Elefantprinsessan [♥Linn♥ och Jessica Lawiise]
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Elefantprinsessan [♥Linn♥ och Jessica Lawiise]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
catradora
Elev |
"Det hände lite grejer..." börjar Alex, men tjejen avbryter henne.
"Och vem är dom?" säger hon och tittar på mig och Lori. Jaaaaa jag vill gärna fortsätta!
18 nov, 2015 06:29 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
"Det här är Rue och Lori. De är vänner från...skolan.", sa Alex.
"Jag heter Zoe. Jag är Alex syrra.", sa tjejen som hette Zoe. Zoe var väldigt envis med att visa oss runt. ![]()
18 nov, 2015 08:21 |
|
catradora
Elev |
Zoe lämnar oss ifred tillslut, och jag vänder mig till de andra.
"Ska vi gömma boken nu? Jag börjar bli hungrig." säger jag.
18 nov, 2015 16:08 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
"Visst.", säger Alex. Vi går till garaget.
Hon öppnar en högtalare och lägger boken där. "Bra ställe!", säger jag och ler. "Ni kan stanna på middag.", säger hon. ![]()
18 nov, 2015 16:58 |
|
catradora
Elev |
"Mm visst, men sen måste jag åka tillbaka till Manjipoor." säger jag.
"Ni kan väl stanna ett tag till?" undrar Alex.
19 nov, 2015 07:05 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
"Visst.", säger jag och ler.
När middagen är klar sätter vi oss vid bordet och börjar äta. "Trevligt att du bjöd hem kompisar.", säger hennes mamma. ![]()
19 nov, 2015 07:11 |
|
catradora
Elev |
19 nov, 2015 07:11 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
"Jag heter Lori.", säger jag och följer Rues exempel.
Pappan tittar på Alex och sedan på Rue. "Men ni två är väl inte lite lika?", säger han. "Ah, jo, konstigt.", säger Alex. Jag tittar ner på maten och fortsätter att äta. ![]()
19 nov, 2015 07:18 |
|
catradora
Elev |
"Jo, ni är faktiskt ganska lika." säger Zoe. "Och Alex är faktiskt adopterad, så ni kanske är syskon! Och era föräldrar bor där ni kommer ifrån."
"Tyst Zoe!" fräser Alex.
19 nov, 2015 07:32 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
Jag och Rue bytte blickar med varandra.
Sedan blev det tyst. När vi hade ätit klart så tackade vi för maten och gick från bordet. ![]()
19 nov, 2015 07:39 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Elefantprinsessan [♥Linn♥ och Jessica Lawiise]
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen