Vem är du?
Forum > Fanfiction > Vem är du?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Okeij! Good!
19 feb, 2012 15:33 |
|
96hpevanescence
Elev |
19 feb, 2012 15:40 |
|
Borttagen
|
Blir ni glada om kapitel 4 kommer nu? Även om det inte är jättelångt?
19 feb, 2012 15:46 |
|
Ginny.:.Weasley
Elev |
jaaa!
And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them 19 feb, 2012 15:46 |
|
Borttagen
|
Okej, inte jättelångt men...
Kapitel 4: Skogen (Hermione) Å, nej! Hagrid skulle råka i trubbel, jag visste det! Det hade inte varit någon inbillning när jag såg något – eller rättare sagt någon – i Förbjudna skogen. Det hade varit Charlie! Jag kände mig orolig, både för Charlie och för Hagrid. Mest för Hagrid efter som han råkat i så många knipor förut. ”Vad ska vi göra?” frågade jag. Ron kollade förvånat på mig. ”Gå till Sällskapsrummet, vilket vi håller på med nu”, sa han. ”Jag menar… Med Hagrid”, sa jag. Harry och Ron kollade förbryllat på mig och jag började känna mig irriterad. ”Hagrid mår ju bra”, sa Harry och kollade på mig som om jag vore helt knäpp. ”Men… Fattar ni inte”, frågade jag irriterat. Jag stannade upp och kollade allvarligt på dem, det här var faktiskt inget skämt! Då såg jag ett par ljusblå ögon i Förbjudna skogen. Charlie vinkade åt mig att komma! ”Gå till sällskapsrummet, jag kommer”, sa jag och började gå mot Skogen. ”Vart ska du?” frågade Ron och kollade på mig. Jag såg mot Skogen, Charlie var fortfarande kvar. ”Jag ska bara… Äsch, skit i det”, fräste jag och stod kvar och väntade tills de var utom synhåll. Så fort de var utom synhåll började jag gå mot Charlie som stod precis i utkanten av Förbjudna skogen. ”Hej, kom”, viskade Charlie och började gå längre in i skogen. Jag följde tveksamt efter, Förbjudna skogen var inte ett sådär jättetrevligt ställe… ”Vill du något speciellt?” frågade jag när Charlie flera minuter senare stannade upp i en liten glänta. ”Ssch… Inte så högt”, viskade han. Jag kollade på honom. Varför fick jag inte prata normalhögt? ”Får jag fråga en sak?” frågade jag tyst. Charlie kollade på mig och nickade. ”Hur har du kommit in hit till Hogwarts?” Charlie kollade allvarligt på mig men ett litet leende lekte på hans läppar. ”Kan du bevara en hemlighet?” frågade han allvarligt. Jag nickade. ”Bra, vi möts här imorgon så kan jag berätta”, sa han och började gå. ”Vart ska du?” Han kollade på mig och log. ”Det är en helighet som jag inte tänker anförtro någon. Vi möts här imorgon”, sa han bestämt. Jag suckade, det fanns väl inget jag kunde göra för att få veta idag. Jag gick ut ur skogen samtidigt som Charlie gick längre och längre in. 19 feb, 2012 15:48 |
|
Lills
Elev |
19 feb, 2012 15:50 |
|
Ginny.:.Weasley
Elev |
azome!
And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them 19 feb, 2012 15:51 |
|
Borttagen
|
Jättebra! Meera!
19 feb, 2012 15:54 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ginny.:.Weasley: azome! Tack! Det kanske inte kommer mer föränn i morgon, är inte klar med nästa kapitel än. 19 feb, 2012 15:54 |
|
Borttagen
|
Åååå!
19 feb, 2012 15:54 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen