Livet utanför
Forum > Fanfiction > Livet utanför
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
HannaPanna
Elev |
Ehm, asså, om kapitlet ska komma idag, kommer det nog rätt sent...
Annars LOVAR jag att det kommer imorgon!! LOVAR! *går och slår ihjäl mig själv*
5 jun, 2012 21:17 |
|
Majis
Elev |
Skrivet av HannaPanna: Ehm, asså, om kapitlet ska komma idag, kommer det nog rätt sent... Annars LOVAR jag att det kommer imorgon!! LOVAR! *går och slår ihjäl mig själv* Men du... Stressa inte! Såklart vill vi ha kapitlet så snart som möjligt, men nu är det ju typ de sista veckorna på skolan, vi förstår om det dröjer! Känn ingen press, tänk bara att du gör folk glada när du skriver, men inte att du måste, ju längre tid du tar på dig ju gladare blir vi nog när det kommer Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 5 jun, 2012 22:20 |
|
HannaPanna
Elev |
Skrivet av Majis: Skrivet av HannaPanna: Ehm, asså, om kapitlet ska komma idag, kommer det nog rätt sent... Annars LOVAR jag att det kommer imorgon!! LOVAR! *går och slår ihjäl mig själv* Men du... Stressa inte! Såklart vill vi ha kapitlet så snart som möjligt, men nu är det ju typ de sista veckorna på skolan, vi förstår om det dröjer! Känn ingen press, tänk bara att du gör folk glada när du skriver, men inte att du måste, ju längre tid du tar på dig ju gladare blir vi nog när det kommer Tack så jättemkt♥♥ Förresten, jag är snart klar med kapitlet så om ni har tur så kanske det kommer ikväll
5 jun, 2012 22:21 |
|
Majis
Elev |
Skrivet av HannaPanna: Skrivet av Majis: Skrivet av HannaPanna: Ehm, asså, om kapitlet ska komma idag, kommer det nog rätt sent... Annars LOVAR jag att det kommer imorgon!! LOVAR! *går och slår ihjäl mig själv* Men du... Stressa inte! Såklart vill vi ha kapitlet så snart som möjligt, men nu är det ju typ de sista veckorna på skolan, vi förstår om det dröjer! Känn ingen press, tänk bara att du gör folk glada när du skriver, men inte att du måste, ju längre tid du tar på dig ju gladare blir vi nog när det kommer Tack så jättemkt♥♥ Förresten, jag är snart klar med kapitlet så om ni har tur så kanske det kommer ikväll Oh! Vad kul! Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 5 jun, 2012 22:23 |
|
HannaPanna
Elev |
Skrivet av Majis: Skrivet av HannaPanna: Skrivet av Majis: Skrivet av HannaPanna: Ehm, asså, om kapitlet ska komma idag, kommer det nog rätt sent... Annars LOVAR jag att det kommer imorgon!! LOVAR! *går och slår ihjäl mig själv* Men du... Stressa inte! Såklart vill vi ha kapitlet så snart som möjligt, men nu är det ju typ de sista veckorna på skolan, vi förstår om det dröjer! Känn ingen press, tänk bara att du gör folk glada när du skriver, men inte att du måste, ju längre tid du tar på dig ju gladare blir vi nog när det kommer Tack så jättemkt♥♥ Förresten, jag är snart klar med kapitlet så om ni har tur så kanske det kommer ikväll Oh! Vad kul! Självklart
5 jun, 2012 22:25 |
|
Majis
Elev |
Skrivet av HannaPanna: Skrivet av Majis: Skrivet av HannaPanna: Skrivet av Majis: Skrivet av HannaPanna: Ehm, asså, om kapitlet ska komma idag, kommer det nog rätt sent... Annars LOVAR jag att det kommer imorgon!! LOVAR! *går och slår ihjäl mig själv* Men du... Stressa inte! Såklart vill vi ha kapitlet så snart som möjligt, men nu är det ju typ de sista veckorna på skolan, vi förstår om det dröjer! Känn ingen press, tänk bara att du gör folk glada när du skriver, men inte att du måste, ju längre tid du tar på dig ju gladare blir vi nog när det kommer Tack så jättemkt♥♥ Förresten, jag är snart klar med kapitlet så om ni har tur så kanske det kommer ikväll Oh! Vad kul! Självklart Vad duktig du är! Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 5 jun, 2012 22:26 |
|
HannaPanna
Elev |
^Hihi tack
Här kommer det... Kapitel 2. Flickan, som jag nu kan avslöja heter Nathalia, slår försiktigt upp sina ögon. Hon sätter sig upp och låter blicken falla på en ek som står några meter från henne. En väldigt stor ek. En väldigt vacker ek. De stora, mörkgröna bladen som hänger på de tjocka grenarnas stjälkar dinglar lätt. Nathalia tittar på ett blad, ett speciellt blad. Det bladet hänger på en stjälk på en mycket tjock gren, kanske den tjockaste, den är störst utav alla blad och det är ljusast. Nathalia följer den med blicken exakt hela tiden, och plötsligt lossnar den från stjälken. Bladet börjar sakta falla ner mot marken och Nathalia tittar fascinerat på. Bladet landar diskret på marken och Nathalia reser sig snabbt upp och med lätta steg tar hon sig fram till platsen där bladet landade. Hon sätter sig ner på huk och tittar på bladet en stund. Sedan, innan vinden hinner få ett grepp om bladet, plockar hon upp det. Hon granskar det noga innan hon stoppar ner det i en stor ficka som är fastsydd på hennes blå klänning. Nathalia, som helt har glömt bort gårdagens händelse, skuttar iväg. Då hon kommer fram till en äng, bestämmer hon sig för att plocka några blommor åt Bella. Bella är en gammal kvinna, på ett ungefär är hon kanske runt 80 år. Nathalia och Bella är grannar och Nathalia spenderar mycket av sin tid hos Bella. Eftersom att Nathalias föräldrar bråkar den största delen som hon är hemma, brukar hon gå över till Bella, gå till det stället där hon känner sig trygg. Självklart har Nathalia sin äldre bror, men han är inte ofta hemma. Om han åker hemifrån kan det dröja veckor innan han kommer tillbaka. Det är ingen som vet vart han åker heller. I alla fall, tillbaka till berättelsen. Nathalia plockar många blommor, i många färger. Färger. Det tycker Bella om. Speciellt gul, det hade Bella berättat för Nathalia. Så Nathalia bestämmer sig för att plocka många gula blommor, då skulle nog Bella bli glad.När hon är klar med att plocka blommor så börjar hon gå mot området där hon bor. Då hon är framme springer hon fram till hus nummer 8, där Bella bor. Hon går upp för grusgången som leder till ytterdörren. Hon knackar lätt på dörren och väntar på att någon ska öppna. Denna någon måste vara Bella, eftersom att hon är den enda som bor i detta hus. Ett ljud, som låter precis som när någon låser eller låser upp, når Nathalias öron och hon förstår att det är Bella som håller på att öppna. Nathalia backar bakåt ett steg så att Bella inte råkar öppna dörren på henne. Dörrhandtaget trycks ner och dörren öppnas med ett gällt ljud. Bellas huvud sticker ut i dörröppningen. Hon ler brett då hon ser att det är Nathalia som står utanför. ”Men hej Nathalia! Så trevligt att se dig!” säger Bella med höjd röst och öppnar dörren helt. ”Hej Bella” säger Nathalia och besvarar leendet. Hon håller fram blombuketten och säger med sin ljusa röst. ”Jag har plockat blommor åt dig”. ”Till mig! Tack så mycket. Vad vackra blommor!” svarar Bella och ler ett tandlöst leende. ”Varsågod” svarar Nathalia innan hon kliver in i Bellas hus. Detta blev inte världens bästa kapitel, men jag hoppas att ni tycker om det!
5 jun, 2012 22:30 |
|
_SanD_
Elev |
5 jun, 2012 22:40 |
|
Majis
Elev |
Gillar't!
Men du skriver otroligt bra, men det var inte så många stycken. Jag vet inte vad det heter men jag kalla det dubbelstycken då det blir som ett mellanrum mellan två stycken, lite fler såna hade du gjort. Det jag mena med fler stycken är som exempel: "Nathalia plockar många blommor, i många färger. Färger. Det tycker Bella om. Speciellt gul, det hade Bella berättat för Nathalia. Så Nathalia bestämmer sig för att plocka många gula blommor, då skulle nog Bella bli glad. När hon är klar med att plocka blommor så börjar hon gå mot området där hon bor. Då hon är framme springer hon fram till hus nummer 8, där Bella bor. Hon går upp för grusgången som leder till ytterdörren. Hon knackar lätt på dörren och väntar på att någon ska öppna. Denna någon måste vara Bella, eftersom att hon är den enda som bor i detta hus. Ett ljud, som låter precis som när någon låser eller låser upp, når Nathalias öron och hon förstår att det är Bella som håller på att öppna. Nathalia backar bakåt ett steg så att Bella inte råkar öppna dörren på henne." Hajar du nu? Annars är det helt och fyllt bäst!!!! Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 5 jun, 2012 22:40 |
|
HannaPanna
Elev |
5 jun, 2012 22:42 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen