Tjejsnack(så håll tassarna borta killar!)
Forum > Off Topic > Tjejsnack(så håll tassarna borta killar!)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
hyperion
Elev |
Skrivet av Solkatten: När man färgar håret för första gången så behöver man ju göra ett slags test för att se om man är allergisk mot det eller hur det nu var... behöver man göra det när man tomat håret för första gången också eller? Och hur länge håller färgen? Har aldrig gjort de där testerna (känner INGEN som NÅGONSIN har gjort det heller), när man väl blandat färgen så måste man ju använda den inom en stund annars blir den ju förstörd haha. Så om du inte brukar få allergiska reaktioner av kemikalier så är det nog lugnt. Och en toning håller väl i några veckor kanske? Beror väl på hur nära den ligger din vanliga hårfärg osv. ![]()
12 aug, 2012 22:20 |
|
sötalillaarasara
Elev |
Jag är kär i världensunderbaraste kille!!
Förkåt, behövde bara säga det... Well some say I'm lazy And others say that's just me Some say I'm crazy I guess I'll always be 13 aug, 2012 13:21 |
|
Kedjebrev
Elev |
Skrivet av Solkatten: När man färgar håret för första gången så behöver man ju göra ett slags test för att se om man är allergisk mot det eller hur det nu var... behöver man göra det när man tomat håret för första gången också eller? Och hur länge håller färgen? Jag tonade mitt hår i början av sommarn till lite mörkare brun, den höll under typ två duschar. Men det var ju inte så stor skillnad mellan min vanliga hårfärg dock
http://Kaosregn.blogg.se
13 aug, 2012 18:19 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Anapneo: Stå på dig! Du kommer att träffa någon likasinnad. Jag och min sambo var vänner långt innan vi blev tillsammans för ingen av oss visste att den andre också var homosexuell. Ibland är det riktigt jobbigt att vara bisexuell... Jag vågar liksom inte tillåta mig själv att falla för en tjej på grund av rädslan för att hon skulle vara straight och ja... Det har hänt förut och det var en hjärtkrossande upplevelse. Alltså det suger att vara rädd såhär... jag är inte rädd eller osäker på den jag är, utan jag är osäker på den dom andra är. Hur dom ska reagera, vad dom ska tro, vad dom ska säga.... Det är bara jobbigt. 13 aug, 2012 19:16 |
|
Borttagen
|
Seriöst, jag tror jag har mens verk D:
13 aug, 2012 21:30 |
|
Fairydust
Elev |
Skrivet av Solkatten: När man färgar håret för första gången så behöver man ju göra ett slags test för att se om man är allergisk mot det eller hur det nu var... behöver man göra det när man tomat håret för första gången också eller? Och hur länge håller färgen? Jag har heller aldrig testat om jag är allergisk. Det märker jag nog tids nog ändå Och nej, toning är inte alls samma sak, det innehåller inte samma ämnen. Det är inte lika skadligt (eller vad man nu ska säga). Hur pass väl det håller beror väldigt mycket på. Val av färg och märke. Hur pass bra färgen fäster från första början. Hur ofta du tvättar håret. Vad du tvättar håret med. Om du plattar håret eller använder mycket hårspray. Ja, listan kan göras lång. Men i regel så håller toningar 6-8 tvättar. Men det innebär inte att du har din naturliga hårfärg efter 8 tvättar. Det tar betydligt längre tid än så. Glöm ej, ska du tona håret i en någorlunda ljus/stark (eller så kallad galen) färg så måste/bör du bleka ditt hår om det inte redan är i princip platinablont. Annars kommer det inte fästa ordentligt, eller så blir färgen inte alls som den ser ut på paketet. Hoppas detta varit till hjälp (jag har stor erfarenhet av både toning, blekning och hårfärgning överlag). I don't wanna break these chains! 18 aug, 2012 01:10 |
|
Anapneo
Elev |
Skrivet av hyperion: Skrivet av Anapneo: Ibland är det riktigt jobbigt att vara bisexuell... Jag vågar liksom inte tillåta mig själv att falla för en tjej på grund av rädslan för att hon skulle vara straight och ja... Det har hänt förut och det var en hjärtkrossande upplevelse. Alltså det suger att vara rädd såhär... jag är inte rädd eller osäker på den jag är, utan jag är osäker på den dom andra är. Hur dom ska reagera, vad dom ska tro, vad dom ska säga.... Det är bara jobbigt. Känner igen mig så väl i det där. I alla fall delen i att inte våga falla för en tjej, för om hon är straight så kan man ju inte göra något åt det alls. And it sucks. But we'll survive ♥ Eller hur. När man upplevt det en gång vill man helst undvika det liksom... men jo, we will survive ♥
19 aug, 2012 23:54 |
|
Sara Weasley!
Elev |
20 aug, 2012 19:46 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Anapneo: Skrivet av hyperion: Skrivet av Anapneo: Ibland är det riktigt jobbigt att vara bisexuell... Jag vågar liksom inte tillåta mig själv att falla för en tjej på grund av rädslan för att hon skulle vara straight och ja... Det har hänt förut och det var en hjärtkrossande upplevelse. Alltså det suger att vara rädd såhär... jag är inte rädd eller osäker på den jag är, utan jag är osäker på den dom andra är. Hur dom ska reagera, vad dom ska tro, vad dom ska säga.... Det är bara jobbigt. Känner igen mig så väl i det där. I alla fall delen i att inte våga falla för en tjej, för om hon är straight så kan man ju inte göra något åt det alls. And it sucks. But we'll survive ♥ Eller hur. När man upplevt det en gång vill man helst undvika det liksom... men jo, we will survive ♥ Men Annie, tänk inte så. :c För att ditt hjärta har blivit krossat förut betyder det inte att varenda tjej du faller för kommer krossa ditt hjärta. Hon kan ju mycket väl vara bi/lesbisk, och även om du faller för någon som hela tiden trott att hon var straight är det ju inte helt omöjligt att du får henne att ändra sig. Besides så skulle en kille du blev kär i kunna vara homosexuell, och du är väl inte rädd för att bli kär i en kille på grund av det? ^^ Puss 21 aug, 2012 17:57 |
|
Anapneo
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Anapneo: Skrivet av hyperion: Skrivet av Anapneo: Ibland är det riktigt jobbigt att vara bisexuell... Jag vågar liksom inte tillåta mig själv att falla för en tjej på grund av rädslan för att hon skulle vara straight och ja... Det har hänt förut och det var en hjärtkrossande upplevelse. Alltså det suger att vara rädd såhär... jag är inte rädd eller osäker på den jag är, utan jag är osäker på den dom andra är. Hur dom ska reagera, vad dom ska tro, vad dom ska säga.... Det är bara jobbigt. Känner igen mig så väl i det där. I alla fall delen i att inte våga falla för en tjej, för om hon är straight så kan man ju inte göra något åt det alls. And it sucks. But we'll survive ♥ Eller hur. När man upplevt det en gång vill man helst undvika det liksom... men jo, we will survive ♥ Men Annie, tänk inte så. :c För att ditt hjärta har blivit krossat förut betyder det inte att varenda tjej du faller för kommer krossa ditt hjärta. Hon kan ju mycket väl vara bi/lesbisk, och även om du faller för någon som hela tiden trott att hon var straight är det ju inte helt omöjligt att du får henne att ändra sig. Besides så skulle en kille du blev kär i kunna vara homosexuell, och du är väl inte rädd för att bli kär i en kille på grund av det? ^^ Puss You've got a great point in that. Thanks ♥
23 aug, 2012 17:01 |
Du får inte svara på den här tråden.











Mugglarportalen