Ron tänker tillbaka
Forum > Fanfiction > Ron tänker tillbaka
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
leumas vän
Elev |
På tal om Mer visste ni att i en liten Mer festis så finns det 30 sockerbitar?
Grymt bra fanfiction också 24 dec, 2010 22:34 |
|
Hermione00
Elev |
När kommer nästa del?
__________________________________________ ♥ Gryffindor! ♥ Severus Snape, the bravest man we've ever knew.. One Direction <3 25 dec, 2010 18:11 |
|
Ron
Elev |
Nu
Kapitel 10 - En haltande man Andy hade gått runt, hälsat på många. Frågat runt men det var inte många som visste något. "De mörka varelserna" hade varit i korp gränden men det var mer än en vecka sen. Då var det bara två personer som blev tagna. Ena hade man funnit död utanför Manchester och den andra var fortfarande borta. En liten pojke. Alla fyra blev starkt berörda när dom hörde pojkens mor berätta om händelsen. Han hade sprungit runt med alla andra barnen i gränden. Lekt och skojat runt som små pojkar gör. Så hade det plöstligt blivit mörkt och is kallt ute. Pojkarna märkte ingenting förrän deras föräldrar skrek åt dom att skynda sig bort där ifrån. Pojken hette Colin och hade halkat när han skulle springa där ifrån medan "de mörka varelserna" kom allt närme. Colins mor berättade att hon precis skulle springa ut och hjälpa Colin så hade hennes man gripit tag i henne. "De mörka varelserna" hade inte tvekat en sekund utan tagit Colin direkt trots att han grät och bad dom låta honom vara. Hon fick tårar i ögonen när hon berättade historien. Hon hade med all kraft slitit sig lös och sprungit för livet mot sin son. Men på några sekunder var han borta. Hon såg hemskt trött ut, sorgsen och olycklig. Ron förstod henne bra och berättade om sitt läge. Hon sa att hon bad hela tiden och hoppades med hela sitt hjärta att han skulle vara vid liv men att hon tyvärr inte trodde det. Ingen i korp gränden verkade ha något hopp för pojken. Alla var säkra på att pojken var död, borta för evigt. Ron fick en klump i halsen. Om det stämde så kan det inte finnas mycket hopp för Hermione eller Andys dotter.. När Ron, Ginny, Harry och Andy gick i gränden i hopp om att finna någon som visste något så kom en man gående emot dom. Han haltade och såg ut att ha väldigt ont. Trots det försökte han le mot dom fyra. - Är ni dom fyra? Som grändens alla besökare nu pratar om? Är ni dom som letar efter den unga kvinnan och en liten flicka? sa mannen och vände bort ansiktet för att hosta. - Jo, det är vi. svarade Ron snabbt och hoppades så innerligt att mannen visste något. - Jag vet, jag vet vart ni ska leta. sa han och vände sig om. Gick mot en mörk gränd och visade sedan med armen att dom skulle följa efter honom. Alla fyra följde ivrigt efter honom. Men ändå lite misstänksamma var dom. Vart skulle han leda dom? We're all wizards, even Ron. 25 dec, 2010 18:21 |
|
Borttagen
|
Åh det är så bra
26 dec, 2010 00:23 |
|
Borttagen
|
Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer.
26 dec, 2010 09:13 |
|
Ron
Elev |
Tack, det kommer ett kapitel till senare i efter middag tror jag
We're all wizards, even Ron. 26 dec, 2010 09:42 |
|
Borttagen
|
Längtar!!!!!
26 dec, 2010 10:10 |
|
Annikz
Elev |
26 dec, 2010 11:41 |
|
leumas vän
Elev |
26 dec, 2010 12:32 |
|
Heonp.
Elev |
come an, skriv mer!
"what the hell is a hufflepuff?" 26 dec, 2010 13:07 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen