Finns det någon ond häxa/trollkarl som INTE varit i Slytherin?
Forum > Harry Potter > Finns det någon ond häxa/trollkarl som INTE varit i Slytherin?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Lockheart var väl också Ravenclaw har jag för mig?
var var ju inte dödsätare ond, men att ta bort folks minnen för att ta deras ära är ju inte heller så himla nobelt. 18 dec, 2011 16:58 |
|
childhoodlight
Elev |
18 dec, 2011 17:14 |
|
Siria
Elev |
Severus Snape är ju ett exempel på en som är god.
18 dec, 2011 19:49 |
|
childhoodlight
Elev |
^ Eh... va? Severus var först och främst ond i början, och under sin tid på Hogwarts som lärare var han hemsk och elak mot sina karaktärer. Han var absolut inte världens godaste direkt, även om han till senare tid bekämpade de onda. :>
18 dec, 2011 21:02 |
|
Borttagen
|
Slughorn var en Slytherinare som var god
18 dec, 2011 22:29 |
|
Borttagen
|
Skrivet av childhoodlight: ^ Eh... va? Severus var först och främst ond i början, och under sin tid på Hogwarts som lärare var han hemsk och elak mot sina karaktärer. Han var absolut inte världens godaste direkt, även om han till senare tid bekämpade de onda. :> Snape var god. Han var visserligen alltid intresserad av svartkonst, men bara för att man är intresserad behöver man inte vara ond. Det hintas ett flertal gånger i böckerna att även Dumbledore kan svartkonst men han använder de inte. Snape blev antagligen ond efter att Lily lämnade honom och han slutade se någon poäng med att stanna kvar på Dumbledores sida. Liksom orka se sin största kärlek tillsammans med sin mobbare alltid? Vilket han hade behövt göra om han varit i Orden lika mycket som Lily och James. Jag tror aldrig han var riktigt ond. Han bara gav upp. 19 dec, 2011 12:02 |
|
Borttagen
|
^^ Snälla det finns redan en tråd där Severus diskuteras, börja inte med det här, tack
19 dec, 2011 16:23 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av childhoodlight: ^ Eh... va? Severus var först och främst ond i början, och under sin tid på Hogwarts som lärare var han hemsk och elak mot sina karaktärer. Han var absolut inte världens godaste direkt, även om han till senare tid bekämpade de onda. :> Snape var god. Han var visserligen alltid intresserad av svartkonst, men bara för att man är intresserad behöver man inte vara ond. Det hintas ett flertal gånger i böckerna att även Dumbledore kan svartkonst men han använder de inte. Snape blev antagligen ond efter att Lily lämnade honom och han slutade se någon poäng med att stanna kvar på Dumbledores sida. Liksom orka se sin största kärlek tillsammans med sin mobbare alltid? Vilket han hade behövt göra om han varit i Orden lika mycket som Lily och James. Jag tror aldrig han var riktigt ond. Han bara gav upp. Definitionen av ond = smärtsam, som relateras till smärta Jag tappade hammaren på foten och fick ont i tån. elakartad, svår elak i sinnet, illvillig, eller fientlig http://sv.wiktionary.org/wiki/ond Ond behöver inte betyda att en karaktär i serien använder sig av svartkonst. Det har jag aldrig antytt.
19 dec, 2011 18:03 |
|
Ginny00
Elev |
Quirrel var Ravenclaw, tror jag..
19 dec, 2011 19:37 |
|
Josefin_Weasley
Elev |
Skrivet av Ginny00: Men var han en dödsätare? Jag trodde bara att han var rädd när han stötte på Voldy i Albanien och gjorde som Voldemort sa bara för att han inte visste bättre. Eller? Quirrel var Ravenclaw, tror jag..
19 dec, 2011 19:45 |
Forum > Harry Potter > Finns det någon ond häxa/trollkarl som INTE varit i Slytherin?
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen