ஓCharlie Weasleyஓ Den som visade sig
Forum > Fanfiction > ஓCharlie Weasleyஓ Den som visade sig
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Asm!
8 mar, 2012 17:16 |
|
Kattninen
Elev |
Oj då! Det verkar som om jag tydligen inte har skrivit på länge!!!
Därför kommer jag skriva mera alldeles strax! Så nästa del kommer allså....IDAG!! Fortsättning... När Charlie satte sig vid det stora Gryffindorbordet brevid Hugo och Sophie som såg hans illa tilltygade tröjarm. ''Vad har du hållt på med, då?'' frågade Hugo mumlande med nästan all mat i munnen. I det där läget påminde han mycket om Charlie 4:åriga bror Ron, som redan hade lärt sig äta på ett mycket grisigt sätt. ''Vad har du varit? frågade Sophie oroligt. ''Du bara försvann, vissa sa att du gick in i skogen'' Han tog lite mat och pumpasaft och svarde sedan på Hugo och Sophie's frågor. Han ville inte riktigt berätta vad han gjorde där inne, vad hans såg och hur försvar mot svartkonst läraren hittsde honom. Han drog en lite vit lögn. ''Jag tycke jag såg en annan elev gå in iskogen, så jag vet inte riktigt vad jag tänkte men sen blev det bara så att jag gick in i skogen'', började han och tog en klunk från sin dricka. '' efter en stund när jag inte hitta ut, hittade en lärare mig och jag kom in hit'': Det var en väldigt förenklad historia och nästan inte sann alls. Charlie fick en obehaglig känsla i magen, han skämdes att behöva ljuga för sina nya vänner. Sophie tittade, inte i fullt förtroende på honom, men fortsatte att äta. Hugo ryckte bara på axlarna och fortsatte det han var bra på. FORTSÄTTNIG FÖLJER... Det blev ett väldigt kort kapitel men det ska komma mer så snart som möjligt!!!
12 mar, 2012 15:43 |
|
Borttagen
|
Det var bra!
(Kunde nt kommentera innan*tycker att det var konstigt*) MER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 17 mar, 2012 21:16 |
|
Kattninen
Elev |
Har inte skrivit på jätte länge så här, tycker jag, kommer mer! ;D Föressten så tror jag att jag gjorde lite fel med de två fortsättningarna där uppe ^. Det blir lite förvirrat känner jag och har bestämt att nu att det slutade: Hugo och Sophie såg hur Charlie såg ut, de pratade en stund tills en jätte lång man kom upp i centrum. SÅ!!! Nu fortsätter kapitlet!
Fortsättning... Mannen ställde sig i centrum för alla elever, lärare och andra små grejer. Han harklade sig lätt och viftade med armarna; ungefär som en girigent framför sin sångkör. Hans silverlånga skägg och sina halvmånsformade glasögon gav ett lungt inflytande på honom. Nu är det författarens som talar! Alla vet ju hur Dumbledore ser ut, jag tycker att det tar för mycket tid åt texten och för uttråkande för att beskriva någon som nästan alla vet precis ser ut! Så, bla bla bla, blå ögon... lång, smal, cool...bla bla bla! Mannen ställde sig bakom en hög kateder och började tala med en tydligt röst: "Välkommen till Hogwarts, skolan för unga trollkarlar och häxor. Hogwarts är helt säkert och har mycket bra lärare. Jag, som är rektor för skolan är ärad att få lära känna nya elever men ändå få träffa samma trevliga elever som varit på denna skola en tid nu. Mitt namn är Albus Dumledore och..." Rektor höll på med sitt samtal i några minuter till, sen sa han till alla att njuta av middagen och följa med prefekterna sen som skulle hjälpa alla nya förstaårs elever till sina upphållsrum. Men nu skulle alla bara njuta av maten och efter hans sista ord poppade upp mera, god mat från ingenstans. Charlie såg att tvillingarna Leo och Teo flyttade närmare trion och kände sig jätte glad att de två också hade hamnat i Gryffindor, fast de hade ju försökt skydda honom när de inte trodde att Charlie hade någonstans att ta vägen efter övergreppet på tåget. De var verkligen modiga. "Du, Charlie! Du missade när sorteringshatten sjöng sin sång förut!" berättade Teo och Leo nickade. "Sjöng?" frågade Charlie stumt och plockade med sin potatis. "Ja, sjöng!" började Leo "Visste du inte att han kunde sjunga?" fortsatte Teo "Jaja, de var verkligen i rim och allt bara flöt på!" sa sedan Leo igen. Det var verkligen förvirrande när de skiftade så och han bytte snabbt samtalsämne. "Så vad sa hatten till er när ni hade den på huvudet?" Han tittade mot Sophie som rodnade stort och tittade ner mot sin tallrik. "Till mig sa den att jag verkligen kunde ta hand om mina vänner och..." babblade Hugo och svalde sen sin mat. "Och att jag skulle alltid vara till någons stöd!" Leo och Teo tittade leénde mot Hugo och berättade sedan vad hatten hade sagt till dem, faktist samma sak till både på och alla skrattande när de tittade förvånat på varanndra. "Vad sa hatten till dig då, Sophie?" "Åhh, jag vet inte riktigt..." började hon lågt men hejdades sen av att prefekterna kom in. Middagen var slut och alla skulle upp och sova. Men Charlie tyckte att det var konstigt att Sophie inte vill berätta vad hatten sa till henne. Lite prat kapitel!^.^ Men .... Fortsättning följer...
17 mar, 2012 22:51 |
|
Borttagen
|
JÄTTE BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
18 mar, 2012 09:12 |
|
Kajsa10
Elev |
Grymt!
See you later, Alligator! 18 mar, 2012 21:47 |
|
Kattninen
Elev |
Man får ju skuldkänslor av att bara skriva var tredje dag! So here is more!!
FORTSÄTTNING... Charlie's bror Bill hade sagt att de flesta prefekterna är snobbar, hela bunten av dem. Men det kunde Charlie inte hålla med om, självklart såg vissa lite stroppiga ut men de flesta såg bara ut som vanliga 15:åriga Hogwarst-elever. Två stycken långa och smala prefekter kom fram till Gryffindorbordet och ropade in alla Hogwarts-nybörjare. ''Följ efter oss!'' ropade en ljushårig prefektflicka med gäll röst och den lilla Hogwartsgruppen följde efter dem. Charlie gick med sina ny vänner, upp för massor av troppor, förbi spöken som susade förbi eleverna med en hårsmån så att en långg pojke fick rysningar i kroppen. Förbi stirrande, rörliga tavlor som verkade djup fundersamma på de nya trollkarlarna och häxorna. Alla kom upp i ett torn som kallades Gryffindortronet, lite fantasilöst men det är ju den stora helheten som räknas, där fanns ett jättestort porträtt med en mycket mullig dam. ''Detta, allihopa, är tjocka damen'' vissa gav ifrån sig ett lätt åhh. ''Hon är det som vaktar Gryffindors sällskapsrum och med endast det rätta lösenordet så kommer man in'' När alla var tysta sa prefekterna högt och tydligt: ''Smällkaramell!'' vissa elever kliade sig i huvudet och undrade vad i hela världen en smällkaramell var. De andra bara stod och väntade på att alla skulle bli tysta. När gruppen kom in i upphållsrummet så fick man reda på vart man skullle sova och med vilka rumskompisar. Bill syntes inte till och Charlie fortsatte framåt till det rum han hade blivit indelad till. Chockat såg han att hans rumskompisar var Hugo, Leo och Teo. Detta spridde snabbt en glädje inom honom och han visade det halv för att han var så trött. Snabbt packade Charlie fram lite av sina saker men kastade sig nästan omedelbart i sin säng. Det sista han minns att han tänkte på, innan han föll i en djup sömn, var vad en smällkaramell var för någon. SLUT PÅ KAPITEL 3!! Det jag mest längtar till nu är att få skriva kapitel fyra för där kommer deet att hända grejer!!!
20 mar, 2012 22:45 |
|
Borttagen
|
Jätte *gäsp* bra!
20 mar, 2012 23:50 |
|
Betelgeuse Black
Elev |
Love it!
You might belong in Hufflepuff, where they are just and loyal, those patient Hufflepuffs are true, and unafraid of toil. 21 mar, 2012 14:47 |
|
Kattninen
Elev |
Next hot chapter is...
~~~MYSTISKA LJUD OCH PRICKIG OST~~~ Charlie Weasley hade haft en mycket underlig dröm som han tänkte igen i slutet av frukosten. Alla nya elever hade fått ett schema och förstagryffindorna hade tydligen förvandlingskonst med professor McGonagall, den bestämda läraren som visade Charlie hur och vad han skulle gör för något med hatten. ''Jag har hör att förvandlingkonst kommer att vara jättekul!'' sa Leo och Teo i mun på varanndra. Hugo nickade instämmande medan Charlie bara stirrade på sin macka. Plötsligt vaknade han till. ''Du, Hugo'' började han och tittade snabbt på sitt schema igen. ''Var är Sophie?'' Hugo ryckte på axlarna och som en bön kom Sophie rusande bort mot kvartetten med ett svettigt uttryck i blicken. ''Hej alla! Jag tappade bort mitt schema och letade överallt!" sa hon mycket snabbt och började äta lite väl fort. "Men jag hade tydligen lagt det i mitt bagage...så vilken är våran första lektion?'' Sophie åt så fort att alla var tvungna att ta sina skålar med flingor och backa ett steg. När hon väl hade lungnat sig berättade Teo att det var förvandlingskonst om femton minuter. Plötsligt la någon sina händer på Charlie axlar mycket fort och han hoppade till så att han macka flög nästa 2 meter bort. Långsamt vände han sitt huvud om och såg Bill med ett flin på läpparna. ''Hejsan, lillebror. Hur är din första dag i skolan?'' sa han med en löjlig ton så att det var pinsamt. ''Hej, Bill... Dagen har precis börjat så att...'' började Charlie smått irreterat men Bill avbröt honom och satte sig brevid Sophie och Charlie. ''Vem är det här då...'' började Bill om. ''Charlie det är lite för tidigt att skaffa flickvänner första dagen på Hogwarts'' retades Bill med putade läppar och Sophie rodnade försiktigt Men snälla, någon hjälp mig! tänkte Charlie och ville bara flyga upp i himlen och förvinna. Hugo såg väldigt sur ut och Leo och Teo tittade förvånat på varanndra och på Bill. ''Snälla Bill sluta... Förresten, var var du igår? Jag hittade dig inte'' han vill byta, så fort som möjligt samtalsämne. Bill backade några steg och var tydligen inte beredd att få Charlie's fråga. ''Ehh, var jag var...'' började han tveksamt. ''Jag var tvungen att fixa en sak... Åt en kompis... Till mig... Oj, nu börjar min lektion måste dra... Och trevligt att träffa er alla!'' Han försvann lika fort som han kom och alla fem var tvungna att blinka till några gånger för att förstå vad som nyss skätt. ''På tal om lektion, vi börjar nu!'' sa Leo med ett leende och puttade in sin stol. ''Och denna enkla formel ska ni ha bemästrat senast till nästa lektion'' började professor McGonagall strängt efter att ha sett allas exempel. ''Annars kan det påverka ert betyg om ni inte har fått med grunderna och om ni har svårt så är det bara att fråga mig eller gå till bibloteket'' Lektionen hade mestadels varit i prat om betygerna och grunderna, men de hade fått lära sig en helt ny formel om hur man ändrar små materials färg. Eleverna hade fått runda, små ostar som de skulle göra prickiga. Hugo, Leo och Teo hade fått sina ostar perfekt på andra försöket och belönades med 10 poäng. Sophie och Charlie hade fått sina ostar, förvånat, fyrkantiga först men de fick tips från proffesorn att utala det kortare och starkare. Då funkade det med en gång och de fick också beröm men dock inga poäng. Tur nog fanns det elever som forfarande inte fick fomel att funka, så de hade fått greppet inte sist iallafall. Lektionen slutade lyckligt och alla var glada för den första lektionen gick så bra. ''Vad har vi nästa lektion, då?'' frågade Hugo och knäckte sina fingrar. ''Runt hörnet'' svarade Leo ironiskt och skrattade med sinn tvillingbror. ''Om några minuter. Det är "skötsel och vård av magiska djur'' med professor Hagrid... Hugo, var det inte han som satt i samma båt som oss?'' svarade och frågade Sophie medan de gick för att byta sina böcker. ''Jo, de måste det vara. Eller Charlie det var ju du som pratade med honom, hur var han?'' Charlie svarade hur Hagrid var i sitt trevliga sätt och alla fem pilade ner till nästa lektion. Resten av alla gryffindor elever var där och Hagrid hade ett stor leende på läpparna under sitt stora skägg och kunde nästa lika väl kramat hela bunten. Lektionen skulle hållas brevid skogen som kallades ''Den förbjudna skogen'' och Charlie kände en svettdroppe åka nedanför ryggen medan alla satte sig ner i gräset. Plötsligt hörde han att stort tjut som sedan blev ett tyst klagande men han hoppade till ändå. Eleverna som satt brevid Charlie tittade konstigt på honom när han hade hoppat till så men det verkade som att ingen hade hört ljudet. Ingen förutom Charlie som hade hört den ledsna klagandet inne i skogen och ingen som hade reagerat. Det vara en liten pojke med rött hår och många fräknar som hade hört varelsen... FORTSÄTTNING FÖLJER... Den är texten jobbade jag mycket på och hoppas ni upskattar den!
23 mar, 2012 22:54 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen