UNPOPULAR OPINIONS
Forum > Off Topic > UNPOPULAR OPINIONS
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kallamina
Elev |
Skrivet av Dashie97: Skrivet av Kallamina: Skrivet av Dashie97: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Kallamina: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Kallamina: Jag HATAR siffran 9. Den är så ofullständig på något sätt xD Dock är den bra att multiplicera med. Sant. Fast det är typ det ända bra med den siffran. xD Alltså... Jag kommer faktiskt inte på något annat bra med den. Heh. Så kör till. Nio är en dålig siffra. Jag gillar siffran 9 för att jag gillar 9:e doktorn xD Tycker bäst om 12 satte....xD Jag hatar siffran 11 mest xD hur mycket jag gillar vissa siffror beror mest på vilken doktor dom är... Hahahah okej xD Är inte någon jättestor whovian så det spelar inte så stor roll för mig xD
17 apr, 2017 13:22 |
|
Dashie97
Elev |
Skrivet av Kallamina: Skrivet av Dashie97: Skrivet av Kallamina: Skrivet av Dashie97: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Kallamina: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Kallamina: Jag HATAR siffran 9. Den är så ofullständig på något sätt xD Dock är den bra att multiplicera med. Sant. Fast det är typ det ända bra med den siffran. xD Alltså... Jag kommer faktiskt inte på något annat bra med den. Heh. Så kör till. Nio är en dålig siffra. Jag gillar siffran 9 för att jag gillar 9:e doktorn xD Tycker bäst om 12 satte....xD Jag hatar siffran 11 mest xD hur mycket jag gillar vissa siffror beror mest på vilken doktor dom är... Hahahah okej xD Är inte någon jättestor whovian så det spelar inte så stor roll för mig xD Haha, alright xD Åh hey det är ju en sån här grej som är där under foruminlägg :D Men jag har inget bra att skriva här. I'll get back to ya. Kanske. Eller inte 17 apr, 2017 13:24 |
|
effu
Elev |
Skrivet av Kallamina: Skrivet av effu: Skrivet av Kallamina: Hahah, typ samma med mig fast citroner. Tycker att det smakar sött xD Gillar dock inte juice...:X Citroner är superbra också, speciellt i lemonad ~ (eller räknas det som juice ^^' Har faktiskt aldrig druckit lemonad så vet faktiskt inte riktigt... Söt forumsignatur btw~ Men aa tack så mycket jag tycker om din också, Poison Ivy x Harley Quinn är ett supersött ship ;w; がんばルビー ♡
17 apr, 2017 13:39 |
|
Kallamina
Elev |
Skrivet av effu: Skrivet av Kallamina: Skrivet av effu: Skrivet av Kallamina: Hahah, typ samma med mig fast citroner. Tycker att det smakar sött xD Gillar dock inte juice...:X Citroner är superbra också, speciellt i lemonad ~ (eller räknas det som juice ^^' Har faktiskt aldrig druckit lemonad så vet faktiskt inte riktigt... Söt forumsignatur btw~ Men aa tack så mycket jag tycker om din också, Poison Ivy x Harley Quinn är ett supersött ship ;w; Tack ^^
17 apr, 2017 13:40 |
|
Emmi
Prefekt |
17 apr, 2017 16:56 |
|
Kallamina
Elev |
17 apr, 2017 17:10 |
|
binchild
Elev |
Jo, alla män.
Jo, alla straighta. Jo, alla vita. Jo, alla cis personer. Jo, alla som inte är funktionsnedsatta. Du med. Jag med. Alla som är priviligerade förtrycker och det går inte att komma ifrån om man inte erkänner det för sig själv. Kan folk sluta låtsas att det bara är andra som förtrycker och inse deras egen roll i det hela också? ((Nej, alla förtrycker inte med flit. I de flesta fall är det omedvetet. Men alla förtrycker, och det enda sättet man kan ändra det på är att bli medveten om det. Unpopular opinion slut.))
17 apr, 2017 18:42 |
|
VT
Elev |
Skrivet av binchild: Jo, alla män. Jo, alla straighta. Jo, alla vita. Jo, alla cis personer. Jo, alla som inte är funktionsnedsatta. Du med. Jag med. Alla som är priviligerade förtrycker och det går inte att komma ifrån om man inte erkänner det för sig själv. Kan folk sluta låtsas att det bara är andra som förtrycker och inse deras egen roll i det hela också? ((Nej, alla förtrycker inte med flit. I de flesta fall är det omedvetet. Men alla förtrycker, och det enda sättet man kan ändra det på är att bli medveten om det. Unpopular opinion slut.)) Okej så de som inte är privilegierade brukar aldrig förtrycka människor? menar du också att människor som är enligt dig är privilegierade inte förtrycks? Hur fan kan du säga att alla män och alla andra som du nämnde i din lista förtrycker? Det finns mycket människor som förtrycker men bara för att någon tex är en vit cis man så betyder det inte att han förtrycker andra som inte är som han men såklart så finns det män som förtrycker men det betyder inte att en mörkhyad kvinna inte kan förtrycka någon. Om du menar att alla förtrycker alla så är det det du ska skriva och inte att det bara är de "privilegierade"... "Mankind was born on earth. It was never meant to die here..." 21 apr, 2017 18:52 |
|
Aurya
Elev |
Russin och bananer är inte gott, så det så.
21 apr, 2017 19:19 |
|
Aydane
Elev |
Skrivet av binchild: Jo, alla män. Jo, alla straighta. Jo, alla vita. Jo, alla cis personer. Jo, alla som inte är funktionsnedsatta. Du med. Jag med. Alla som är priviligerade förtrycker och det går inte att komma ifrån om man inte erkänner det för sig själv. Kan folk sluta låtsas att det bara är andra som förtrycker och inse deras egen roll i det hela också? ((Nej, alla förtrycker inte med flit. I de flesta fall är det omedvetet. Men alla förtrycker, och det enda sättet man kan ändra det på är att bli medveten om det. Unpopular opinion slut.)) Problemet är ju lite att enligt den definitionen så förtrycker precis alla - även den rasifierade rullstolsbundna överviktiga pansexuella transmannen. Alla har något privilegium. Är verkligen 'förtryck' rätt begrepp då? Alltså missförstå mig rätt: jag vet att det är så, men det är inte så konstigt att människor i allmänhet tycker att det låter jäkligt otrevligt. Jag tror ärligt talat att det största problemet för modern feminism ligger hos terminologin: inte hos åsikterna. 21 apr, 2017 20:22 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen