Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
lillamymin lövetAmanda: Vissa människor gör det, och det handlar nog mest om att det inte är så väldigt länge sedan homosexualitet inte var något vanligt eller ens normalt. Visst är det synd att det inte ska gå att ändra på en norm så lätt, men i allt för många år har det varigt tabu på det, och det är inget som ändras över en natt. På 70-talet slutade homosexualitet att vara en sjukdom, och det är inte sådär hemskt länge sedan. Det är inte det minsta äckligt. Men vissa människor bara tycker så, och det är precis som att vissa människor är rädda för islam eller liknande. Inget man behöver respektera tycker jag, men något man helt enkelt får acceptera än så länge. Om några år kommer det att vara betydligt vanligare, och folk kommer att ha vant sig vid det, så vi får bara vänta. Aa, jag vet, men man ska ju inte få elaka blickar till sig liksom.. Tack för förståelsen! 29 maj, 2012 21:36 |
|
Jac
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Soof: Skrivet av Borttagen: Varför känns det som om vissa människor tycker det är äckligt med homosexualitet.. Man blir sårad! Jag vet! Det är ju helt sjukt, kärlek som kärlek liksom! Man blir bara så arg så att det inte är sant, dessutom, vad fan spelar det för roll vem man blir kär i? Håller med! Förstår inte vad det är som är felet. Man får väl fan älska vem man vill utan att andra ska baöva komentera det och tycka det är äckligt. Själv skulle jag föredra att vara ihop med en flicka, tycker inte och killar på det sättet. Men vem vet, en dag kanske jag blir ihop med en pojke trots allt. Jag är med en tjej och alla tp stirrar... Som om det var... äckligt.. Typ alla tror jag är galen när jag säger att jag är ihop med en katt, det känns som att det närmaste jag kan komma pojk/flivkvän är en katt som gillar mig.
29 maj, 2012 21:58
Detta inlägg ändrades senast 2012-05-29 kl. 22:25
|
|
Borttagen
|
Är otroligt arg på min "bästa vän", vi kan kalla henne C
Jag känner mig så sviken, på något sätt. Vi umgicks alltid med varandra, och hon var rätt arg på en gemensam vän som ville splitta oss och få med C i sitt gäng. Hon sa att hon inte ville umgås med dem då hon kände att hon bara var ett andrahandsval där och inte hade lust med dramat. Nu är det så att vi knappt pratar längre, vi har inte varit med varandra på typ en månad och hon har helt bytt ut mig mot den där tjejen, som även råkar vara en av mina närmre vänner. Blir så himla ledsen. Klart att jag inser att man har flera vänner, det har ju jag, och det har hon alltid haft, men jag tycker att det är dåligt av henne att gå från att alltid vara med mig, och sedan bara skita i mig. Usch, är så himla arg och ledsen. 29 maj, 2012 22:15 |
|
Jac
Elev |
Skrivet av Borttagen: Är otroligt arg på min "bästa vän", vi kan kalla henne C Jag känner mig så sviken, på något sätt. Vi umgicks alltid med varandra, och hon var rätt arg på en gemensam vän som ville splitta oss och få med C i sitt gäng. Hon sa att hon inte ville umgås med dem då hon kände att hon bara var ett andrahandsval där och inte hade lust med dramat. Nu är det så att vi knappt pratar längre, vi har inte varit med varandra på typ en månad och hon har helt bytt ut mig mot den där tjejen, som även råkar vara en av mina närmre vänner. Blir så himla ledsen. Klart att jag inser att man har flera vänner, det har ju jag, och det har hon alltid haft, men jag tycker att det är dåligt av henne att gå från att alltid vara med mig, och sedan bara skita i mig. Usch, är så himla arg och ledsen. Jag har blivit övergiven och varit/är ett andrahandsval. finns om du vill prata om det, är bara en uggla bort! ♥
29 maj, 2012 22:25 |
|
Borttagen
|
fannyy: Det är helt fel av den såkallade C!
Jag tror, av det jag sett av dig, att det är C som förlorar en fin vän. Du känner dig sviken, och det förstår jag, men det verkar som om C missar chansen till en vän. Du verkar så himla snäll! Jag vet hur det känns, en uggla bort om du vill prata, finis ♥ 29 maj, 2012 22:27 |
|
Borttagen
|
Jac, sanna1324567 - tack! Ska snacka med henne imorgon, kan inte gå runt och vara arg.
29 maj, 2012 22:32 |
|
Borttagen
|
Bra att du tar tag i det!
29 maj, 2012 22:41 |
|
Jac
Elev |
29 maj, 2012 22:53 |
|
expelliarmus
Elev |
29 maj, 2012 22:54 |
|
Borttagen
|
Det gör du absolut inte alls Jennifer! Jag har sagt det förr och jag säger det igen; du är en fantastisk person. Du har en förmåga att göra allt och lite till, du finns där när man behöver prata, eller bara rent allmänt vara chill. Jag tycker att du är underbar. punkt. 29 maj, 2012 22:59 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen