~~Hedviggs liv~~
Forum > Fanfiction > ~~Hedviggs liv~~
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Erica
Elev |
Skrivet av Borttagen: Kaaaan du inte ändra liiiiite om du kopierar från boken?!! Super duper bra!!!!!! OK, då skriver jag nästan som boken och jag tänker hoppa över lite saker eftersom det handlar om Hedwig/Cho. OK? Tycker ni det blir bra så?
12 aug, 2012 21:44 |
|
VattenBlå
Elev |
12 aug, 2012 21:58 |
|
Erica
Elev |
12 aug, 2012 22:20 |
|
Borttagen
|
Låter jätte bra!!!!
13 aug, 2012 07:23 |
|
Erica
Elev |
Skrivet av Borttagen: Låter jätte bra!!!! OK, då blir det ett kapitel snart då, men ni måste kommentera först
13 aug, 2012 13:08 |
|
VattenBlå
Elev |
13 aug, 2012 13:09 |
|
Borttagen
|
Jaa,ett kapitel till!!!!
13 aug, 2012 13:13 |
|
Erica
Elev |
Skrivet av VattenBlå: *Kommenterar* XD Haha, bra då skriver jag ett kapitel då Kapitel 94 HARRY POTTER Harry [TREDJE FORM] Harry virade in handen djupt in i manen på testralen framför sig. Han satte sig klumpigt upp på testralens rygg som glänste som flera tusen diamanter. Testralen protesterade inte. Alla andra förutom Luna och Neville kunde inte se djuren och hade därför mycket svårt att ta sig upp på dem. Ron, Hermione och Ginny visste inte vad de skulle göra, de bara stirrade med gapande mun. -Vad är det? Frågade Harry. -Hur ska vi kunna sitta upp när vi inte kan se djuren? Sa ron med otroligt svag röst. -Å, det är lätt, sa Luna som om det var den enklaste saken i världen. -Kom hit, Hon drog med dem till de andra testralerna. Luna virade in deras händer i manen och sa bestämt åt dem att hålla fast ordäntligt. Sedan kort därefter gick hon tillbaka till sin egen springare. Ron tjatade om och om igen om att det var vansinnigt. -Är vi klara då? Frågade Harry. Alla nickade. -Trolldomsmimisteriet, London, besöksingången, sa Harry osäkert till sin testral. Först hände ingenting, sedan hände allting. Testralen flög upp i luften. Testralerna flög förbi skolområdet och förbi Hogsmead. Några minuter senare hördes Rons röst. -Det här känns jättekonstigt! Harry hade inte tid för sådana tankar, han kunde inte sluta tänka på vad Voldemort kunde göra mot Sirius. Han höll armarna hårt om sin testral och försökte desperat få den att flyga snabbare. Skulle de komma i tid? Plötsligt ändrade testralerna riktning och flög neråt. Han hörde någon skrika, men såg ingen fallande kropp. Någon hade antagligen blivit chockad över den plötsliga riktnings vändningen. Ljusen blev större och större och utan att han hade märkt det stod testralen på marken. Hermione och Ginny landade på varsin sida om honom, båda gled ner från sina testraler lite elegantare än Ron, men fortfarande lättade över att flygningen tog sitt slut. Neville hoppade darrande ner från sig egen och Luna satt smidigt av. -Vart ska vi ta oss nu då? Frågade hon artigt. -Hit bort, svarade Harry och hoppade av sin testral för att sedan gå till dörren till telefon-kiosken och hålla upp den. -Gå in då, sa han åt dem när de tvekade. De gick tveksamt in. Ron var närmast telefonen och skrev in sex två fyra fyra två. -Välkommen till Trolldomsministeriet. Var vänliga att uppge era namn och ärende. -Harry Potter, Ron Weasley, Hermione Granger, Ginny Weasley, Neville Longbottom, Luna Lovegood, vi är här för att rädda en person, Sa Harry. -Tack, sa rösten, besökare var vänliga att tag märkena och fästa dem på era klädnader. Några märken kom fram. {Jag tycker inte att detta går särskilt bra, jag vet inte hur jag ska göra detta bra, det är därför jag tycker femte boken är svårast att skriva om eftersom så mycket som inte handlar om Cho/Hedwig händer. Ni vet ju vad som händer så jag tänker berätta såhär: Hedwig De kom tillbaka (Luna, Harry...) till Hogwarts dystra, någonting hade hänt. Umbridge var borta, det var toppen, men jag tyckte synd om Harry. Jag undrar vad som hade hänt. Skolåret skulle ta slut mycket snart och jag skulle bo hemma hos Harry som uggla, Jippie.... Somliga har väll inte bara tur antar jag, men jag skulle säkert få reda på vad som hade hänt Harry....
13 aug, 2012 13:54 |
|
Borttagen
|
Super bra!!!!
Förstår att det är svårt! Men i 1,2 , 3 och 6 handlar ju ingenting om henne och inte om Hedwig heller eftersom Spoiler: och bara lite om cho då hon säger till luna att ingen nu levande person har sett diademet! Så då borde nog inte 5an vara svårast att skriva om!(ska jag säga som inte skriver ff om Harrys år XD )Tryck här för att visa! 13 aug, 2012 17:04 |
|
amanda1104
Elev |
Bra!!!
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 13 aug, 2012 18:29 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen