The Marauders - Always and forever [SV]
Forum > Fanfiction > The Marauders - Always and forever [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Winny Geasley
Elev |
Det var ju bra att Sirius inte hann säga, för då skulle ju Harry aldrig kommit på det där med kvasten.
25 okt, 2012 19:12 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Winny Geasley: Det var ju bra att Sirius inte hann säga, för då skulle ju Harry aldrig kommit på det där med kvasten. Hehe ja på sätt o vis men Harry blev nog inte så glad. 25 okt, 2012 19:26 |
|
Borttagen
|
Bra!
25 okt, 2012 19:30 |
|
Winny Geasley
Elev |
Skrivet av Borttagen: Ja, det här du rätt i! Skrivet av Winny Geasley: Det var ju bra att Sirius inte hann säga, för då skulle ju Harry aldrig kommit på det där med kvasten. Hehe ja på sätt o vis men Harry blev nog inte så glad. 25 okt, 2012 19:34 |
|
Jen93
Elev |
25 okt, 2012 20:36 |
|
Hermia
Elev |
Jättebra
Once a MADling, always a MADling 25 okt, 2012 20:55 |
|
Borttagen
|
Kapitel 36 Brev November 1994 Remus bläddrade igenom högen med brev han – för något som kändes som evigheter sedan – fått av Lily och James. Kära Måntand, Det slog mig häromdan att Dumbledore måste vara släkt med jultomten. Jag menar, långt vitt skägg, hur vanligt är det? Om vi ska hålla hårt på våra gamla traditioner, och dessutom ha väldigt trevligt, hoppas jag och Lily (och Harry också, gissar jag, även om han inte säger så mycket) att du kommer för att fira jul med oss i år. Slingersvans kommer vara i Turkiet med sin mamma (det låter sjukt konstigt, men tydligen var det någon släktgrej) men Tramptass kommer såklart. God jul, Tagghorn. I Turkiet med sin mamma, va? Snarare hos Voldemort och lämnat över uppgifter som skulle ta död på Lily och James. Peter hade alltid varit en sån dålig lögnare, men de hade gått på detta allihop. I Turkiet, ja, visst… Kära Måntand, Det var längesedan vi pratades vid, James och Harry har varit lite krassliga så det har inte blivit så mycket av förutom att vara här hemma och vila. Hoppas du mår bra, i alla fall, och att det löst sig med jobbsituationen. James hälsar att han personligen skulle ge den där Morey McRoy en riktig smäll om han var du, men sen saknar han ju lite av ditt sunda förnuft också. Säg gärna till om du vill komma förbi någon dag nu när vi är lite friskare här, det skulle vara kul att ses. Varma hälsningar, Lily. Det ringde en liten klocka vid namnet Morey McRoy, men Remus kunde inte sätta fingret på vem det var. Kära Måntand, Lily är deppig. Hennes syster, Petunia du vet, (som om du skulle glömma henne) har tydligen gift sig med den där Dursley utan att berätta något för Lily innan. Mr och Mrs Evans ringde efter bröllopet, och de hade tydligen varit väldigt arga på Petunia, de ville bara inte visa det på hennes bröllopsdag. Jag tycker så synd om Lily, fast om jag hade en sån syster skulle jag inte gå om jag så fick hundra inbjudningar. Det kan jag inte säga till Lily, lite förnuft har jag allt. Du får gärna komma förbi någon dag, kanske muntra upp tillvaron lite grann. Tramptass var här en stund igår, men han var tvungen att åka ganska tidigt, jobb, du vet. Jag tror Harry gjorde sönder en vas nu, den där kvasten han fick av Tramptass är livsfarlig. Måste kila. /Tagghorn Kära Måntand, Hoppas din förkylning har gått över nu, jag fick så dåligt samvete när jag smittade dig. Jag och James måste berätta en sak för dig. Det är för riskabelt att skriva det per brev, du kan väl komma förbi på tisdag kväll? Kramar från Lily Tisdag kväll. Remus ögon tårades. Det hade aldrig blivit tisdag kväll. Inte för Lily och James. De dog på lördagen. Han fick aldrig veta vad det var som var så viktigt. Kanske hade de tänkt berätta för honom att de bytt hemlighetsväktare? Allting hade varit så mycket lättare då. _______ Känner mig stolt, för jag kollade upp och 31 oktober 1981 var faktiskt en lördag P.S Ska hedra Lily och James med ett extra långt inlägg på deras dödsdag. 25 okt, 2012 21:23 |
|
GinnyForever
Elev |
^Gillar det där sista.
25 okt, 2012 21:26 |
|
Borttagen
|
Menar du det sista på kapitlet eller min kommentar i slutet? o_O
25 okt, 2012 21:26 |
|
GinnyForever
Elev |
Skrivet av Borttagen: Menar du det sista på kapitlet eller min kommentar i slutet? o_O Båda. 25 okt, 2012 21:29 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen