Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

The crash of life [SV]

Forum > Fanfiction > The crash of life [SV]

1 2 3 ... 54 55 56 ... 92 93 94
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Ginny00:
av nyfikenhet;

Är det någon av er som ger allt för att få läsa första kapitlen av GWLES - ett år gamla, usla och helt oredigerade? Annars sparas det lite till ett speciellt tillfälle.
Jag har dem sparade i min brevlåda här på mugglis tack,vare en väldigt hjälpsam Tonks_xD.
Alla utom två :O
Men tack, Tove

17 sep, 2012 21:22

Ginny00
Elev

Avatar


Skrivet av Lucy och Rose:
Jag läser fortfarande, bara att jag inte har hunnit läsa än xD

that's what everyone says Nädå, men då vet jag!

sanna, saknar du några? har 1-29 minus kapitel 14 som försvunnit.

17 sep, 2012 21:23

Borttagen

Avatar


Ja, jag har inte kapitel fyra och,fem.

17 sep, 2012 21:30

Ginny00
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Ja, jag har inte kapitel fyra och,fem.

Spoiler:
Tryck här för att visa!Kapitel 4


Harry tog på sig sin buteljgröna festklädnad(Det såg lite roligt ut, den var nämligen för trång, Men jag försökte att inte skratta.)Och jag försökte välja bland de klänningar som fanns i min garderob. Till slut blev det den jag haft på bröllopet för nästan ett år sedan. Svart och grå med blommor. Det kändes lite halvdystert, men men. Jag försökte få upp dragkedjan litegrann, men eftersom den inte gick så långt upp med bara mina egna händer hjälpe Harry mig innan jag ens behövde säga till honom.
”Vet du vad de ska sjunga på begravningen?” frågade han.
”Nej. Hogwarts-sången?” Jag skrattade lite nervöst. Han flinade.
”Varför inte? Den går väl att sjunga i alla stämmor. ”
”Ja, men det är inte en begravningssång. ”svarade jag.
”Nej, inte direkt. ”sa han.
Dörren öppnades och George kom in.

”Störde jag er?” frågade han.
”Nej då” svarade vi samtidigt och brast i skratt.
”Ni pratade om vad de ska sjunga. Jag råkar veta att de ska sjunga Over my head med The Fray, något mugglarband. Jag har lyssnat på den. Helt Okej. Och någon till mugglarsång som heter ”You are not Alone” med någon.. Mikael Jack-son? Den är också bra i alla fall.” Vi nickade.
”Hur kommer det att bli med butiken, förresten?” frågade Harry.
”Jag ska väl fortsätta med den. Men jag ska sätta upp en brevlåda där fansen kan lägga brev till Fred… ” han blev tyst. Jag gick fram och kramade honom, och efter en stund gjorde Harry samma sak.

Begravningen gick faktiskt helt okej. Alla grät, förstås. Mest mamma. Vem trodde du? Men, jag misstänker att det inte var någon som inte grät. Båda sångerna var väldigt vackra, och alla lyckades faktiskt sjunga med. Stenen var också fin, och på graven lades det, förutom blommor, en trickstav och en påse skolkgodis.

Jag och Harry gick tillsammans från kyrkan till Kråkboet, där fikat skulle hållas. Jag grät fortfarande, och jag såg att Harry också hade tårar i ögonen. Till slut orkade jag inte mer, så jag omfamnade honom och kysste honom precis när vi var utanför huset. Han verkade bli förvånad, men protesterade inte, och plötsligt insåg jag varför Ron och Hermione hade kysst varandra mitt i striden. Ibland vill man verkligen bara glömma bort allt runt omkring en.


Kapitel 5


Några dagar senare satt vi i mitt fönster, Harry och jag, försjunkna i varsin bok. Hermione skulle åka till Australien för att hitta sina föräldrar dagen därpå, och från fönstret såg man de hångla i fruktträdgården, men ingen av oss brydde sig särskilt mycket.
”Vad läser du för bok?” frågade jag nyfiket. Han log och visade upp en bok som hette ”Tolv idiotsäkra sätt att förtrolla häxor på”. Jag brast ut i gapskratt.
”Så det behöver du för att förtrolla mig!” skrattade jag. Han flinade.
”Nej. Jag fick den av Ron när jag fyllde 17. Har inte läst den, bara. ”han ryckte på axlarna.
”Jag har en känsla av att han fick den av Fred och George. ”sa jag.
”Rätt. ”Han log. Då hördes det ett rop från köket.
”Harry? Ginny? Ni har brev båda två!” ropade mamma.
”Vi kommer!” ropade Harry.

Eftersom mitt rum låg på första avsatsen tog det inte särskilt lång tid att komma ner. Harry öppnade sitt brev och jag öppnade mitt. Det var från Hogwarts. Jag rynkade pannan och öppnade brevet.

~Miss Weasley~
Eftersom Hogwarts blev förstört i striden kommer vi behöva ett år på oss att reparera det. Nästa år får alla elever komma tillbaka och slutföra/fortsätta sin utbildning på Hogwarts. De som vid den tidpunkten inte längre går på Hogwarts, får välja själva.
Hälsningar McGonagall

”Mitt var från Hogwarts, de har inte öppet nästa år, och jag tror inte jag kommer åka tillbaka och slutföra den året därpå. Men jag är säker på att den person som nu kommer in i köket kommer att göra det. ”Jag nickade mot Hermione, som just i denna stund kommit in i köket.
”Göra vadå?” frågade hon.
Vi förklarade, och hon sa att hon garanterat skulle göra det, men Harry och Ron skakade på huvudet.
”Vem var ditt brev ifrån, Harry?” frågade jag.
”Andromeda Tonks. Tonks mamma, du vet. Hon påminner mig om att jag är Teddys Gudfar, och att jag har rätt att om jag vill ha honom hos mig. Hon tycker vi ska hälsa på och diskutera saken.” svarade Harry.
”Vad skriver du tillbaka då?” frågade Ron.
”Att vi kommer efter lunchen. Vilka vill följa med?” sa han och tittade sig runt i rummet. Jag, Ron och Hermione hade händerna uppe.


gud så uselt jag skrev But well, ibland är det som är charmigt.

17 sep, 2012 21:31

Borttagen

Avatar


Tack, Johanna! *Går in,på gruppen jag är själv i på Whatsapp och skicar åt mig själv*

17 sep, 2012 21:36

tjejigadia
Elev

Avatar


Får jag fråga, vem är Jag

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_lyla6viKfH1r27p4l.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F8fe1997e0194b18a9bd864b4a69bf03d%2Ftumblr_mjsdxmftW71qa4sdgo1_250.gif

17 sep, 2012 21:37

Borttagen

Avatar


Skrivet av tjejigadia:
Får jag fråga, vem är Jag
Ginny!

17 sep, 2012 21:50

tjejigadia
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av tjejigadia:
Får jag fråga, vem är Jag
Ginny!

Aha ok fattar xD

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_lyla6viKfH1r27p4l.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F8fe1997e0194b18a9bd864b4a69bf03d%2Ftumblr_mjsdxmftW71qa4sdgo1_250.gif

17 sep, 2012 21:53

GinnyForever
Elev

Avatar


Jag var faktisktockså kpwebbare!Men jag läste ffen först efter att den var klar, och bara några dagr innan sidan (Typ) stängdes ner.

17 sep, 2012 21:58

Ginny00
Elev

Avatar


Skrivet av tjejigadia:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av tjejigadia:
Får jag fråga, vem är Jag
Ginny!

Aha ok fattar xD
Skrivet av tjejigadia:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av tjejigadia:
Får jag fråga, vem är Jag
Ginny!

Aha ok fattar xD

Ginny då den är skriven i jagperspektiv =)

17 sep, 2012 22:03

1 2 3 ... 54 55 56 ... 92 93 94

Forum > Fanfiction > The crash of life [SV]

Du får inte svara på den här tråden.