Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Lovley Little Luna and Noble Nerdy Neville [SV]

Forum > Fanfiction > Lovley Little Luna and Noble Nerdy Neville [SV]

1 2 3 ... 5 6 7 8
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Good

31 jan, 2012 16:36

Josefin_Weasley
Elev

Avatar

+1


Skrivet av Borttagen:
Good
Tack

Jag har varit borta i en vecka och inte haft något internet, men det har gjort att jag har haft gott om tid att skriva. Jag är alltså klar med kapitel 3

Det är inte jättelångt, men jag hoppas ni gillar det ändå. Har också börjat på kapitel 4, även om det kommer dröja innan det dyker upp här


Kapitel 3
Neville drog sin vänstra hand genom Lunas ljusa hår och försökte att bara njuta av ögonblicket. Det var Nevilles första kyss, om man inte räknande med dem han hade fått av sin farmor, och han hoppades att han gjorde på rätt sätt. Hur länge han var kvar i kyssen visste han inte och han brydde sig inte heller. Det var skönt att känna Luna nära honom och när de släppte varandra kände sig Neville helt nyvaken. Innan han såg sig om tittade han djup i Lunas ögon och såg hur de strålade. Neville hade aldrig sett Luna så närvarande som hon var då. Hon verkade inte tänka på Narglar eller smygspruttar, utan bara på honom. Det fick Neville på ännu gladare humör och när han såg sig om insåg han att han och Luna inte var ensamma om att ha kyssts. Hermione satt i Rons knä och det var ingen tvekan om att de hånglade, precis på samma sätt som Ron hade gjort med Lavender under deras sjätte år. Ginny och Harry satt också tätt intill varandra med läpparna hopklistrade. Neville sneglade på Luna och det behövdes bara en blick från henne för att veta vad han skulle göra.

Det fanns ingen tid på caféet, detta var ett ställe för kärlek och det var som om alla glömde allt vad tid hette så fort de kom in där. Detta gällde förstås även Neville, Luna, Ron, Hermione, Harry och Ginny. De satt vid samma bord, men tänkte inte längre på att de var en grupp, alla var helt upptagna av respektive partner. Neville kom inte ihåg vem som först hade insett att de hade suttit på caféet i över två timmar utan att röra sitt fika, men han gissade att det var Hermione. Då hade de genast plockat ihop sina saker och betalat. Nu stod de ute i solljuset igen och alla var rosiga om kinderna och hade rufsiga hår. Det skarpa ljuset sved i ögonen efter dunklet på Madam Puddifoot’s och ingen verkade riktigt redo att komma tillbaka till verkligheten. Men detv ar ju tvungna att göra något mer och Hermione hade tydligen fler planer för dagen.
”Ömn… Jag tänkte att nu när vi ändå var i Hogsmeade kunder vi passa på att besöka Hogwarts. De håller ju på att reparera slottet och vi kan säkert hjälpa till.” Sa hon. ”Dessutom vill jag diskutera hur vida vi kommer ha möjligheten att studera vidare med Professor McGonagall.” Tillade hon snabbt och såg förväntansfullt på de andra. Ron såg inte ut att gilla tanken på att gå till slottet och att Harry genast började protestera var fullt förståligt. Men Neville tyckte det lät spännande och tydligen Luna också, för hon sa:
”En jättebra idé Hermione. Pappa sa att stendammet från väggarna skulle vara bra när man ska locka fram den skrynkelhorniga snorlacken, så jag skulle gärna vilja ta lite sånt damm med mig till honom.” Hermione såg lite osäker ut, men verkade precis som alla andra, ha lärt sig att det inte var värt att säga i mot Luna.
”Jag skulle också gärna vilja gå till slottet, är glad att kunna hjälpa till” Sa Ginny och det var avgjort. Ron och Harry hade röstats ner och de började gå mot Hogsmeades huvudgata. Det tog längre tid än vanligt att komma Hogwarts den här dagen. Var femte meter blev Harry stoppad för att skriva en autograf eller svara på en fråga om slutstriden. Även Ron och Hermione blev stoppade rätt ofta och det var faktiskt några som kände igen Neville, Luna och Ginny också. Neville för att han hade dödat Nagini, Luna för att hon var dotter till Xeno Lovegood som hade skrivit så bra saker om Harry och Ginny för det såg tydligt att hon var en Weasley. Långt om länge kom de i alla fall ut byn och fick syn på slottet vid horisonten. Flera av de stora tornen var halvt ihop rasade och det fanns gigantiska ställningar runt om dem. Neville såg att det rörde sig på ställningarna och såg ljus i olika färger riktas mot tornen. När de kom närmare fattade han att rörelserna kom från häxor och trollkarlar och att ljuset var olika trollformler som kastades mot tornen för att laga dem. Slottet kryllade av rörelse och var mer levande än någonsin. När den lilla gruppen äntligen kom fram till slottsgrindarna hade det redan börjat skymma och alla var spända när Harry lyfte handen för att öppna grinden.


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F94e65c9dd51169e86842f31c8bf6b7a2%2Ftumblr_n37qf0HvLe1t0k45mo1_500.gif

19 feb, 2012 15:11

Ginny.:.Weasley
Elev

Avatar


azome!


synd att du inte har haft internet på länge.

And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them

19 feb, 2012 15:19

Josefin_Weasley
Elev

Avatar


Tack

Men det har varit helt okej, jag har ju haft tid att skriva

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F94e65c9dd51169e86842f31c8bf6b7a2%2Ftumblr_n37qf0HvLe1t0k45mo1_500.gif

19 feb, 2012 15:35

Borttagen

Avatar


Skrivet av Josefin_Weasley:
Tack

Men det har varit helt okej, jag har ju haft tid att skriva


Ja,elr hur!
Super bra!

19 feb, 2012 22:24

Victoire Weasly
Elev

Avatar


Jättebra!

~MY TUMBLR~

19 feb, 2012 22:33

AnMel
Elev

Avatar

+1


Jättebra! Fast jag tycker inte att ett ord kan beskriva allt. För att verkligen skriva vad jag tycker behöver jag nog sitta i timmar för att du är så otroligt duktig och har utvecklats så mycket sen en tid tillbaka. ♥ Ser fram emot mer!

Exchange [SV] | The 1D-games

20 feb, 2012 15:46

Josefin_Weasley
Elev

Avatar


Skrivet av AnMel:
Jättebra! Fast jag tycker inte att ett ord kan beskriva allt. För att verkligen skriva vad jag tycker behöver jag nog sitta i timmar för att du är så otroligt duktig och har utvecklats så mycket sen en tid tillbaka. ♥ Ser fram emot mer!
Tack så jättemycket ♥ Jag håller med dig, ord kan inte alltid beskriva allt. Just nu har jag inga ord för hur tacksam jag är över dina ord

Tack så mycket ni andra också ♥ Det är era kommentarer som får mig att fortsätta skriva


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F94e65c9dd51169e86842f31c8bf6b7a2%2Ftumblr_n37qf0HvLe1t0k45mo1_500.gif

20 feb, 2012 19:07

Ginny.:.Weasley
Elev

Avatar


Skrivet av Josefin_Weasley:
Skrivet av AnMel:
Jättebra! Fast jag tycker inte att ett ord kan beskriva allt. För att verkligen skriva vad jag tycker behöver jag nog sitta i timmar för att du är så otroligt duktig och har utvecklats så mycket sen en tid tillbaka. ♥ Ser fram emot mer!
Tack så jättemycket ♥ Jag håller med dig, ord kan inte alltid beskriva allt. Just nu har jag inga ord för hur tacksam jag är över dina ord

Tack så mycket ni andra också ♥ Det är era kommentarer som får mig att fortsätta skriva


såå.....när kommer mer?? :3

And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them

20 feb, 2012 19:09

sötalillaarasara
Elev

Avatar


Skrivet av Josefin_Weasley:
Skrivet av AnMel:
Jättebra! Fast jag tycker inte att ett ord kan beskriva allt. För att verkligen skriva vad jag tycker behöver jag nog sitta i timmar för att du är så otroligt duktig och har utvecklats så mycket sen en tid tillbaka. ♥ Ser fram emot mer!
Tack så jättemycket ♥ Jag håller med dig, ord kan inte alltid beskriva allt. Just nu har jag inga ord för hur tacksam jag är över dina ord

Tack så mycket ni andra också ♥ Det är era kommentarer som får mig att fortsätta skriva


Hehe, jag kan nog komma på något annat som får dig att skriva om ingen komenterar men jag vill nog inte skriva dom här...

Well some say I'm lazy And others say that's just me Some say I'm crazy I guess I'll always be

21 feb, 2012 08:55

1 2 3 ... 5 6 7 8

Forum > Fanfiction > Lovley Little Luna and Noble Nerdy Neville [SV]

Du får inte svara på den här tråden.