Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Tjejsnack(så håll tassarna borta killar!)

Forum > Off Topic > Tjejsnack(så håll tassarna borta killar!)

1 2 3 ... 561 562 563 ... 700 701 702
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Auferdling Amandan

Fast alla har ju olika syn på vad som är snyggt. Jag tycker inte att det är fint att vara lång.

18 sep, 2012 22:04

Borttagen

Avatar

+2


letswatchitburn: Det funkar inte så. Tillväxthormon kommer inte utifrån hur mycket näring du får i dig. Det är det ett organ i kroppen som tillverkar och det kan du tyvärr inte göra något åt Jag hade också gärna slutat växa när jag var ca 165 cm lång, men det blev inte så. Du får helt enkelt göra det bästa av det.

18 sep, 2012 22:05

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
letswatchitburn: Det funkar inte så. Tillväxthormon kommer inte utifrån hur mycket näring du får i dig. Det är det ett organ i kroppen som tillverkar och det kan du tyvärr inte göra något åt Jag hade också gärna slutat växa när jag var ca 165 cm lång, men det blev inte så. Du får helt enkelt göra det bästa av det.


Ska fråga någon doktor så att jag är säker och inte slutar äta i onödan. Vad jag har hört så kan kroppen inte tillverka tillväxthormon om man inte får i sig någon näring.

18 sep, 2012 22:06

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
letswatchitburn: Det funkar inte så. Tillväxthormon kommer inte utifrån hur mycket näring du får i dig. Det är det ett organ i kroppen som tillverkar och det kan du tyvärr inte göra något åt Jag hade också gärna slutat växa när jag var ca 165 cm lång, men det blev inte så. Du får helt enkelt göra det bästa av det.


Ska fråga någon doktor så att jag är säker och inte slutar äta i onödan. Vad jag har hört så kan kroppen inte tillverka tillväxthormon om man inte får i sig någon näring.


Det här kommer vara en väldigt dålig metafor och jag ber om ursäkt för det. Men om du ser till barnen i Afrika som inte får i sig någon näring är först undernärda barn och sen blir de normalstora undernärda vuxna. Vilket betyder att tillväxthormonen tillverkas även utan näring.

18 sep, 2012 22:19

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
letswatchitburn: Det funkar inte så. Tillväxthormon kommer inte utifrån hur mycket näring du får i dig. Det är det ett organ i kroppen som tillverkar och det kan du tyvärr inte göra något åt Jag hade också gärna slutat växa när jag var ca 165 cm lång, men det blev inte så. Du får helt enkelt göra det bästa av det.


Ska fråga någon doktor så att jag är säker och inte slutar äta i onödan. Vad jag har hört så kan kroppen inte tillverka tillväxthormon om man inte får i sig någon näring.


Det här kommer vara en väldigt dålig metafor och jag ber om ursäkt för det. Men om du ser till barnen i Afrika som inte får i sig någon näring är först undernärda barn och sen blir de normalstora undernärda vuxna. Vilket betyder att tillväxthormonen tillverkas även utan näring.


Fast de kanske hade blivit större med rätt näring? :x Har googlat runt nu(google är förvisso inte den säkraste källan) och nästan alla påstår att man växer mindre om man inte får i sig rätt näring.

18 sep, 2012 22:26

Obliviate_
Elev

Avatar


letswatchitburn Hur lång är du om man får fråga?

Men som Secchan säger, det finns inget o göra åt.

18 sep, 2012 22:27

Borttagen

Avatar


Skrivet av Obliviate_:
letswatchitburn Hur lång är du om man får fråga?

Men som Secchan säger, det finns inget o göra åt.
typ... 1.70 kanske? Inte överdrivet långt, men jag växer fortfarande och min mamma är 1.80.

18 sep, 2012 22:29

Obliviate_
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Obliviate_:
letswatchitburn Hur lång är du om man får fråga?

Men som Secchan säger, det finns inget o göra åt.
typ... 1.70 kanske? Inte överdrivet långt, men jag växer fortfarande och min mamma är 1.80.


Jag är 20 och lika lång som din mamma. Är längre än min pappa t.om x) Men seriöst, bär din längd med stolthet istället. Får aldrig blickar eller kommentarer pga min längd så oroa dig inte.

18 sep, 2012 22:32

Borttagen

Avatar


letswatchitburn: Jag är 173 cm och har varit det sen jag var 11. Seriöst i gymnasiet hade jag fortfarande ett par byxor som jag köpt när jag var 12 Då tyckte jag det var sjukt jobbigt eftersom jag var längre än i princip alla människor runt omkring mig, men nu är det helt okej eftersom de flesta är lika långa eller längre än jag (eller åtminstone inte så jättemycket kortare).

Min mamma är kortast på sin sida av släkten och hon är 175 cm. Hon har kvinnliga kusiner som är 180 cm långa och hennes faster är ungefär så lång också. Morfar är ca 190 cm. Men sen på pappas sida är alla i princip korta. Pappa är längst på den sidan och han är 180 cm (vilket inte är så jättelångt för en kille). Så du får ta det goda med det dåliga. Hur lång är din pappas släkt? Du har hans gener också.

Det enda dåliga jag kan komma på med att vara lång nu är att jag inte kan ha högklackat eller platåskor utan att bli världens jätte. Men högklackat förstör fötterna ändå så det kanske är lika bra

18 sep, 2012 22:59

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
letswatchitburn: Jag är 173 cm och har varit det sen jag var 11. Seriöst i gymnasiet hade jag fortfarande ett par byxor som jag köpt när jag var 12 Då tyckte jag det var sjukt jobbigt eftersom jag var längre än i princip alla människor runt omkring mig, men nu är det helt okej eftersom de flesta är lika långa eller längre än jag (eller åtminstone inte så jättemycket kortare).

Min mamma är kortast på sin sida av släkten och hon är 175 cm. Hon har kvinnliga kusiner som är 180 cm långa och hennes faster är ungefär så lång också. Morfar är ca 190 cm. Men sen på pappas sida är alla i princip korta. Pappa är längst på den sidan och han är 180 cm (vilket inte är så jättelångt för en kille). Så du får ta det goda med det dåliga. Hur lång är din pappas släkt? Du har hans gener också.

Det enda dåliga jag kan komma på med att vara lång nu är att jag inte kan ha högklackat eller platåskor utan att bli världens jätte. Men högklackat förstör fötterna ändå så det kanske är lika bra


173 cm hade varit ganska lungt, hade gärna varit kortare men ja, kommer som sagt troligtvis bli längre än. det. Min pappa är 1.83.

18 sep, 2012 23:36

1 2 3 ... 561 562 563 ... 700 701 702

Forum > Off Topic > Tjejsnack(så håll tassarna borta killar!)

Du får inte svara på den här tråden.