Tjejsnack(så håll tassarna borta killar!)
Forum > Off Topic > Tjejsnack(så håll tassarna borta killar!)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Somnium
Elev |
Ugh. He's wonderful. He really really is. Meeeen det går inte. Nope. No way. Förbjudet område. Får inte, får inte, får inte. Men gosh, han är verkligen så underbar. Han är så mysig och asdfghjl.
Why is this happening? :c http://slytherinunicorn.tumblr.com/
15 sep, 2012 14:20 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Somnium: Ugh. He's wonderful. He really really is. Meeeen det går inte. Nope. No way. Förbjudet område. Får inte, får inte, får inte. Men gosh, han är verkligen så underbar. Han är så mysig och asdfghjl. Why is this happening? :c Varför är det 'förbjudet område'? "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 15 sep, 2012 14:52 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Anapneo: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Anapneo: Skrivet av Ginnyy: Girls, hur ser ni på åldersskillnader i ett förhållande? Skulle ni t ex kunna vara tillsammans med någon som är två år yngre än er själva? Vad skulle ni tycka om någon annan skulle ha en pojkvän som är två år yngre en den själv? Jag skulle nog inte kunna vara tillsammans med en kille som är två år yngre än mig just nu, på grund av mognads själ. Jag är 15 och mellan 13 och 15 åldras man mycket, man mognar något enormt. Hade jag varit 20 kanske, så skulle det nog inte spela någon roll. Jag skulle kunna tänka mig att vara tillsammans med någon som är två år äldre dock, eftersom jag egentligen är väldigt mogen för min ålder och kommer bättre överrens med folk som är 1/2 år äldre än mig. Jag tycker att ålder är en siffra och att mognaden är det som avgör - inte åldern. Jag är två(typ) år yngre och du hade kunant vara tillsammans med mig rightt Jamen alltså lugnt zmeysan ♥3333 men du är ju typ mognare än mig så det är ju ingen skillnad heheheheh ♥33333 visste det ska vi bli i hopp :ppppp ♥3333 15 sep, 2012 19:29 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av Ginnyy: Girls, hur ser ni på åldersskillnader i ett förhållande? Skulle ni t ex kunna vara tillsammans med någon som är två år yngre än er själva? Vad skulle ni tycka om någon annan skulle ha en pojkvän som är två år yngre en den själv? Jag personligen tror inte att det skulle funka för mig att vara tillsammans med någon som är född år 98 - alltså två år yngre - just på grund av mognaden. Nu är det ju så att åldern generellt inte behöver avgöra en individs mognad; någon som är två år yngre kan med all möjlighet vara lika mogen som mig, så därför skrev jag "tror" i början. Jag har ännu inte stött på någon kille som är yngre än mig och lika mogen som jag är, likaväl som att jag aldrig har funnit intresse i någon yngre. Nu när jag tänker efter har jag alltid nästan varit intresserad av äldre killar; den äldsta har varit tre år äldre, så två år rör mig inte i ryggen. Jag har massvis med vänner som är två eller tre år äldre än mig och vi fungerar prima ballerina ihop, så jag ser inte problemet med just den åldersskillnaden i ett förhållande. Jag antar att jag dras äldre killar av den simpla anledningen att jag själv tycker att jag är väldigt mogen för min ålder, och många gånger som jag har varit med killar i min ålder har det känts fel.
15 sep, 2012 19:56 |
|
JoLizz
Elev |
16 sep, 2012 20:59 |
|
Borttagen
|
Jag har kommit på att min mens kommer kring den 17-20. Alltså snart
17 sep, 2012 16:43 |
|
Ida Ginny Lovegood
Elev |
17 sep, 2012 17:08 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ida Ginny Lovegood: estella: du skulle ju hjälpa mig med Mackan! vi kan snacka om de via mugglis. kan vi 17 sep, 2012 20:13 |
|
Ida Ginny Lovegood
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Ida Ginny Lovegood: estella: du skulle ju hjälpa mig med Mackan! vi kan snacka om de via mugglis. kan vi bra
17 sep, 2012 21:09 |
|
Margaret
Elev |
Angående det här med ålderskillnader så tänker jag också på att det har med mognaden att göra. Det är ju bevisat att killar generellt mognar långsammare och senare än tjejer och jag tror att det därför är vanligare att tjejer är ihop med äldre killar än att de är ihop med yngre killar.
Jag för min del mognade väldigt tidigt och hade aldrig kunnat vara ihop med en elvaåring när jag var tretton till exempel. Inte heller en femtonåring när jag var sjutton, om det inte var så att personen i fråga var mogen för sin ålder. Men jag vet själv hur många killar var när vi var femton liksom. Nu börjar jag väl dock närma mig den åldern som det börjar spela mindre roll. Är nitton nu, och killar som är i sjuttonårsåldern brukar ha mognat en del iallafall, haha. Men sedan finns det ju självklart undantag i alla sammanhang och det finns ju ingenting som säger att en sextonåring inte kan befinna sig på samma mognadsgrad som en tjugoåring, och det finns tjugoåringar som beter sig som att de aldrig kommer att mogna, så ja. ![]()
17 sep, 2012 21:17 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen