(PM)Jag hatar din blotta existens
Forum > Fanfiction > (PM)Jag hatar din blotta existens
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Matizze
Elev |
12 feb, 2012 15:28 |
|
carro78
Elev |
12 feb, 2012 16:23 |
|
Luna.Lovegood
Elev |
Vif års eti lla ttf ixa någ raf ler som kan ska paf ina kar akt äre r,s ådu vän jer dig . *st olt öve rat tsk riv aså fin t* Aws ome kap ite l,f örr est en. 12 feb, 2012 16:24
Detta inlägg ändrades senast 2012-02-12 kl. 16:35
|
|
AlexZz
Elev |
12 feb, 2012 16:34 |
|
Hermia
Elev |
Azum!
Jess kommer kanske också och spökar om du inte skriver mer. Inte för att stressa dig, eller så. Once a MADling, always a MADling 12 feb, 2012 17:23 |
|
Matizze
Elev |
Skrivet av Luna.Lovegood: Vif års eti lla ttf ixa någ raf ler som kan ska paf ina kar akt äre r,s ådu vän jer dig . *st olt öve rat tsk riv aså fin t* Aws ome kap ite l,f örr est en. Nej, omigodness! Inte fler! TwT Du skriver jättefint förresten, hur lyckas du? :O ------------------------------------------ Jess Det kan omöjligt finnas någon som kan hitta så bra på Beauxbatonsakademin som Jess, och om Jean är bra på att granska människor så är Jess bra på att granska områden. Det är ingenting medfött, det bara blir så när man alltid måste veta var man kan gömma sig. Just nu står Jess framför en spegel på en av de mindre använda toaletterna. Vad var det för fel på henne? Hon låter ett finger svepa från pannan ner till den yttersta tippen av hakan. Helt slät, finnfri hy. Alla andra hade finnar, men vilier fick tydligen inte finnar. Jess för fingrarna mot munnen och trycker ner dem djupt i halsen i ett försök att kräkas, men kräkreflexen har slutat fungera. Ilsket drar Jess ut sina fingrar och sköljer av dem. Imorgon skulle det vara höstlov och hon skulle få åka hem, tack och lov för det! Inte ens en dag har gått sedan Jess ertappade Nadine med professor Dijan och Jess har inte sovit sedan dess, men trots det har Jess svårt att tro att det hon sett inte var en dröm. Helt plötsligt känns det som om Jess inte kan lita på någon längre. Hur kunde någon så snäll som professor Dijan gilla en så hemsk person som Nadine? Trasig, det är det ord som passar Jess allra bäst just nu. Och det är det ord som alltid har passat henne bäst. Det är som om hon sakta men säkert krackelerar och faller isär i små, små bitar som sedan sopas bort. Bittert inser Jess att hon kommer att kunna hålla sitt löfte om att inte gråta. Tårar är till för oviktiga saker. Saker som lätt kan ordnas. Tårar är till för naiva idioter som tror på bättre tider. Men vad är det som håller Jess vid liv egentligen? Varför släpper hon inte bara taget om hon nu inte tror att det någonsin kommer att bli bättre? Sanningen är att Jess är feg, så otroligt feg, och rädd för vad som kan tänkas möta henne på andra sidan döden. Eller ännu värre, att hon inte möter något på andra sidan döden. Fast förresten, vore det så illa egentligen? Att släppa taget och följa ljuset mot total tystnad och mörker. Jess gräver i sin väska och får upp en liten kristallflaska som inte kan rymma mer är en pytteliten klunk av vad som än finns i flaskan. Jess vet vad det är, klart att hon vet, det var ju hon som bryggde det! Det är en extra stark version av den levande dödens saft. Om hon drack alltihop skulle hon aldrig vakna mer. Darrande drar Jess ur korken på den lilla kristallflaskan och för drycken mot läpparna. Kanten känns kall mot de varma läpparna och händerna darrar så mycket att hon knappt kan hålla kvar flaskan. Det är nu det gäller! Jess särar på läpparna men drar sedan häftigt bort flaskan och ska precis kasta in den i väggen när hon inser att hon kanske kan komma att behöva brygden någon annan gång och korklar igen flaskan igen. Istället dunkar Jess sitt eget huvud hårt in i väggen och känner hur omvärlden börjar snurra. ”En oanvändbar hållhake”, mumlar Jess. ”Och en muterad brorsa. Det är vad jag har.” Och en mörkhårig ängel. Det är vad jag vill ha, lägger Jess småleende till i tanken. ![]()
12 feb, 2012 19:12 |
|
AlexZz
Elev |
12 feb, 2012 19:45 |
|
Luna.Lovegood
Elev |
Nej ,in tes jäl vmo rds tan kar !Sn äll aJe ss, duf åri nte gör aen sån sak !Du får int efo rts ätt atä nka så!
Men det ärf int att duh arf ått med lit eDi dic a.F örd etv ard etv äl? Iaf såä äää äls kar jag det !♥♥♥ Och all män taw som eka pit el. Vis sts kri ver jag fin t!D etv art ura ttS AGO BOK var sås mar toc hko mpå kne pet . 12 feb, 2012 19:47 |
|
Matizze
Elev |
Skrivet av Luna.Lovegood: Nej ,in tes jäl vmo rds tan kar !Sn äll aJe ss, duf åri nte gör aen sån sak !Du får int efo rts ätt atä nka så! Men det ärf int att duh arf ått med lit eDi dic a.F örd etv ard etv äl? Iaf såä äää äls kar jag det !♥♥♥ Och all män taw som eka pit el. Vis sts kri ver jag fin t!D etv art ura ttS AGO BOK var sås mar toc hko mpå kne pet . Ja, men jag lyckas inte skriva så, så ni får stå ut med min felstavade slang... Didica? Heheh, snarare Jessier ^^ Förresten, vem blir nästa karaktär? Farmor? XD ![]()
12 feb, 2012 19:51 |
|
Luna.Lovegood
Elev |
^Nej ,Je ant ror jag .
Men vad ärs kil lna den påJ ess ier och Did ica ? 12 feb, 2012 19:55 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen