@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av EmahS: Akinator är ju helt lost! Sa precis att min person var från Sverige. och hans nästa fråga är "Is your character from Gryffindor?" Dafuq? xD "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 2 jul, 2012 13:28 |
|
Celebikai
Elev |
2 jul, 2012 13:29 |
|
celina
Elev |
2 jul, 2012 13:29 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av celina: jag kan inte sluta nysa!!!!!!!!!!!!!!!!!11 Du har dött många gånger idag alltså xD "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 2 jul, 2012 13:30 |
|
celina
Elev |
Skrivet av Solkatten: Skrivet av celina: jag kan inte sluta nysa!!!!!!!!!!!!!!!!!11 Du har dött många gånger idag alltså xD känner mig helt död men vad har det med saken att göra?(aa) Instagram: celinawestberg
2 jul, 2012 13:33 |
|
IvveKingh
Elev |
JA SHIT HAN GISSADE WILLIAM PÅ FÖRSTA FÖRSÖKET :O 2 jul, 2012 13:33 |
|
GinnyOlivia
Elev |
Jag är så trött på ungdomsböcker som ska vara så himla abstrakta och unika. Sen har de typ ingen egentlig handling heller, och språket är bara trögt och i vägen, och alla recensenter tycker att "språket har sin alldeles egna ton" och jag bara nej, du har obviously inte läst de sju tusen andra ungdomsböckerna med exakt samma ton?
Ett exempel. Summary av boken "Mellan dig och dig" av Katarina Kieri: "Tora är sjutton år. Hon har knallblå skor och en mamma som har stuckit med en gris. Hon har en pappa som borde skaffa sig ett lexikon och en vän som heter Ivar. Hon önskar att hon kunde ta sig förbi Ivars tystnad och in i hans hjärta. Hon bär på längtan och besvikelser. Hon är klarsynt och förvirrad. Hon är stark och sårbar. Hon färdas genom en höst som så småningom blir vinter. Längs vägen finns också lilla Minna med sin pinne, Jonna som hon har knarkat omogna vinbär med och bibliotekarien Sven som drar handen genom sitt rufsiga hår." okej. What? Jag vet inte, det kanske bara är jag, men jag förstår ingenting av texten above och den gör mig verkligen inte sugen på att läsa boken. Handlingen liksom tappar bort sig bland alla vackra ord och poetiska liknelser och snygga, tysta, mystiska killar. Usch. Jag var okej med den här stilen förut men det var när jag försökte skriva sånt själv, liksom folk skrev noveller på KPwebben på det här uniiiika sättet. Back then in the days of KPw var det ju otroligt poetiskt och fantastiskt, men nu börjar jag tröttna på alla såna böcker. ALLTSÅ: Hon färdas genom en höst som så småningom blir vinter. Blärgh. Det finns bra böcker som är skrivna lite så här: Kapitulera omedelbart eller dö av Sanne Näsling till exempel, samt Johanna Thydells böcker. Men nu är så gott som alla ungdomsböcker i "Hösten 2012"-katalogen abstrakta, poetiska, djupa och unika och sätter precis fingret på en tonårings förvirrade tillvaro. HAHAHA, no. ![]()
2 jul, 2012 13:37 |
|
Borttagen
|
2 jul, 2012 13:38 |
|
Celebikai
Elev |
GinnyOlivia: dafuq? Lilla Minna med sin pinne? knarkar vinbär? mamma som stack med en gris? VAD ÄR DETTA???????
![]()
2 jul, 2012 13:39 |
|
GinnyOlivia
Elev |
Skrivet av Celebikai: I KNOW RIGHT jag höll på att skratta ihjäl mig och sen ville jag dö för alla böcker i katalogen är så här I just can't even snfjnlrwj </3GinnyOlivia: dafuq? Lilla Minna med sin pinne? knarkar vinbär? mamma som stack med en gris? VAD ÄR DETTA??????? ![]()
2 jul, 2012 13:42 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen