UNPOPULAR OPINIONS
Forum > Off Topic > UNPOPULAR OPINIONS
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Scorperion
Elev |
25 jul, 2017 19:44 |
|
emma_grangergood
Elev |
Skrivet av Scorperion: Jag tycker hatet mot Cursed Child har gått alldeles för långt Delvis håller jag med. Känns som folk har gjort det till en grej att hata för att hata. Dock har jag lite svårt att acceptera det som canon
25 jul, 2017 23:14 |
|
Scorperion
Elev |
Skrivet av emma_grangergood: Skrivet av Scorperion: Jag tycker hatet mot Cursed Child har gått alldeles för långt Delvis håller jag med. Känns som folk har gjort det till en grej att hata för att hata. Dock har jag lite svårt att acceptera det som canon Lite samma här. Eller jag tänker att storyn i grunden är canon men inte dessa smådetaljer som inte riktigt går ihop med de andra böckerna Jag känner att man kan få tycka precis vad man vill om manuset, men att låta hatet gå ut över pjäsen som man inte ens har sett går över gränsen Och det är en sak som stör mig så mycket av att ens höra "jag tyckte Cursed Child sög, och inga specialeffekter eller skådespel kommer få mig att ändra mig" Eller så är det bara jag som överreagerar där, men det är vad jag tycker iaf
25 jul, 2017 23:51 |
|
Belluna tonks
Elev |
26 jul, 2017 18:36 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Scorperion: Skrivet av emma_grangergood: Skrivet av Scorperion: Jag tycker hatet mot Cursed Child har gått alldeles för långt Delvis håller jag med. Känns som folk har gjort det till en grej att hata för att hata. Dock har jag lite svårt att acceptera det som canon Lite samma här. Eller jag tänker att storyn i grunden är canon men inte dessa smådetaljer som inte riktigt går ihop med de andra böckerna Jag känner att man kan få tycka precis vad man vill om manuset, men att låta hatet gå ut över pjäsen som man inte ens har sett går över gränsen Och det är en sak som stör mig så mycket av att ens höra "jag tyckte Cursed Child sög, och inga specialeffekter eller skådespel kommer få mig att ändra mig" Eller så är det bara jag som överreagerar där, men det är vad jag tycker iaf Alltså min bedömning av själva storyn kan ju inte förändras av att jag ser pjäsen - den är hafsigt skriven oavsett. Men upplevelsen är ju såklart en helt annan, och jag skulle mer än gärna gå och se The Cursed Child. Trots att jag var en av de som inte gillade manuset. Tycker dock det är mer märkligt att säga att man inte accepterar Cursed Child som canon än att man hatar det, eftersom det ju inte är upp till fansen att bestämma vad som är canon? 26 jul, 2017 19:02 |
|
Scorperion
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Scorperion: Skrivet av emma_grangergood: Skrivet av Scorperion: Jag tycker hatet mot Cursed Child har gått alldeles för långt Delvis håller jag med. Känns som folk har gjort det till en grej att hata för att hata. Dock har jag lite svårt att acceptera det som canon Lite samma här. Eller jag tänker att storyn i grunden är canon men inte dessa smådetaljer som inte riktigt går ihop med de andra böckerna Jag känner att man kan få tycka precis vad man vill om manuset, men att låta hatet gå ut över pjäsen som man inte ens har sett går över gränsen Och det är en sak som stör mig så mycket av att ens höra "jag tyckte Cursed Child sög, och inga specialeffekter eller skådespel kommer få mig att ändra mig" Eller så är det bara jag som överreagerar där, men det är vad jag tycker iaf Alltså min bedömning av själva storyn kan ju inte förändras av att jag ser pjäsen - den är hafsigt skriven oavsett. Men upplevelsen är ju såklart en helt annan, och jag skulle mer än gärna gå och se The Cursed Child. Trots att jag var en av de som inte gillade manuset. Tycker dock det är mer märkligt att säga att man inte accepterar Cursed Child som canon än att man hatar det, eftersom det ju inte är upp till fansen att bestämma vad som är canon? Det var iaf ett bra sätt att formulera din åsikt. Jag tror väldigt många tycker precis likadant bara att de har svårt att få fram det på rätt sätt, vilket då lätt kan missförstås av andra
26 jul, 2017 19:26 |
|
Emmi
Prefekt |
De som har 50€/500sek i månaden som månadspeng och inte gör ett skit för det. Har som hälften och helsike vad jag ska slita?
26 jul, 2017 23:31 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Emmi: De som har 50€/500sek i månaden som månadspeng och inte gör ett skit för det. Har som hälften och helsike vad jag ska slita? Jag fick inte så mycket månadspeng när jag var under 18. Hade veckopeng, vet inte när jag började få det (kanske var typ 8 år?) och då med viss motprestation som blev större med åren, hjälpa till att städa och hålla ordning hemma och sånt. I början sparade jag ihop till My Little Pony, det blev ju en speciell känsla av att känna att jag tjänat ihop till det. Det fanns perioder då båda mina föräldrar varit arbetslösa och även om vi aldrig varit fattiga fanns det många perioder under hela min uppväxt som de inte kunde ge mig och mina syskon hur mycket som helst, det var svårt att få det att gå ihop. Jag har som vuxen haft en period då jag levt under fattigdomsgränsen, men då hade jag hjälp av min erfarenhet från uppväxten, jag tycker jag klarade mig väldigt bra. Man förstår pengars värde liksom. Många av mina klasskamrater på min senaste utbildning hade csn-stöd (lån+bidrag) på typ drygt 9000 spänn i månaden medan jag levde på 4000 i månaden (hade gjort slut på csn-veckor så kunde inte få mer stöd av dem, levde på besparingar). De klagade över att de var så fattiga medan jag kände att jag klarade mig väldigt bra fastän jag hade hälften så mycket. 9000 i månaden var en förmögenhet i mina lron. När jag själv hade CSN tidigare sparade jag ihop till körkort och allt möjligt. Även nu när jag har heltidsjobb är jag ekonomisk metveten, mina kollegor i samma yrke klagar över sina låga löner medan jag aldrig känt mig så rik. Får 3000-4000 över i månaden som jag lägger på sparkonto. Ändå tycker jag att jag lever lyxigt, har en egen lägenhet (stor 2 rok), köper utemat ofta, betalar tillbaka tidigare CSN, storhandlar mat online, köper fina saker till mig själv. Jag har ett sk låglönejobb men känner mig så jäkla rik. Jag tror det har att göra med min uppväxt och att mina föräldrar aldrig öste pengar och dyra prylar över mig. Och att jag vet hur det är att ha 1000 kr i månaden som ska räcka till mat och andra livsnödvändigheter. Det kan kännas orättvist när andra får massa pengar och dyra saker utan någon motprestation. Jag kan också känna ett styng av orättvisa när jag typ ser i mugglistrådar som "Vad fick du i julklapp" och folk har fått datorer, smartphones, utlandsresor mm, det fanns inte i min värld att jag skulle fått saker i de prisklasserna när jag växte upp. Men jag är tacksam över att jag hade den uppväxt jag hade och hade inte velat byta för allt i världen. Det gör att jag känner mig rikare ^^ Om jag får barn hoppas jag att jag kan överföra dessa värderingar på dem. Så don't worry! 28 jul, 2017 19:36 |
|
catradora
Elev |
28 jul, 2017 23:49 |
|
Borttagen
|
29 jul, 2017 02:25 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen