Tjejsnack(så håll tassarna borta killar!)
Forum > Off Topic > Tjejsnack(så håll tassarna borta killar!)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
kolla gärna min tråd http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=23601&page=1#p1402459
30 aug, 2012 21:20 |
|
Tramptass96
Elev |
30 aug, 2012 21:45 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Alltså, hur ska man göra för att se mer "teenish" ut? >.> Jag har hjärtformat ansikte och väldigt stora, runda ögon. Vill inte se ut som "den lilla söta tjejen", om nu förstår hur jag menar. So my question is, vad kan man göra för att se mindre... Barnslig ut? Rätt ögonmakeup kan ju få dig att se lite mer mystisk ut. Lite mörkare skuggor, och inte typ pastellfärger. Har mest svart när det gäller ögonmakeup(lite vitt också ibland), men jag kan prova att använda ögonskugga för att få en mer "Smokey eye" effekt. Just nu använder jag mascara och eyeliner. Vad har du för stil? Svårt att ge tips annars. =) 30 aug, 2012 21:51 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Alltså, hur ska man göra för att se mer "teenish" ut? >.> Jag har hjärtformat ansikte och väldigt stora, runda ögon. Vill inte se ut som "den lilla söta tjejen", om nu förstår hur jag menar. So my question is, vad kan man göra för att se mindre... Barnslig ut? Rätt ögonmakeup kan ju få dig att se lite mer mystisk ut. Lite mörkare skuggor, och inte typ pastellfärger. Har mest svart när det gäller ögonmakeup(lite vitt också ibland), men jag kan prova att använda ögonskugga för att få en mer "Smokey eye" effekt. Just nu använder jag mascara och eyeliner. Vad har du för stil? Svårt att ge tips annars. =) Det varierar ganska mycket, men jag antar att man skulle kunna beskriva den som någon sorts... Färgglad, lite "pojkig"(hatar att använda såna ord, but yeah, får bikta mig till mig själv sen), alternativ stil. Gillar skjortor och oversize tröjor också. :x 30 aug, 2012 21:54 |
|
Borttagen
|
letswatchitburn - Hm. Markera ögonbrynen i samma stil som ögonen är sminkade? Om du vill ha sotig effekt under ögonen så kan man använda kajal även till det, applicera och sudda ut lite.
Just mörk sminkning fungerar ju till de flesta färger och kläder, vilket är praktiskt. Dessutom kan du ju varva det mörka i ögonskugga och liknande med glada färger om du så vill. Sedan är det nog många som gärna skulle vilja se ut som den lilla söta tjejen också, så i värsta fall får du trösta dig med det. =) 30 aug, 2012 21:57 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: letswatchitburn - Hm. Markera ögonbrynen i samma stil som ögonen är sminkade? Om du vill ha sotig effekt under ögonen så kan man använda kajal även till det, applicera och sudda ut lite. Just mörk sminkning fungerar ju till de flesta färger och kläder, vilket är praktiskt. Dessutom kan du ju varva det mörka i ögonskugga och liknande med glada färger om du så vill. Sedan är det nog många som gärna skulle vilja se ut som den lilla söta tjejen också, så i värsta fall får du trösta dig med det. =) Ja, jag kanske ska prova att måla ögonbrynen lite skarpare! Målar dem nu, men det är mest för att jag råkade noppa av typ halva ögonbrynet(skills). Tack för tipset. ^^ Ja, det är säkert många som vill se söta och gulliga ut, men jag trivs bara inte i det. Min personlighet är raka motsatsen, och jag vet att utseendet inte behöver "stämma överrens" med personligheten men jag trivs helt enkelt inte i att se ut som den här "lilla söta tjejen". http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/432016_505135409512294_419669529_n.jpg Här är en sån typisk bild där jag ser sådär liten och gullig ut. Blö. 30 aug, 2012 22:03 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: letswatchitburn - Hm. Markera ögonbrynen i samma stil som ögonen är sminkade? Om du vill ha sotig effekt under ögonen så kan man använda kajal även till det, applicera och sudda ut lite. Just mörk sminkning fungerar ju till de flesta färger och kläder, vilket är praktiskt. Dessutom kan du ju varva det mörka i ögonskugga och liknande med glada färger om du så vill. Sedan är det nog många som gärna skulle vilja se ut som den lilla söta tjejen också, så i värsta fall får du trösta dig med det. =) Ja, jag kanske ska prova att måla ögonbrynen lite skarpare! Målar dem nu, men det är mest för att jag råkade noppa av typ halva ögonbrynet(skills). Tack för tipset. ^^ Ja, det är säkert många som vill se söta och gulliga ut, men jag trivs bara inte i det. Min personlighet är raka motsatsen, och jag vet att utseendet inte behöver "stämma överrens" med personligheten men jag trivs helt enkelt inte i att se ut som den här "lilla söta tjejen". http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/432016_505135409512294_419669529_n.jpg Här är en sån typisk bild där jag ser sådär liten och gullig ut. Blö. Du må vara liten och gullig på den bilden, men du har definitivt potential till att vara vacker också, glöm inte det! 30 aug, 2012 22:19 |
|
IamAK
Elev |
2 gånger i veckan. kan bli oftare ibland men aa... 30 aug, 2012 22:21 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: letswatchitburn - Hm. Markera ögonbrynen i samma stil som ögonen är sminkade? Om du vill ha sotig effekt under ögonen så kan man använda kajal även till det, applicera och sudda ut lite. Just mörk sminkning fungerar ju till de flesta färger och kläder, vilket är praktiskt. Dessutom kan du ju varva det mörka i ögonskugga och liknande med glada färger om du så vill. Sedan är det nog många som gärna skulle vilja se ut som den lilla söta tjejen också, så i värsta fall får du trösta dig med det. =) Ja, jag kanske ska prova att måla ögonbrynen lite skarpare! Målar dem nu, men det är mest för att jag råkade noppa av typ halva ögonbrynet(skills). Tack för tipset. ^^ Ja, det är säkert många som vill se söta och gulliga ut, men jag trivs bara inte i det. Min personlighet är raka motsatsen, och jag vet att utseendet inte behöver "stämma överrens" med personligheten men jag trivs helt enkelt inte i att se ut som den här "lilla söta tjejen". http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/432016_505135409512294_419669529_n.jpg Här är en sån typisk bild där jag ser sådär liten och gullig ut. Blö. Du må vara liten och gullig på den bilden, men du har definitivt potential till att vara vacker också, glöm inte det! Det är möjligt, måste bara lista ut hur först isåfall. Mitt mål är att folk some day ska kalla mig för snygg istället för söt. Det känns så wierd att bli kallad för söt, för även om de bara syftar på utseendet så känns det asskumt. Är liksom en lote såhär smått kaxig, aggressiv och arrogant typ som tar ganska mycket plats. So yeah, jag känner att mitt utseende och min personlighet krockar på något sätt, och även om kontraster är ganska awesome så trivs jag som sagt inte med det. Vill se mer ut som jag. 30 aug, 2012 22:24 |
|
Seriously
Elev |
Samma här! Hade dock en gammal klasskompis som bara dushade två gånger i veckan (ja, hon var tjej) och usch vad hennes hår luktade. Om solen är ett ägg så är månen en grön ost. 30 aug, 2012 23:59 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen