Tjejsnack(så håll tassarna borta killar!)
Forum > Off Topic > Tjejsnack(så håll tassarna borta killar!)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Dini99
Elev |
Skrivet av Katla: Skrivet av expelliarmus: Skrivet av JoLizz: Någon som vill förklara vad som är skillnad mellan crush, förälskelse och att vara kär? Enligt mig; Crush - kan man ha på kändisar, snygga killar osv! Känns mer som en utseendegrej! Förälskelse - man tycker om någon, kanske någon man inte känner så bra, men man blir attraherad av utseende och personlighet, vill undersöka om det finns något djupare och vill garanterat gärna ha en relation med denna personen. Kär - känslorna svämmar över, man orkar inte stå upp, man känner smärtan i hjärtat så tydligt om något skulle gå fel. Det är knappt så man kan tänka på annat, se någon annan på näthinnan. Allt man gör kan man koppla ihop med denna person. Kärlek känns i hela kroppen. Så är det för mig iallafall! Jag har alltid trott att kär var mindre än förälskelse och att förälskelse var när det svämmade över av känslor och sådant, men jag har märkt att det är jag som har haft fel hela tiden, eftersom alla andra verkar tycka tvärtom. haha :c Jag tänker också att förälskelse är under en kortare period. Som en sommarkärlek... xD "What do you mean? Do you wish me a good morning, or mean that it is a good morning whether I want it or not; or that you feel good on this morning; or that it is a morning to be good on?" 2 jun, 2012 08:59 |
|
Kedjebrev
Elev |
2 jun, 2012 13:01 |
|
hyperion
Elev |
Jag känner att en crush är något som inte riktigt är så seriöst, antingen en kändiscrush i princip, eller när man bara är smått intresserad av någon och kan tänka sig att vara ihop med denna.
Förälskelse för mig är när man flyger på rosa moln och är helt salig av lycka (åtminstone om ens känslor är besvarade, finns ju olyckliga förälskelser också). Och kär för mig är när man bara vill vara med den här personen för att man helt enkelt mår bra då, på grund av den andre. Sen finns det ju olika stadier av "kär", men ja. ![]()
2 jun, 2012 13:24 |
|
Borttagen
|
Jag viiilll inte!
Jag kommer ha min mens när jag ska på klassresa med klassen OCH på skolbalen. FML. På klassresan ska vi typ bara bada och sen tälta och på skolbalen ska jag ha viit klänning.. Faaan. 2 jun, 2012 15:53 |
|
Borttagen
|
Jag och min mamma var på stan igår, för att köpa bhar eftersom jag har svårt att hitta bhar på typ vanliga hm, så jag måste på twilfit. fick med mig tre bhar och en bikiniöverdel. kostade 1700 spänn..
2 jun, 2012 15:57 |
|
expelliarmus
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag och min mamma var på stan igår, för att köpa bhar eftersom jag har svårt att hitta bhar på typ vanliga hm, så jag måste på twilfit. fick med mig tre bhar och en bikiniöverdel. kostade 1700 spänn.. Ugh, jag brukar kunna hitta H&M bh;ar för 50 spänn på rean, höh! Det tycker jag är tillräckligt.
2 jun, 2012 15:57 |
|
Borttagen
|
expelliarmus - det är grymt jobbigt faktiskt.
2 jun, 2012 16:08 |
|
expelliarmus
Elev |
Alltså jag har problem på riktigt.
Skulle ha haft mens den här veckan, men den kommer inte. FAST, jag har haft mensvärk hela veckan och jag har jättetjocka flytningar så det känns som att jag har fått min mens hela tiden. Blir helt galen på det här!! Tänk er att ha mens, men egentligen inte? Det är förbannat jobbigt. Förstår ingenting.
2 jun, 2012 16:47 |
|
ikka
Elev |
expelliarmus: Jag lider med dig!
Min mens kom idag = jag slipper garanterat mens när jag är i Frankrike om <2 veckor! ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
2 jun, 2012 16:52 |
|
Borttagen
|
Mitt ex har blivit ännu mera jobbig sen jag avslutade vår relation. Han sprider rykten om att jag är lesbisk och skriker lebb åt mig hela tiden. Sen så skickar han sms om att jag har förstört honom och allt är mitt fel. Jag verkar vara den där hjärtkrossaren som hoppar från relation till relation och sårar folk på ett sätt så att dom vill begå självmord. Okej. Jag dissade honom igen i skolan efter att han hade varit respektlös mot mina vänner och han blev skit rasande och skrek ''fucking lesbian'' till mig och fortsatte med smsen. Alltså jag vet inte hur jag ska känna mig. Han har stora problem.
2 jun, 2012 16:56 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen