Lily Potter-Livet bakom bröderna.
Forum > Fanfiction > Lily Potter-Livet bakom bröderna.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Majis
Elev |
Bra fortsätt! Jag har ett förslag på nåt som kan hönda, men jag skicka dig en uggla istället!
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 14 apr, 2012 21:52 |
|
Borttagen
|
Jättebra!!!
14 apr, 2012 23:09 |
|
amanda1104
Elev |
Jättebra
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 15 apr, 2012 11:59 |
|
TheOnlyLion
Elev |
Såååå brraaaa :' ) ja blev beroende ♥
15 apr, 2012 12:32 |
|
Emma Granger
Elev |
Naaww, Tack så mycket! ♥
PS: Lily, James och Albus är halvblod. Kapitel 10-Trolldryckskonst Jag vaknade klockan 4 på morgonen av att Sam, grät I sömnen. Det låter lite konstigt men det är läskigt. Jag gick till henne och pratade lugnade med henne, fastän hon sov. Jag hade visst somnat om för när jag slog upp mina ögon lyste det röda rummet. Solen hade tryckt sig in genom tornets fönster. Jag satte mig upp och gnuggade ögonen. Jag gick ner till sällskapsrummet och mötte Eric. Han satt I en av röda sofforna fraömför den öppna spisen. “Var är Sam?”, sa han med en blick på mig. “Hon sover för en gångs skull”, sa jag och log. “Hänger du med till stora salen?” “Visst Lily”, svarade Eric. Vi gick till sovsalarna och satte på oss våra klädnader innan vi gick ner till stora salen. När jag och Eric kom in I stora salen var det nästan fullpackat, jag och Eric gick och satte oss vid Gryffindor-bordet, längst ut. Där satt också Veronica Davids och Fredric O´Simons. Vi pratade och hade skoj med dem. Veronica var mugglarfödd men väldigt snäll. Fredric var fullblod. Efter det gick vi direkt ner till trolldryckkonsten. Där nere mötte vi Sam och Hugo. “Hej Hugo, Hej Sam”, sa jag med ett leende. “Vilka är dem?”, sa Hugo och nickade mot Veronica och Fredric. “Jag heter Veronica Davids och jag är mugglarfödd”, sa Veronica innan någon annan hann öppna munnen. “Och jag är Fredric O´Simons, fullblod.”, fortsatte Fredric. “Ni då?”, frågade Veronica och tittade på Sam och Hugo. “Hugo Weasley, Halvblod”, svarade Hugo enkelt. “Och jag är Samatha Stone också Halvblod”, sa Samantha. Vi gick in I klassrummet. Vi mötte en kvinna I purpurröd mantel. Hon hade blondt hår och såg ut att vara runt 25. Hennes blåa ögon lyste som diamanter. Hon log när hon såg oss. “Hejsan elever”, sa hon. “Jag är Proffessor Sandra Emlet, Jag är trolldryckskonst lärare ”, sa kvinnan som tydligen hette Proffessor Emlet. “Idag ska vi inte göra någon trolldryck utan jag ska bara veta vad ni kan”, sa Proffessor Emlet. “Vad heter den här trolldrycken?”, frågade Proffessor Emlet klassen. Veronica räkte upp handen. “Ja, Miss...”, sa Proffessor Emlet och nickade mot Veronica. “Davids”, svarade Veronica. “Den heter Hulmatian och botar bölder.” “Bra Miss Davids, 10 poäng till Gryffindor”, sa Proffessor Emlet. Efter lektionen stack jag, Veronica och Sam till bibblan för att göra Proffessor Emlet´s läxor. “Vad kallas den starkaste kärlekdrycken Veronica?”, frågade Sam Veronica. “Amortentia”, svarade Veronica och log. “Tack”, sa jag och krafsade ner Amortentia på en bit pergament och gick för att hitta en bok om trolldrycker. Trött tjej <333 15 apr, 2012 17:05 |
|
Majis
Elev |
Goody! Fortsätt!
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 16 apr, 2012 17:57 |
|
amanda1104
Elev |
Jättebra
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 17 apr, 2012 08:07 |
|
Borttagen
|
Gud va bra.♥
20 apr, 2012 15:19 |
|
Emma Granger
Elev |
Tack så mycket alla! ♥
Förlåt om det har tatt ett tag men det är skola och så men samt tomt med ideer. Om ni har något så skicka en uggla! Som tack får ni ett nytt Kapitel!!! Kapitel 11-Kärlek I luften Jag vaknade på morgonen och gick upp, Inget dånande av Sam inatt som tur va. Jag bytte om till min klädnade och gick till stora salen. I sällskapsrummet träffade jag Veronica. “Hejsan Lily”, sa hon och småsprang fram till mig. “Hej Veronica, Hänger du med till stora salen?”, sa jag med ett leende. “Visst Lily”, svarade hon. Hon log med sina bländvita tänder till hennes brun-blonda hår. Hon och jag gick genom poträtt-hålet ochut I korridoren. Vi vandrade ner till stora salen. “Hejsan Lily!”, sa Eric och log stort mot mig och Veronica när vi kom ner. Jag rodnade. Vi gick och satte oss vid honom. Efter frukosten sprang vi till Försvar Mot Svartkonster lektionen. “Hallå Elever” Proffessor Barke log och tittade ut över klassen när vi steg in. Veronica, jag och Sam smög in och satte oss på våra platser. “Potter, Stone, Davids, Ni är försenade.”, sa Brake, Vi tittade på honom och nickade långsamt. “15 poäng´s avdrag från Gryffindor” Vi satte oss med Eric, Hugo och Fredric. “Var har du varit Lily?”, viskade Eric när jag satte mig brevid honom. “Berättar sen”, jag log stort mot honom. Han log tillbaka med sitt fina leendé. Jag log tillbaka och tittade sedan på Barke. Han hade genomgång och lektionen var riktigt rolig. Efter lektionen gick jag, Sam och Veronica till sällskapsrummet. “Lily”, sa en röst bakom mig och jag vände mig om. “Eric”, sa jag lågt. Jag fick fjärliar I magen när jag kollade på min vän. Hans ljusa lugg åt sidan, Men jag kan väl inte vara kär I Eric? Eller jo det kan jag men tänk om han bara vill vara min vän? Och vad skulle Albus och James säga? Framför allt: Vad skulle Sam, Veronica, Hugo och Fredric däga om jag och Eric helt plötsligt var tillsammans. Jag skakade av mig takarna. Jag log mot Eric och gick till Veronica och Sam. Skulle jag säga det till dem? Dem var ju mina allra bästa vänner. Åhh Hugo, Hugo hur skulle han ta det? 'Det här är för jobbigt', tänkte jag och svimmade I soffan. Mer eller? Trött tjej <333 20 apr, 2012 15:59 |
|
Borttagen
|
Ja absolut vill vi ha mer.
Super bra 10000 gånger om. 20 apr, 2012 20:09 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen