Dashie97
Elev
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Dashie97: Jag gillar inte emo-musik (det är inte en unpopular opinion i allmänhet, men på den här sidan)
Trodde mest att folk gillade typ One Direction på den här sidan
Ja det också
Åh hey det är ju en sån här grej som är där under foruminlägg :D Men jag har inget bra att skriva här. I'll get back to ya. Kanske. Eller inte
28 maj, 2017 15:56
|
|
Borttagen
|
Jag gillar inte Dramione och förstår inte hur folk shippar det
please don't hate me
28 maj, 2017 17:54
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Scorperion: Jag. Totalt. AVSKYR. Sommaren!!!
Jag hatar solen, jag hatar värme, jag hatar när det blåser, jag hatar att bada och jag hatar allt man gör under sommarlovet!!
Det enda jag kan tolerera är sommarkvällar
Samma här. Det är därför jag sitter i mitt rum ganska ofta på sommaren så jag inte får sol på mig.
Jag hatar få insekter i min mun. Jag hatar att vara i bilen som sommaren för man kan nästan inte andas.
28 maj, 2017 19:05
|
|
Borttagen
|
hatar snape & dumbelfuckhead. Snape är en äcklig mobbare som inte kom över sin teenagecrush o tog ut sina butthurtfeels på en oskyldig lite kille för att harrys pappa mobbade snape, liksom newsflash fucker, du mobbar själv. sen så är han ett complete ass mot neville så hans största rädsla är fucking snape!!! o han är bara sånt as och bara för att han va snäll i typ 3 minuter innan han dog så hyllas han o ba praise the lord för snapy ♥333 naah fuck that
o sen dumbeldore eller vafan det nu stavas är en idiot som är obsessed med en liten grabb o är helt ok med att låta honom växa upp i ett abusive hem!!!! bara för att det gynnar honom. han utnyttjar harry så äckligt mke o är så äcklig gubbe & fyfan. sen fucking snape igen va dödsätare and he knew damn well att black va oskyldig men vara för att han vart lite mobbad i barndomen så lät han black hamna i azkaban medan peter blev fri ba för att han är en butthurt liten skitunge o usch på båda dom. fattar inte alls varför dom får så mke praise since they been dicks från början.
28 maj, 2017 20:39
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: hatar snape & dumbelfuckhead. Snape är en äcklig mobbare som inte kom över sin teenagecrush o tog ut sina butthurtfeels på en oskyldig lite kille för att harrys pappa mobbade snape, liksom newsflash fucker, du mobbar själv. sen så är han ett complete ass mot neville så hans största rädsla är fucking snape!!! o han är bara sånt as och bara för att han va snäll i typ 3 minuter innan han dog så hyllas han o ba praise the lord för snapy ♥333 naah fuck that
o sen dumbeldore eller vafan det nu stavas är en idiot som är obsessed med en liten grabb o är helt ok med att låta honom växa upp i ett abusive hem!!!! bara för att det gynnar honom. han utnyttjar harry så äckligt mke o är så äcklig gubbe & fyfan. sen fucking snape igen va dödsätare and he knew damn well att black va oskyldig men vara för att han vart lite mobbad i barndomen så lät han black hamna i azkaban medan peter blev fri ba för att han är en butthurt liten skitunge o usch på båda dom. fattar inte alls varför dom får så mke praise since they been dicks från början.
Håller verkligen med!
Skälen till varför jag inte gillar Snape och Dumbeldore
Spoiler: Tryck här för att visa!Snape favoriserade ett elevhem medan han mobbade de andra eleverna som inte var i Slytherin.
Han förolämpade sina elever och fick till och med en elev (och kanske fler) att bli rädda för honom.
EN lärare ska inte få sina elever känna sig otrygga och få de bli rädda för en.
De flesta som gillar Snape gillade säkert inte honom i de 6 böckerna och bara i slutet av sjunde boken började gilla honom för att där bevisades att han var på den goda sidan och hans kärlek till Lily.
Men det ändrar inte alls på det han gjorde mot sina elever.
Själv så tycker jag bara att Snape var cool i alla böckerna och filmerna men jag gillar honom inte särskilt mycket.
Brevet som Harry fick visade tydligt att han bodde under trappan men ingen gjorde något åt det. Det kanske var automatisk brev men jag tycker.
Dumbledore borde kollat ändå hur Harry mådde där. Han höll allt hemligt för Harry och tyckte att Harry skulle vara "lycklig" när han fick sova 10 år under en trappa utan att du lyfte ett finger för att hjälpa.
Det var tydligt att Harry inte ville komma tillbaka till Dursleys varför skulle han annars vilja bo hos Sirius än familjen han bodde i flera år med.
I sjätte boken så visade sig att han visste att Harry blev dåligt behandlad hemma och nu går han och säger till de.
Dumbledore lämnade Harry utanför dörren när han var 1 år gammal i början på november. Kunde han inte bara öppnat dörren och lämnat Harry där inne så att han inte frös och tänk om de Dödsätarna som inte var i Azkaban ville döda Harry.
Han röstade ner Sirius så han kunde hamna i Azkaban när Sirius inte ens hade en rättegång. Dumbledore som kände Sirius i flera år och hamnade säkert i hans kontor på grund av sina upptåg borde väl ha sätt till så det blivit en rättegång.
Jag blir väldigt irriterad på hans val av lärare. Han ska inte bara välja första människan som vill bli lärare utan kolla deras kunskaper om ämnet.
Han valde till exempel Lockman som kunde nästan ingen smack om Försvars mot svartkonster lät honom ändå bli lärare bara för att han var den ända som ville bli det. Visst kunde böckerna bevisa en sak men man borde vara på den säkra sidan.
Han valde Hagrid som lärare även om han inte blev klar med sin utbildning och visste själv att Hagrid tyckte farliga djur var harmlösa och gulliga. Han kunde ändå låtit någon kollat upp vad han sysslade med.
Dumbledore valde Snape som kunde väldigt mycket om ämnet var ändå ingen människa som kunde lära ut särskilt bra. Det var ganska tydligt att Harry, Ron och Hermione trodde det var Snape som tog stenen och fick säkert klagomål av eleverna men gjorde ändå inget åt saken.
Han lät sig planera sin död bara för att en av Voldemorts dödsätare skulle bli dödad om han inte dödade Voldemort.
Han kunde ha hjälpt med i kriget med sin kraftfulla magi och kanske kunde spara liv. Men nepp han brydde sig bara om ett liv som ville döda honom.
Jag vet att Dumbeldore bara är en människa som vi men han ska föreställas vara "vis". Han gjorde om några av hans misstag och lärde sig aldrig de...
Oj jag måste verkligen inte gilla Dumbledore om listan är så lång.....
28 maj, 2017 21:34
Detta inlägg ändrades senast 2017-05-28 kl. 21:36
Antal ändringar: 1
|
Epiphany
Elev
|
Jag tycker Frozen är överskattad 
28 maj, 2017 21:35
|
Scorperion
Elev
|
Skrivet av Epiphany: Jag tycker Frozen är överskattad
Det tycker nog ganska många vid det här laget
28 maj, 2017 22:05
|
|
Borttagen
|
Tycker Draco är en irriterande och ointressant karaktär i alla böckerna/filmerna
28 maj, 2017 23:54
|
Aydane
Elev
|
Skrivet av Borttagen:
Spoiler: Tryck här för att visa!Brevet som Harry fick visade tydligt att han bodde under trappan men ingen gjorde något åt det. Det kanske var automatisk brev men jag tycker.
Dumbledore borde kollat ändå hur Harry mådde där. Han höll allt hemligt för Harry och tyckte att Harry skulle vara "lycklig" när han fick sova 10 år under en trappa utan att du lyfte ett finger för att hjälpa.
Det var tydligt att Harry inte ville komma tillbaka till Dursleys varför skulle han annars vilja bo hos Sirius än familjen han bodde i flera år med.
I sjätte boken så visade sig att han visste att Harry blev dåligt behandlad hemma och nu går han och säger till de.
Dumbledore lämnade Harry utanför dörren när han var 1 år gammal i början på november. Kunde han inte bara öppnat dörren och lämnat Harry där inne så att han inte frös och tänk om de Dödsätarna som inte var i Azkaban ville döda Harry.
Han röstade ner Sirius så han kunde hamna i Azkaban när Sirius inte ens hade en rättegång. Dumbledore som kände Sirius i flera år och hamnade säkert i hans kontor på grund av sina upptåg borde väl ha sätt till så det blivit en rättegång.
Jag blir väldigt irriterad på hans val av lärare. Han ska inte bara välja första människan som vill bli lärare utan kolla deras kunskaper om ämnet.
Han valde till exempel Lockman som kunde nästan ingen smack om Försvars mot svartkonster lät honom ändå bli lärare bara för att han var den ända som ville bli det. Visst kunde böckerna bevisa en sak men man borde vara på den säkra sidan.
Han valde Hagrid som lärare även om han inte blev klar med sin utbildning och visste själv att Hagrid tyckte farliga djur var harmlösa och gulliga. Han kunde ändå låtit någon kollat upp vad han sysslade med.
Dumbledore valde Snape som kunde väldigt mycket om ämnet var ändå ingen människa som kunde lära ut särskilt bra. Det var ganska tydligt att Harry, Ron och Hermione trodde det var Snape som tog stenen och fick säkert klagomål av eleverna men gjorde ändå inget åt saken.
Han lät sig planera sin död bara för att en av Voldemorts dödsätare skulle bli dödad om han inte dödade Voldemort.
Han kunde ha hjälpt med i kriget med sin kraftfulla magi och kanske kunde spara liv. Men nepp han brydde sig bara om ett liv som ville döda honom.
Jag vet att Dumbeldore bara är en människa som vi men han ska föreställas vara "vis". Han gjorde om några av hans misstag och lärde sig aldrig de...
Spoiler: Tryck här för att visa!Okej, replik:
När Dumbledore lämnade över Harry så var Petunia vagt medveten om vad som försiggick. Skyddet mot Voldemort var alltså viktigt, och det fanns ett incitament för Petunia att gå med på det. Detta incitament minskade, mer och mer, för varje år efter Lilys död när Voldemort fortfarande var borta. Om Dumbledore hade hotat Petunia när Harry var 6-7 år, så är det inte omöjligt att Petunia hade kastat ut honom. När Dumbledore besöker dem, året efter dementorattacken i Little Whinging, så är Petunia rädd igen: för dementorerna, Voldemort etc. Hon vill inte kasta ut Harry. Det gör att Dumbledore hamnar i en position att ställa krav igen, precis som han kunde natten han anlände med Harry från första början.
Sirius: Dumbledore ville nog försvara Sirius, men han visste att det var lönlöst eftersom att alla bevis talade emot honom. Att ge sig in i den diskussionen skulle ytterligare försvaga hans politiska ställning, som redan var vacklande (främst pga. CoS, men också pga. hans kamp mot dementorerna genom hela PoA). Det viktigaste för Dumbledore genom hela serien har varit att göra så mycket som möjligt, inte att vara principfast, och där har bevarandet av hans position varit nödvändig.
Ang. Lockman: Dumbledore var fullt medveten om vem han anställde, men som framkommer i boken sökte ingen annan tjänsten. Eftersom att tjänsten var jinxad, ville han inte ge den till Snape, som han behövde. Jag tror också att han underskattade exakt hur värdelös Lockman var...
Det framkommer av böckerna att Hagrid faktiskt var en ganska bra lärare. GET-examinatorerna är nöjda, Grubbly-Plank uttalar sig i positiva ordalag om vad eleverna har lärt sig och när Hermione ska hjälpa Hagrid med planeringen insåg hon att lektionsplaneringen såg bra ut. Man får inte glömma att Hagrids undervisning färgades extremt mycket av Vingfåle-incidenten och att Umbridge sänkte honom (även Trelawneys undervisning blev betydligt sämre i OotP).
Snape håller jag med dig om. Men å andra sidan verkar de flesta lärare på Hogwarts totalt värdelösa. Flitwick, Sprout, Crouch och Lupin är nog de enda som jag skulle kunna tänka mig ge ett halvt godkänt.
Ang. Dumbledores död så skulle han ändå dö på grund av horrokruxen. På sin höjd blev han av med några månader, och det var det nog värt för att återställa sin dubbelagent som Voldemorts mest trogne tjänare.
29 maj, 2017 04:54
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: hatar snape & dumbelfuckhead. Snape är en äcklig mobbare som inte kom över sin teenagecrush o tog ut sina butthurtfeels på en oskyldig lite kille för att harrys pappa mobbade snape, liksom newsflash fucker, du mobbar själv. sen så är han ett complete ass mot neville så hans största rädsla är fucking snape!!! o han är bara sånt as och bara för att han va snäll i typ 3 minuter innan han dog så hyllas han o ba praise the lord för snapy ♥333 naah fuck that
o sen dumbeldore eller vafan det nu stavas är en idiot som är obsessed med en liten grabb o är helt ok med att låta honom växa upp i ett abusive hem!!!! bara för att det gynnar honom. han utnyttjar harry så äckligt mke o är så äcklig gubbe & fyfan. sen fucking snape igen va dödsätare and he knew damn well att black va oskyldig men vara för att han vart lite mobbad i barndomen så lät han black hamna i azkaban medan peter blev fri ba för att han är en butthurt liten skitunge o usch på båda dom. fattar inte alls varför dom får så mke praise since they been dicks från början.
Håller helt med
29 maj, 2017 11:34
|
Du får inte svara på den här tråden.