nästan lite ångerfull ut och vände bort blicken. Jag fattade inget, denna lärare hade först kollat på mig med sådan avsky att jag höll på att försvinna genom golvet och sen så blev han ångerfull? Jag fattade verkligen inget. In i salen strömmade det nu elever, flickorna från min sovsal slog sig ner runt mig till min stora glädje. "Jag heter Susan Bones" presenterade sig en flicka med vänligt utseende. Jag sa mitt namn och alla flickor blev förvånade. "Åh är du släkt med den berömda Richard Larsson?" frågade alla i mun på varandra. "Ja han är min morbror" sa jag. Alla flickorna verkade imponerade. Kanske jag borde berätta att jag aldrig träffat min morbror? Men jag bestämmde mig att det inte var viktigt för tillfället. Dom andra flickorna presenterade sig, Fiona Firga, Leya My, Ailla Troka och så Nina Fredricksson. Vi blev snabbt vänner allihoppa.
17 jul, 2012 12:44 |
|
Emmsaan
Elev |
Ännu ett mycket bra kapitel
Do I regret it? Yes. Would I do it again? Probably. 17 jul, 2012 13:11 |
|
95mas
Elev |
17 jul, 2012 15:40 |
|
Borttagen
|
braaaaaa!
17 jul, 2012 16:04 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Tackar
---------------------------------------------------- Jag såg på en armbandsklocka jag hade på ena handleden att det var tjugo minuter till första lektionen. Efter det slängde jag en blick runt om i salen, elever strömmade fortfarande in och det var halvfullt eller mer vid varje bord. Vid bordet för lärarna så var den läskiga läraren inte ensam längre. Professor McGonagall satt där, och en kvinna med smårunt och vänligt utseende. Det var min elevhemsförståndare professor Sprout. Och så fanns det professor Dumbledore och en skakig man med stor lila turban på huvudet. Han såg mycket rolig ut på något sätt, varför hade han turban? Jag tog en tallrik gröt och en macka med ost som frukost, innan jag gick så sköljde jag ner det med lite vatten också. Jag reste mig upp och rättade nervöst till väskan när jag reste mig upp. Mina nya vänner var inte klara än. Sen då jag var ute ur salen så funderade jag, vart låg trolldryckskonsten egentligen? Jag tog upp mitt schema för att se om det stog något där. Men nej. "Ska du till trolldryckslektionen?" hörde jag en mjuk och ganska flummig röst säga. Jag vände mig om och där stog en lika gammal flicka med smutsblont hår och ljus hy. Hon såg snäll ut, men lite konstig med några slags gammla korkar på en tråd som ett halsband. "Ja" sa jag och nickade. Flickan svarade med samma lugna och flummiga röst. "Jag ska också dit, det ligger nere i fängelsehålorna, ska vi slå följe?" jag nickade och log lite mot henne. Hon verkade inte så konstig mer än att hennes halsband var gjort av korkar och hon hade ett drömmande uttryck över sig. "Jag heter Jessica föresten, Jessica Larsson" flickan log tillbaka och presenterade sig "Jag heter Luna Lovegood" jag log återigen mot Luna. Sedan gick vi mot fängelsehålorna tillsammans. Vi pratade inte så mycket mer under den gången. Vi var mer koncentrerade på att hitta fängelsehålorna. Tillslut kom vi fram till en dörr som var öppen, där inne fanns massor med kittlar med trolldrycker och ett öppet skåp med ingrienser. Framför en kateder och svart tavla stog samma lärare som jag fått ögonkontakt med. Han skrev något på tavlan, Severus Snape stog det. Jag och Luna tog några prövande steg in i salen. Genast vände sig Snape om och muttrade "Årets första elever, vilka är det då?". Jag vågade inte riktigt titta på honom. Jag sa "Goddag professor Snape" medans jag tittade precis under hans ögon på hans näsa. Luna hälsade också. Jag vågade titta upp en aning. Snape stirrade rakt på mig igen. Nu var det återigen ilska han stirrade med mig på igen. Jag skruvade obehagligt på mig och gick till bänkarna. Trots att jag ville spy upp min frukost så satte jag mig längst fram och plockade fram trolldryckskonstboken. Jag plockade också fram anteckningsmaterial. En klocka ringde och det strömmade in andra elever. Alla första årskursare från Hufflepuff och Ravenclaw. Då den sista bänken var tagen av en elev så stängde professor Snape dörren och ställde sig framför tavlan. Hans hållning och ansikte var iskalla. "Mitt namn är professor Snape, jag är lärare i trolldryckskonst" han spände sina iskalla ögon i en pojke som tisslade lite. Pojken tystnade genast. "Trolldryckskonst är en väldigt förfinad konst av magi, man måste vara exakt och ha känsla, jag är rädd för att knappt några av er har talang för det" och så höll han på i fem minuter. Även fast hon försökte så mindes hon inte mycket om hans prat just då. Han började säga namnen på eleverna. "Jessica Larsson" jag tittade förskräckt upp, det var min tur. Och Snape spände ögonen i mig. "Denna klass berömdhet, du är nog redan mycket väl vän med Mr Potter antar jag?" han sa det med hånfull röst och jag tittade ner i bänken fylld av en känsla som fick mig att vilja springa ut ur klassrummet. "Nå Miss Larsson? Vart hittar du en besoar om jag bad dig leta?" frågade han plötsligt och jag tittade upp. Det lät bekant, jag hade läst det i en av böckerna när jag pluggat lite i förväg. "Man hittar en besoar i magen på en get" svarade jag. Snape såg förvånad ut och återgick sen till att räkna upp namn.
19 jul, 2012 17:54 |
|
95mas
Elev |
19 jul, 2012 18:36 |
|
Emmsaan
Elev |
Super
Do I regret it? Yes. Would I do it again? Probably. 19 jul, 2012 19:31 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Ajja snart en månad sen jag skrev här
13 aug, 2012 21:26 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen