(PM)Albus Potter
Forum > Fanfiction > (PM)Albus Potter
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Hihihhahahah
24 - Julkortet Lovet tog slut, och slottet fylldes åter med elever. Lektionerna och quidditchträningarna hade startat igen, och träningarna var hårdare än någonsin, eftersom quidditchfinalen närmade sig. Jennifer var även tillbaka och frisk nu. Läxorna ökade allt mer eftersom det inte var allt för långt kvar till examensproven skulle starta. Albus, Ellie och Sco satt som vanligt i uppehållsrummet och gjorde läxor en kväll. De fick ju inte lämna uppehållsrummet heller, eftersom klockan var efter sex. Just nu skrev de en uppsats om förbannelser åt professor Roper. ”Varför ska det alltid vara så komplicerat?” suckade Sco för femte gången. Plötsligt lyfte Ellie blicken från uppsatsen och lutade sig tillbaka i soffan. Sedan började hon bita sig i läppen. "Albus?” sa hon tyst. ”Ja?” svarade Albus medan han tittade upp från sin uppsats. ”Jag har funderat på det där kortet du fick på julafton...” ”Det är inget Ellie, det var bara någon som ville hälsa god jul...” började Albus. ”Men Albus! Lyssna. Tänk om det var den där mannen som gav dig kortet, för att få bekräftat att det verkligen är du som är Albus Potter!” utbrast Ellie. Albus bet sig i läppen. Hade Ellie kanske rätt? ”Tänk Albus. Tomtenissen gick ju fram och frågade om du var Albus Potter!” ”Men Ellie ... Vem som helst kan väl skicka ett god jul kort? Den som skickade det kanske bara hade glömt att skriva vem det var ifrån...” sa Albus. Egentligen litade han inte riktigt på sina egna ord. Ellies lät troligare. ”Men om din teori stämmer, så betyder ju det att mannen måste ha vart i stora salen under festmåltiden, för att kunna se när brevet kom till mig”, sa Albus. ”Och det fanns bara lärare och elever där.” Ellie kliade sig i huvudet. ”Men tänk om det faktiskt är en lärare då?” föreslog Sco. Den tanken hade aldrig slagit Albus, men nej, alla lärare var ju så snälla, och han kunde inte komma på någon som ens skulle kunna vara elak mot eleverna. ”Det kan det väl inte vara?” suckade Albus. 7 aug, 2011 23:36
Detta inlägg ändrades senast 2012-08-18 kl. 13:27
|
|
ginny_weasley1
Elev |
vill ha meeeeeeeeeeeer!!!!!
.:HP:. 8 aug, 2011 07:33 |
|
Vendela
Elev |
meer det är perfekta kapitel vilken längd det än är!
Böcker. Böcker. Böcker! 8 aug, 2011 09:09 |
|
mican00
Elev |
8 aug, 2011 09:13 |
|
ginny_weasley1
Elev |
Vill ha nytt låååååååångt kapitel!
.:HP:. 8 aug, 2011 09:22 |
|
Vendela
Elev |
ja det är bäst med låånga
Böcker. Böcker. Böcker! 8 aug, 2011 09:24 |
|
mican00
Elev |
8 aug, 2011 09:36 |
|
Vendela
Elev |
haha
Böcker. Böcker. Böcker! 8 aug, 2011 09:49 |
|
mican00
Elev |
8 aug, 2011 09:50 |
|
Borttagen
|
Okej
8 aug, 2011 10:06 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen