Kränkande att bli kallad fet?
Forum > Off Topic > Kränkande att bli kallad fet?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
Det är inte särskilt roligt att bli kallad fet.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 11 nov, 2011 23:42 |
|
Borttagen
|
Det bror väll på person till person. Har själv aldrig blivit kallad fet seriöst så jag vet väll inte hur det känns. Men jag antar det iaf är kränkande mot en person som kanske har anorexia, bullemi etc eller att personen i fråga redan ser sig som fet och inte gillar det.
11 nov, 2011 23:45 |
|
Borttagen
|
Nu måste jag bara säga det, rubriken stör mig som fasen - enbart på grund av frågetecknet. Det är väll självklart att det är kränkande att bli kallad fet? O_O
11 nov, 2011 23:48 |
|
Remembrall
Elev |
^ Fast, det är ju menat att vara en frågeställning, att vara inbjudande för folk att skriva sina åsikter kring ämnet, mer än ett konstaterande..?
11 nov, 2011 23:50 |
|
luckyBella
Elev |
Ordet fet har ju synonymer till sig. Om man skulle säga ''mullig''så skulle man nog ta det på ett annat sätt liksom plus att det beror ju helt på hur man säger det till personen, eftersom att man kan ju säga det på skoj och på allvar. Men jag tror att vissa tar illa upp för att ''fet'' har auotomatiskt blivigt ett kränkande ord eftersom att man måste vara supermodelsmal för att räknas som smal och det är ju liksom ''modernt'' och visar att man har ett hälsosamt liv och inte propar i sig en massa skräpmat, godis att man tar vara på sin kropp. Men att bli kallad för fet visar då motsatsen och folk skaffar sig direkt en massa fördomar osv.
Så ja, det beror på hur man ser det hela.
11 nov, 2011 23:56 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Remembrall: ^ Fast, det är ju menat att vara en frågeställning, att vara inbjudande för folk att skriva sina åsikter kring ämnet, mer än ett konstaterande..? Jo men då hade jag föredragit, "Är det kränkande att bli kallad smal?" För det är DET alla diskuterar här - att bli kallad smal är lika kränkande att bli kallad fet, i många situationer. Men ja, nu är det såhär och förhoppningsvis har jag fått ur mig det jag vill och slutar störa mig på frågetecknet. 12 nov, 2011 00:02 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av luckyBella: Ordet fet har ju synonymer till sig. Om man skulle säga ''mullig''så skulle man nog ta det på ett annat sätt liksom plus att det beror ju helt på hur man säger det till personen, eftersom att man kan ju säga det på skoj och på allvar. Haha jag blir aldrig glad när folk kallar mig för mullig. DESSUTOM så kan ord som är på skoj också såra, mind you :>
12 nov, 2011 00:25 |
|
luckyBella
Elev |
Skrivet av childhoodlight: Jo, jag vet. Men jag menar på det att man måste tänka på hur man säger saker och ting eftersom att de lätt kan få en annan betydelse. Man väljer ju liksom själv på vilket sätt man vill ta saker på, man kan välja att säga saker på det sättet som nog skulle såra minst även om man väljer att ta det på ett annat vis än tänkt. Skrivet av luckyBella: Ordet fet har ju synonymer till sig. Om man skulle säga ''mullig''så skulle man nog ta det på ett annat sätt liksom plus att det beror ju helt på hur man säger det till personen, eftersom att man kan ju säga det på skoj och på allvar. Haha jag blir aldrig glad när folk kallar mig för mullig. DESSUTOM så kan ord som är på skoj också såra, mind you :> Men jag förstår hur du menar och håller med dig om att ord på skoj också sårar, det är ju inte liksom alltid som man förstår när man sårat någon om man själv inte försatte sig i den situationen.
12 nov, 2011 00:55 |
|
childhoodlight
Elev |
luckyBella Så det bästa är egentligen att hålla tyst när det kommer till folks utseenden (speciellt kroppar) angående saker som faktiskt kan tas illa upp! But I totally get your point
pandan Fast OP har ju frågat i sitt inlägg när hon skapade tråden om det är kränkande att bli kallad för fet för att hon inte tycker det, så det är väl inte konstigt att hon har ställt det som en fråga? o:
12 nov, 2011 01:05 |
|
Borttagen
|
MULLIG OCH STOLT.
Tjock, fet och smal är och låter oftast elaka men jag kallar mig själv mullig och jag är glad över min kropp :'D 12 nov, 2011 01:27 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen