UNPOPULAR OPINIONS
Forum > Off Topic > UNPOPULAR OPINIONS
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Dashie97
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Dashie97: Skrivet av Borttagen: Dashie97 det spelar roll för att människor medvetet gör andra illa för att sprida skräck och otrygghet och för att så split mellan människor. Att du inte känner något är en sak, men hur kan du inte förstå varför det spelar roll? Hur ska jag kunna svara på det? Du behöver inte svara någonting, men du kan ju tänka ett extra varv på vad händelser som denna kan ge för framtida konsekvenser. Jag har ingen aning om vad det kan ge för konsekvenser. Att folk är störiga? Åh hey det är ju en sån här grej som är där under foruminlägg :D Men jag har inget bra att skriva här. I'll get back to ya. Kanske. Eller inte 8 apr, 2017 20:23 |
|
Fellrendión
Elev |
^Jag har inte några större reaktioner på terrorattacker. Min respons är typ "jaha ännu en attack". Jag tycker det är skit att det händer och jag tycker synd om dem men jag gråter inte. Jag gråter så det kommer tårar över väldigt få grejer. På ett sätt känner jag att det är bra att reagera som jag gör så jag inte bryter ner över varje händelse utan kan ändå fortsätta mitt min dag utan problem men samtidigt är det bisarrt att små saker som att en plan blir inställd kan få mig att bli jätteledsen och förstöra min dat helt.
8 apr, 2017 20:38 |
|
Hohanononelole
Elev |
Jag älskar brysselkål.
8 apr, 2017 22:38 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Dashie97: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Dashie97: Skrivet av Borttagen: Dashie97 det spelar roll för att människor medvetet gör andra illa för att sprida skräck och otrygghet och för att så split mellan människor. Att du inte känner något är en sak, men hur kan du inte förstå varför det spelar roll? Hur ska jag kunna svara på det? Du behöver inte svara någonting, men du kan ju tänka ett extra varv på vad händelser som denna kan ge för framtida konsekvenser. Jag har ingen aning om vad det kan ge för konsekvenser. Att folk är störiga? Att folk vänder sig emot varandra? Att muslimer blir beskyllda för saker enstaka personer gjort? Att folk blir rädda för att röra sig på gatorna? 8 apr, 2017 22:38 |
|
Dashie97
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Dashie97: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Dashie97: Skrivet av Borttagen: Dashie97 det spelar roll för att människor medvetet gör andra illa för att sprida skräck och otrygghet och för att så split mellan människor. Att du inte känner något är en sak, men hur kan du inte förstå varför det spelar roll? Hur ska jag kunna svara på det? Du behöver inte svara någonting, men du kan ju tänka ett extra varv på vad händelser som denna kan ge för framtida konsekvenser. Jag har ingen aning om vad det kan ge för konsekvenser. Att folk är störiga? Att folk vänder sig emot varandra? Att muslimer blir beskyllda för saker enstaka personer gjort? Att folk blir rädda för att röra sig på gatorna? Ah, det med rasismen/islamofobin/whatever kan jag faktiskt förstå. Men jag tror det är en av anledningarna till att jag inte tycker det spelar nån roll om det är terroristattacker eller nåt annat som folk dör av. För om det är terrorister så är det förmodligen ISIS, och då kommer folk bry sig om det och hata på muslimer och vilja stänga landsgränserna och sånt. Åh hey det är ju en sån här grej som är där under foruminlägg :D Men jag har inget bra att skriva här. I'll get back to ya. Kanske. Eller inte 8 apr, 2017 22:51 |
|
Emmi
Prefekt |
Jag tycker att Sverige göt för stor grej av vissa saker.. Jag älskar, verkligen älskar Sverige men ibland.. Tjaa.. går saker liye överstyr i landet..
8 apr, 2017 23:57 |
|
Arivle
Elev |
Skrivet av Emmi: Jag tycker att Sverige göt för stor grej av vissa saker.. Jag älskar, verkligen älskar Sverige men ibland.. Tjaa.. går saker liye överstyr i landet.. Kan du ge exempel? Nu blir jag intresserad x)
9 apr, 2017 09:19 |
|
Emmi
Prefekt |
Skrivet av Arivle: Skrivet av Emmi: Jag tycker att Sverige göt för stor grej av vissa saker.. Jag älskar, verkligen älskar Sverige men ibland.. Tjaa.. går saker liye överstyr i landet.. Kan du ge exempel? Nu blir jag intresserad x) T.ex. Terror attacken, vad var det... 9 timmar i sträck TV sändning där de upprepdade samma sak. Tar den nu för den är så himla aktuell. Ja det var hemskt mrn det var ändå väntat och det var inte så att en hel stad utplånades som man kunnat tro av allt..
9 apr, 2017 09:36 |
|
Arivle
Elev |
Skrivet av Emmi: Skrivet av Arivle: Skrivet av Emmi: Jag tycker att Sverige göt för stor grej av vissa saker.. Jag älskar, verkligen älskar Sverige men ibland.. Tjaa.. går saker liye överstyr i landet.. Kan du ge exempel? Nu blir jag intresserad x) T.ex. Terror attacken, vad var det... 9 timmar i sträck TV sändning där de upprepdade samma sak. Tar den nu för den är så himla aktuell. Ja det var hemskt mrn det var ändå väntat och det var inte så att en hel stad utplånades som man kunnat tro av allt.. Jag kollar ju inte på TV eller tycker att terrorattacken är speciellt intressant, men det låter ju lite överdrivet med 9 timmar om attacken...
9 apr, 2017 09:39 |
|
Emmi
Prefekt |
Skrivet av Arivle: Skrivet av Emmi: Skrivet av Arivle: Skrivet av Emmi: Jag tycker att Sverige göt för stor grej av vissa saker.. Jag älskar, verkligen älskar Sverige men ibland.. Tjaa.. går saker liye överstyr i landet.. Kan du ge exempel? Nu blir jag intresserad x) T.ex. Terror attacken, vad var det... 9 timmar i sträck TV sändning där de upprepdade samma sak. Tar den nu för den är så himla aktuell. Ja det var hemskt mrn det var ändå väntat och det var inte så att en hel stad utplånades som man kunnat tro av allt.. Jag kollar ju inte på TV eller tycker att terrorattacken är speciellt intressant, men det låter ju lite överdrivet med 9 timmar om attacken... Ca Kl 3 till 12 tror jag dem höll på, svensk tid. Jag kollar inte heller mrn ville ha en hum om vad som hänt så jag satt väl en timma eller två Under den tiden upprepade de bara samma sak och samma sak.. Blir ju väldigt enformigt... Och förstorat
9 apr, 2017 09:45 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen