Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Brev Från Hogwarts

Forum > Harry Potter > Brev Från Hogwarts

1 2 3 ... 5 6 7
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Jag inleder med att säga att våld inte löser några problem....


Spoiler:
Tryck här för att visa!... därefter säger jag att jag vill slå ner personen först

25 nov, 2011 19:28

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag inleder med att säga att våld inte löser några problem....


Spoiler:
Tryck här för att visa!... därefter säger jag att jag vill slå ner personen först


Då tvingar du mig att sparka på personen när han/hon ligger ner. Det känns inte så snällt...

25 nov, 2011 19:30

GinnyLover
Elev

Avatar


Min vimsiga uggla Goodie har slarvat bort mitt brev! Men de kommer någ snart, och om det inte gör det så åker jaag till Hogwarts i alla fall

8 maj 2013 ♥

25 nov, 2011 19:33

Borttagen

Avatar


Skrivet av GinnyLover:
Min vimsiga uggla Goodie har slarvat bort mitt brev! Men de kommer någ snart, och om det inte gör det så åker jaag till Hogwarts i alla fall


Jag har hört att det kan vara ganska svårt att hitta om man inte vet var det ligger

25 nov, 2011 19:34

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av GinnyLover:
Min vimsiga uggla Goodie har slarvat bort mitt brev! Men de kommer någ snart, och om det inte gör det så åker jaag till Hogwarts i alla fall


Jag har hört att det kan vara ganska svårt att hitta om man inte vet var det ligger


Men det gäller väl mest för mugglare. Eftersom våra brev bara har försvunnit på vägen så borde vi inte ha några problem med att ta oss dit

25 nov, 2011 19:36

Borttagen

Avatar


^
Kanske det, men det kan fortfarande vara bra med en vägbeskrivning först...

Vi kan ju dock skicka brev till dem och fråga?

25 nov, 2011 19:37

Borttagen

Avatar


De råkade skicka Erolls kusin med brevet till mig, så han har inte hittat mig än. Men nästa sommar kommer han säkert

25 nov, 2011 22:19

cannedcorn
Elev

Avatar


DET KOMMER SNART! DET KOMMER SNART!
Jag vet att brevet kommer snart. DET MÅSTE KOMMA SNART.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_lmfgl0PDiO1qgwefso1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs2.favim.com%2Forig%2F28%2Fawesome-daenerys-targaryen-emilia-clarke-game-of-thrones-Favim.com-238110.gif

25 nov, 2011 22:40

Luna.Lovegood
Elev

Avatar


Ugglan med mitt brev flög nog vilse när han skickades iväg för tre och ett halvt år sedan. Jag tror han flög vilse i slutet när han skulle hitta till mig i skogen. Men han hittar snart. För typ ett och ett halvt år sedan hittade han mig, men han var så blyg, och rädd att jag skulle bli arg för förseningen att han inte kom närmare än fem meter. Sedan i tisdags tog han mod till sig och följde efter mig till träningen. När vi sprang ute satt han bakom en buske vid vägen och flaxade med vingarna för att flyga upp när jag kom förbi. Men när han såg att det var mugglare med lät han bli att visa sig. Sedan tappade han bort mig igen.

Det var min första teori. Jag har en till. Durmstrang ligger ju i Norge eller Sverige. Där går man mellan 12 och 18 års ålder. Ja, jag vet att jag är mer än 12 år. Men Det är ganska ofta som de får relegera folk, eller upptäcker att de har tagit in en ynk. Då kande ta in en ny elev.
Min motivering till det: Hela fyra elever har försvunnit från min skola sedan vi började sexan. Den sista försvann efter att en annan kom tillbaka. Dessutom är det två i årskursen under oss som också säger att de ska byta till samma skola som de andra säger att de bytte till. Det verkar som en normal skola, och jag träffade deras elevråd igår. De verkade också normala. Men jag genomskådade dem ändå för länge sedan.

Det finns ju också teorin om att man kommer in när man har upptäckt sina magiska förmågor, vilket kan ta hur lång eller kort tid som helst.

Den där om att man kommer in efter gymnasiet verkar ju inte heller så dum, och inte alls omöjlig.

Spelar ingen roll för mig vilken av dem som stämmer, men JAG SKA TILL HOGWARTS OM DET SÅ ÄR DET SISTA JAG GÖR!!!

25 nov, 2011 22:42

Borttagen

Avatar


^

Bra inställning det där!

25 nov, 2011 23:00

1 2 3 ... 5 6 7

Forum > Harry Potter > Brev Från Hogwarts

Du får inte svara på den här tråden.