Rostbiff och Stuvad Potatis [SV]
Forum > Fanfiction > Rostbiff och Stuvad Potatis [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
_SanD_
Elev |
6 apr, 2012 12:21 |
|
Borttagen
|
Bra
6 apr, 2012 12:22 |
|
Borttagen
|
Känn er bevakade
6 apr, 2012 12:49 |
|
Borttagen
|
Jättebra! 6 apr, 2012 13:48 |
|
Humle Snurre
Elev |
Kapitel 16.
Draco: Jag gick till vid-behov-rummet. Jag behövde tänka på vad visste jag inte riktigt men jag behövde vara för mig själv en stund. Jag tänkte ”jag behöver en plats där jag kan vara för mig själv och tänka” sen gick jag tre gånger förbi väggen och där öppnades en dörr. Jag gick in, där inne fanns det fåtöljer, bokhyllor, och kuddar i massor golvet pryddes av en vacker heltäckningsmatta. Jag satte mig i en av fåtöljerna. Jag vaknade nästa morgon i en obekväm ställning. Jag hade somnat i fåtöljen och nu värkte ryggen. Jag tittade på klockan den var åtta, snart skulle vi ha örtlära med Gryffindor. Jag gick upp ur fåtöljen och sträckte på mig. När jag kom ner till stora salen satt Pansy vid Slytherin bordet och vände hela tiden blicken mot dörren. När jag kom in sken hon upp i ett leende. ”Vart har du vart?” Frågar hon. ”Äh, ingenstans.” Svarade jag och tog ett rostat bröd. ”Var du i sällskapsrummet inatt?” Envisades Pansy. ”Öh, Ja” ljög jag. ”Kan du inte ha vart, jag satt uppe hela natten.” ”Jaha, okej. Jag var i vid-behov-rummet.” ”Okej, såg du planschen?” ”Vilken plansch?” ”Om discot, på fredag.” Vadå disco? Jag har inte sett någon affisch eller plansch om något disco. ”Nej, det har jag inte.” Svarade jag sanningsenligt. ”Okej, men jag undrade om du ville gå med mig?”
LÄS: www.boktomtarna.blogg.se/
6 apr, 2012 13:50 |
|
Borttagen
|
BRAAAAAAAAAAA!!!!!!
6 apr, 2012 13:52 |
|
_SanD_
Elev |
6 apr, 2012 15:54 |
|
Filifjonkan
Elev |
Superbraaaa!!!
evak forever. 7 apr, 2012 06:38 |
|
Nelly1513
Elev |
7 apr, 2012 07:00 |
|
Humle Snurre
Elev |
Tack
Kapitel 17. Pansy: ”Okej, men jag undrade om du ville gå med mig?”, sa jag försiktigt och försökte tolka Dracos ansiktsuttryck. "Ehm, kanske...", sa han sakta. När han såg mitt sårade ansiktsuttryck la han snabbt till: "Om jag har lust att gå förstås... Det kommer nog mest vara töntar där, eller..." Jag suckade tyst utan att Draco hörde. Jag hade verkligen velat gå, plockat fram en fin klänning och allt. Och dessutom kunde jag se att Draco ljög, det var säkert så att någon annan frågat eller att han inte ville gå med mig. "BANANPIZZA!", skrek plötsligt rektor Dumbledore. Det blev helt tyst i hela salen. Bara professorn själv som skrattade. "Ja, jag ville testa ett nytt sätt att kalla på er uppmärksamhet.", sa han sedan när han såg alla chockade miner. Han harklade sig. "På fredag har bestämt att ha ett disco här i Stora Salen, efter några elevers önskemål. Det kommer i alla fall finnas mat och godsaker i drivor. Poppig musik också. Eller hur, Severus.", sa Dumbledore och gjorde en gest mot professor Snape som såg ut att vilja sjunka genom jorden. "Hur som helst, jag tycker att alla borde ge det en chans. Om det blir en succé så kanske vi har ett disco till någon gång.", fortsatte Dumbledore. "Ja, det skulle vara awsome...", sa Crabbe ironiskt på platsen bredvid mig. Dumbledore verkade vara klar och satte sig ner. Några sekunders tystnad, därefter började eleverna applådera lite osäkert.
LÄS: www.boktomtarna.blogg.se/
7 apr, 2012 20:30 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen