Du och jag mot världen - Draco ♥ Emelie.
Forum > Fanfiction > Du och jag mot världen - Draco ♥ Emelie.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
DracoIsMine
Elev |
23 mar, 2012 19:47 |
|
96hpevanescence
Elev |
23 mar, 2012 20:00 |
|
Corriiz
Elev |
Kapitel 16 - Dödens väktare
∂єα∂ σя؟-ємєℓιє Jag stod stilla. Vad händer? Jag hade dött.. Eller? Nej jag var inte död. Men snart var jag det. En skepnad ställde sig framför mig. Liemannen? Det såg ut som det. Jag svalde. ´´Välkommen!´´ Liemannen tittade på mig. Jag upptäckte att jag höll i ett svärd. ´´Jag vill tillbaka!´´ Fräste jag. ´´Hur? Besegra mig?´´ Skrockade han. Jag höll hårdare i svärdet. ´´Kanske..´´ Mumlade jag. Plötsligt stod jag i en sal. Tränings sal. Liemannen drog i sitt vapen. Jag svingade mitt svärd. ´´Jag ser rädsla´´ Sa mannen och blockerade slaget. ´´och mörker...´´ Sa han. Jag gjorde mig beredd på ytliggare ett hugg. ´´Det gör dig starkare.. Men du använder det inte.....´´ Mumlade han och slog ett slag som gjorde ett stort sår i min arm. Jag flämtade. Jag högg rakt på han ena finger. Tror jag för en bit föll ned på marken. Han tjöt tyst. ´´Andvänd mörkret...Kalla på det..´´ ´´OCH!?´´ Väste jag. ´´Du blir starkare och Draco slipper smärtan... Han får tillbaka dig´´ Orden var som knivar. Han hade rätt? Jag försökte kalla på det men det funkade inte. ´´Han.. Draco kommer alltid vara samma pucko´´ Sa mannen och högg i mitt ben. Jag blev arg. Jag svingade mitt svärd på hans ben och han föll ned på knä. Jag tog hand vapen och gjorde mig beredd på att hugga till i hans hjärta. ´´Gör det´´ Väste han. Jag högg honom. ´´Emelie?´´ Sa nån jag öppnade ögonen. Draco? ´´Draco?´´ Mumlade jag. Han kramade mig och kysste mig. ´´Du! Vad?´´ Sa han till mig. Jag reste mig upp. ´´Jag mår bra!´´ Sa jag. ´´Nej!´´ Flämtade Draco. ´´Joo!´´ Sa jag argt. ´´Du kunde dött!´´ ´´JAG VAR DÖD!´´ Skrek jag. Draco backade. ´´Vad har jag gjort?´´ Mumlade han. Jag gick ur sängen och gick fram till honom. Jag kramade honom. Han gjorde detsamma. ´´Det är okej..´´ Mumlade jag ´´mhm´´ Muttrade Draco Jag sneglade på Narcissa som satt böjd över Bellatrix. Va? Vad har jag missat? Mera kommer ![]()
24 mar, 2012 10:58 |
|
96hpevanescence
Elev |
24 mar, 2012 11:00 |
|
Corriiz
Elev |
Kapitel 17 - Emelie
ιт ∂σѕη'т ωαѕ ѕυяє-∂яαcσ Jag kramade om Emelie som satt i mitt knä. Då upptäckte jag skadorna Emelie hade. ´´Du besegrade honom?´´ Emelie ryckte på axlarna. ´´Jag måste ta med dig till...Ahh!´´ Jag flämtade av smärtan i min brytna arm. ´´Nej nej!´´ Sa Emelie och klappade mig på ryggen. Hon ställde sig upp men föll ihop igen. Jag ställde mig upp. Beredd att vara hennes stöd. Tillsammans gick vi till sjukavdelningen. ´´Åhh herregud!´´ Flämtade Madam Pomfrey när vi kom in i sjukavdelningen. Hon gjorde ett stöd mot mig så jag kunde lägga mig i en säng. Sen gick hon över till Emelie. Tur att sängarna var nära varandra så vi kunde prata om allt under natten. ´´Draco?´´ Jag vände mig om och fick se Pansy som låg bredvid mig. ´´Pansy vad?´´ Sa jag. Då mindes jag. ´´Besten kastade iväg dig?´´ Sa Pansy oroligt. ´´Simun...´´ Sa Emelie. ´´Simun?´´ Sa Pansy snobbigt och grimaserade åt smärtan. ´´Dom heter Simun..´´ Muttrade Emelie. Pansy fnös. Jag vaknade av att Emelie skrek. Jag ställde mig upp och gick till henne. ´´Emelie?´´ Viskade jag. Hon öppnade ögonen. Jag blev förskräckt. Hennes ögon var röda. Hon drog upp tröjan en bit. Jag upptäckte en svart tatuering som slingrade sig runt på Emelie's mage. Hon är märkt av? Hon tittade på den nya tatueringen. Det var en ros med taggig tjälk. Bladen var blodröda. Jag flämtade. Hon hade verkligen besegrat döden!! Jag kysste henne på munnen. Hon stängde ögonen. När jag gick tillbaka sov Emelie. Jag såg på hennes andra tatuering som blev svart.Det var flammor. Jag somnade med bllicken på tatueringen Mera kommer ![]()
24 mar, 2012 11:13 |
|
96hpevanescence
Elev |
24 mar, 2012 11:56 |
|
Marsku
Elev |
Seriöst ?? Du e som världens bästa skrivare
You have been accepted in Hogwarts School of Witchcraft and Wizardy :D JOIN THE DARK FORCES! WE HAVE COOKIES! 24 mar, 2012 13:03 |
|
Borttagen
|
Jättebra!!!!!
24 mar, 2012 13:16 |
|
Corriiz
Elev |
Kapitel 18 - Tatueringen.
ι ∂ση'т кησω ιƒ ι αм gσσ∂ σя ησт-ємєℓιє Jag granskade min tatuering som jag hade på magen. Jag mindes den hemska natten av all den smärtan. Draco klappade mig på axeln. ´´Draco vad hände?´´ Draco vände sig om och fick syn på Crabbe som nu såg kaxig ut. Draco fnös. ´´Inget, jo en Simun kastade ned mig i det piskande trädet´´ Jag tyckte att Draco lät snobbig. Jag drog ned tröjan men Crabbe hann se tatueringen. Han pekade på min mage. ´´Vaa?´´ ´´Vadå har du aldrig sett tatueringar?´´ Sa jag kaxigt. Crabbe flinade och försvann. Draco kysste mig på halsen. Jag puttade bort honom lite. ´´Jag har inte tid med det...´´ Mumlade jag. Draco flinade och kysste mig snabbt på munnen. Jag kramade försiktigt Draco, det var en lång kram. När jag gick ur sjukhus salen på väg till matsalen så fick jag många blickar. Crabbe -.-'' Folk viskade och pekade på min ena tatuering som var på armen. Jag klappade armen. Den här gången satt jag mig längst ut på bordet. En kille med långt svart hår satt bredvid mig och snackade om filmer(Sånna dära underhållande apparater som mugglare tittar på) Jag flinade lite. Draco satte sig på sin vanliga plats. Då och då sneglade han på mig med en blick fylld av kärlek. Jag tittade på hans sår som t.ex enorma bulor på huvudet och skrapsår. Den vänstra armen var bryten så den var inlindad i gips. Mera kommer ![]()
25 mar, 2012 16:22 |
|
96hpevanescence
Elev |
25 mar, 2012 16:39 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen