Snape!
Forum > Harry Potter > Snape!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
accioron
Elev |
Skrivet av Severus10: Han är inte ond. Han har varit god alla filmer igen och följt Albus order från början till slut. Ingen har sagt att Severus Snape var ond. Allt jag har sagt är att han inte går att placera i ett av de två facken, då han inte är något av det. 11 dec, 2011 21:03 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Severus10: Han är inte ond. Han har varit god alla filmer igen och följt Albus order från början till slut. Kan någon förklara, jag orkar inteeee 11 dec, 2011 21:03 |
|
GodricH
Elev |
Severus10 snape god?! han är lika god som svartalf tjuv
11 dec, 2011 21:05 |
|
Borttagen
|
Han är amoralisk och en agonist imo. Han var på sin egna sida.
11 dec, 2011 21:06 |
|
Severus10
Elev |
Har du hört talas om ordet förflutet?
När han var dödsätare på riktigt var förflutet man tar upp nutid inte dåtid. 11 dec, 2011 21:07 |
|
Borttagen
|
^Även om det är hans förflutna så är det en del av honom. En del av hans historia och det visar ju att han har lite ondska i sig och han var inte heller trevlig mot sina elever.
11 dec, 2011 21:09 |
|
Severus10
Elev |
Lilte
1 procent av 100 kanske. 11 dec, 2011 21:10 |
|
GodricH
Elev |
serverus10 no offence men jag tror du har missuppfattat snape karaktär helt o hållet. för det första samtyckte han med lord voldemorts idéer, once a deatheater always a death eater. om vi tar upp nutid så mobbade han harry och neville under skoltiden hur god är man då?
11 dec, 2011 21:12 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Severus10: Har du hört talas om ordet förflutet? När han var dödsätare på riktigt var förflutet man tar upp nutid inte dåtid. ehm, om vi skulle ta upp den faktiska nutiden så skulle Snape vara död... Och ja, att vara en del av dödsätarna är hans förflutna, men även om han gått över till den goda sidan för länge sen har han en gång varit med det onda till 100 %. Han är modig, ja... men jag skulle int kalla honom god, personligen är jag nämligen helt övertygad om att han fortfarande skulle vara ond om det inte vore för att han ville skydda Harry för Lilys skull... 11 dec, 2011 21:12 |
|
accioron
Elev |
Citerar från Draco Malfoy-tråden där jag även tog upp Snape. Snape är varken god eller ond, han ligger konstant i mitten och vill inte ha med något annat att göra än sig själv och de(n) han älskar; Lily.
''De människor som konstant svävar i mitten av allting och endast är trogna till sig själva är ofta de som kan bli som farligast, och även är kapabla till att förändra allt i en berättelse. Snape är ungefär det bästa beviset på det här: han spelar bokstavligen alla personer, och det är egentligen bara tur att han har Harry till hans fördel. Snapes motivation är Lily, likt det att Malfoys bara bryr sig om varandra. Detta är anledningen till Narcissa ljuger för Voldemort; det är därför hon och Lucius ignorerar striden runt dem och försöker rädda Draco. Det är människor som gjort felaktiga val och som försöker hålla sin familj oskadd, och det är deras verkliga roll i serien.'' 11 dec, 2011 21:13 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen