Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

UNPOPULAR OPINIONS

Forum > Off Topic > UNPOPULAR OPINIONS

1 2 3 ... 537 538 539 ... 725 726 727
Användare Inlägg
Arivle
Elev

Avatar


Skrivet av Dashie97:
Jag bryr mig varken om busskraschen där ungar dog (trots att jag bor i marks kommun själv) eller att folk dog i stockholm. Folk dör hela tiden, varför bara bry sig om vissa? Även om man inte känner dom?
Nu kommer folk tro att jag är antingen en hjärtlös psykopat eller nån unge som försöker vara edgy. Eftersom man (vad jag vet) behöver ha minst ett hjärta för att leva så går det första bort. Jag försöker inte medvetet vara edgy heller. Jag bara stör mig på att folk bryr sig när jag inte bryr mig.

Asså typ samma här... jag bryr mig mer om att det var en terrorattack i Sverige än att folk dog och är skadade. Och bussen med skolbarn var ännu mindre intressant. Jag känner dem inte och vad hjälper det att jag tänker lite på dem? Dock tycker jag det är fint att alla inte är som mig utan faktiskt bryr sig om människorna.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FHDR31jsQUPqQo%2Fgiphy.gif

8 apr, 2017 08:54

Borttagen

Avatar

+3


Skrivet av Arivle:
Skrivet av Dashie97:
Jag bryr mig varken om busskraschen där ungar dog (trots att jag bor i marks kommun själv) eller att folk dog i stockholm. Folk dör hela tiden, varför bara bry sig om vissa? Även om man inte känner dom?
Nu kommer folk tro att jag är antingen en hjärtlös psykopat eller nån unge som försöker vara edgy. Eftersom man (vad jag vet) behöver ha minst ett hjärta för att leva så går det första bort. Jag försöker inte medvetet vara edgy heller. Jag bara stör mig på att folk bryr sig när jag inte bryr mig.

Asså typ samma här... jag bryr mig mer om att det var en terrorattack i Sverige än att folk dog och är skadade. Och bussen med skolbarn var ännu mindre intressant. Jag känner dem inte och vad hjälper det att jag tänker lite på dem? Dock tycker jag det är fint att alla inte är som mig utan faktiskt bryr sig om människorna.


Varför stör du dig på att folk bryr sig när du inte bryr dig? Om något får ju det dig att framstå som empatilös. Ja, folk dör hela tiden. Man sätter sig inte in i allt, men om jag gör det så känner jag med dem. När jag ser videoklipp av gråtande människor i Syrien så kan jag gråta också. Jag känner för dem också, men det är trots allt en skillnad på när ett krigsdrabbat område utsätts ytterligare en gång än när ett land i fred gör det. Jag klickar mig snabbt in på facebook och kollar så att alla jag känner i Stockholm markerat sig som i säkerhet. Och jag tänker - någons närmaste markerade sig inte som i säkerhet. Någons närmaste kom inte hem. När det ligger så nära är det inte konstigt att folk drabbas av det på ett annat sätt.

8 apr, 2017 11:28

Arivle
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Arivle:
Skrivet av Dashie97:
Jag bryr mig varken om busskraschen där ungar dog (trots att jag bor i marks kommun själv) eller att folk dog i stockholm. Folk dör hela tiden, varför bara bry sig om vissa? Även om man inte känner dom?
Nu kommer folk tro att jag är antingen en hjärtlös psykopat eller nån unge som försöker vara edgy. Eftersom man (vad jag vet) behöver ha minst ett hjärta för att leva så går det första bort. Jag försöker inte medvetet vara edgy heller. Jag bara stör mig på att folk bryr sig när jag inte bryr mig.

Asså typ samma här... jag bryr mig mer om att det var en terrorattack i Sverige än att folk dog och är skadade. Och bussen med skolbarn var ännu mindre intressant. Jag känner dem inte och vad hjälper det att jag tänker lite på dem? Dock tycker jag det är fint att alla inte är som mig utan faktiskt bryr sig om människorna.


Varför stör du dig på att folk bryr sig när du inte bryr dig? Om något får ju det dig att framstå som empatilös. Ja, folk dör hela tiden. Man sätter sig inte in i allt, men om jag gör det så känner jag med dem. När jag ser videoklipp av gråtande människor i Syrien så kan jag gråta också. Jag känner för dem också, men det är trots allt en skillnad på när ett krigsdrabbat område utsätts ytterligare en gång än när ett land i fred gör det. Jag klickar mig snabbt in på facebook och kollar så att alla jag känner i Stockholm markerat sig som i säkerhet. Och jag tänker - någons närmaste markerade sig inte som i säkerhet. Någons närmaste kom inte hem. När det ligger så nära är det inte konstigt att folk drabbas av det på ett annat sätt.

Jag vet inte om det du skrev Jinx menades till mig också men jag svarar i alla fall. Jag har aldrig gråtit till någon film, bok, serie, nyhet eller sånt. Det kanske gör mig till känslokall, jag vet inte... men sånt som inte drabbar mig, sånt jag ser i media gör mig inte lika ledsen. Det är när det händer i mitt liv (så att säga), som jag tycker att det är jobbigt.
Jag sätter väl mig inte in i de drabbades situation som du gör. Men varför skulle jag? Jag förstår inte riktigt och det kanske får mig att framstå som trög och utan sympati, men det är så det är.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FHDR31jsQUPqQo%2Fgiphy.gif

8 apr, 2017 12:01

Borttagen

Avatar


Skrivet av Arivle:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Arivle:
Skrivet av Dashie97:
Jag bryr mig varken om busskraschen där ungar dog (trots att jag bor i marks kommun själv) eller att folk dog i stockholm. Folk dör hela tiden, varför bara bry sig om vissa? Även om man inte känner dom?
Nu kommer folk tro att jag är antingen en hjärtlös psykopat eller nån unge som försöker vara edgy. Eftersom man (vad jag vet) behöver ha minst ett hjärta för att leva så går det första bort. Jag försöker inte medvetet vara edgy heller. Jag bara stör mig på att folk bryr sig när jag inte bryr mig.

Asså typ samma här... jag bryr mig mer om att det var en terrorattack i Sverige än att folk dog och är skadade. Och bussen med skolbarn var ännu mindre intressant. Jag känner dem inte och vad hjälper det att jag tänker lite på dem? Dock tycker jag det är fint att alla inte är som mig utan faktiskt bryr sig om människorna.


Varför stör du dig på att folk bryr sig när du inte bryr dig? Om något får ju det dig att framstå som empatilös. Ja, folk dör hela tiden. Man sätter sig inte in i allt, men om jag gör det så känner jag med dem. När jag ser videoklipp av gråtande människor i Syrien så kan jag gråta också. Jag känner för dem också, men det är trots allt en skillnad på när ett krigsdrabbat område utsätts ytterligare en gång än när ett land i fred gör det. Jag klickar mig snabbt in på facebook och kollar så att alla jag känner i Stockholm markerat sig som i säkerhet. Och jag tänker - någons närmaste markerade sig inte som i säkerhet. Någons närmaste kom inte hem. När det ligger så nära är det inte konstigt att folk drabbas av det på ett annat sätt.

Jag vet inte om det du skrev Jinx menades till mig också men jag svarar i alla fall. Jag har aldrig gråtit till någon film, bok, serie, nyhet eller sånt. Det kanske gör mig till känslokall, jag vet inte... men sånt som inte drabbar mig, sånt jag ser i media gör mig inte lika ledsen. Det är när det händer i mitt liv (så att säga), som jag tycker att det är jobbigt.
Jag sätter väl mig inte in i de drabbades situation som du gör. Men varför skulle jag? Jag förstår inte riktigt och det kanske får mig att framstå som trög och utan sympati, men det är så det är.


Mitt svar var till Dashie97. Man inte man kan tvinga fram en emotionell respons men jag tycker att det är extremt känslokallt att störa sig på att andra känner starkt inför något.

8 apr, 2017 12:07

Dashie97
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Arivle:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Arivle:
Skrivet av Dashie97:
Jag bryr mig varken om busskraschen där ungar dog (trots att jag bor i marks kommun själv) eller att folk dog i stockholm. Folk dör hela tiden, varför bara bry sig om vissa? Även om man inte känner dom?
Nu kommer folk tro att jag är antingen en hjärtlös psykopat eller nån unge som försöker vara edgy. Eftersom man (vad jag vet) behöver ha minst ett hjärta för att leva så går det första bort. Jag försöker inte medvetet vara edgy heller. Jag bara stör mig på att folk bryr sig när jag inte bryr mig.

Asså typ samma här... jag bryr mig mer om att det var en terrorattack i Sverige än att folk dog och är skadade. Och bussen med skolbarn var ännu mindre intressant. Jag känner dem inte och vad hjälper det att jag tänker lite på dem? Dock tycker jag det är fint att alla inte är som mig utan faktiskt bryr sig om människorna.


Varför stör du dig på att folk bryr sig när du inte bryr dig? Om något får ju det dig att framstå som empatilös. Ja, folk dör hela tiden. Man sätter sig inte in i allt, men om jag gör det så känner jag med dem. När jag ser videoklipp av gråtande människor i Syrien så kan jag gråta också. Jag känner för dem också, men det är trots allt en skillnad på när ett krigsdrabbat område utsätts ytterligare en gång än när ett land i fred gör det. Jag klickar mig snabbt in på facebook och kollar så att alla jag känner i Stockholm markerat sig som i säkerhet. Och jag tänker - någons närmaste markerade sig inte som i säkerhet. Någons närmaste kom inte hem. När det ligger så nära är det inte konstigt att folk drabbas av det på ett annat sätt.

Jag vet inte om det du skrev Jinx menades till mig också men jag svarar i alla fall. Jag har aldrig gråtit till någon film, bok, serie, nyhet eller sånt. Det kanske gör mig till känslokall, jag vet inte... men sånt som inte drabbar mig, sånt jag ser i media gör mig inte lika ledsen. Det är när det händer i mitt liv (så att säga), som jag tycker att det är jobbigt.
Jag sätter väl mig inte in i de drabbades situation som du gör. Men varför skulle jag? Jag förstår inte riktigt och det kanske får mig att framstå som trög och utan sympati, men det är så det är.


Mitt svar var till Dashie97. Man inte man kan tvinga fram en emotionell respons men jag tycker att det är extremt känslokallt att störa sig på att andra känner starkt inför något.

Jag är empatilös och känslokall, ja. Jag bryr mig inte om folks känslor och stör mig ofta på dom. Jag vet inte varför, jag bara gör det.
Jag bryr mig inte om att det var en terroristattack heller. Vad spelar det för roll?

Åh hey det är ju en sån här grej som är där under foruminlägg :D Men jag har inget bra att skriva här. I'll get back to ya. Kanske. Eller inte

8 apr, 2017 12:46

Borttagen

Avatar

+6


Dashie97 det spelar roll för att människor medvetet gör andra illa för att sprida skräck och otrygghet och för att så split mellan människor. Att du inte känner något är en sak, men hur kan du inte förstå varför det spelar roll?

8 apr, 2017 13:31

Borttagen

Avatar


Jag älskar läxa

8 apr, 2017 14:00

Tonks/Luna
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag älskar läxa

Jag borde tekniskt sätt älska dem, för att om vi bara hade läxor typ, då skulle jag minska min arbetstid med skolsaker till typ 50%.
Men istället så orkar jag knappt göra dem...

Varför stava rätt när man kan stava fel?

8 apr, 2017 14:13

Dashie97
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Dashie97 det spelar roll för att människor medvetet gör andra illa för att sprida skräck och otrygghet och för att så split mellan människor. Att du inte känner något är en sak, men hur kan du inte förstå varför det spelar roll?

Hur ska jag kunna svara på det?

Åh hey det är ju en sån här grej som är där under foruminlägg :D Men jag har inget bra att skriva här. I'll get back to ya. Kanske. Eller inte

8 apr, 2017 19:04

Borttagen

Avatar


Skrivet av Dashie97:
Skrivet av Borttagen:
Dashie97 det spelar roll för att människor medvetet gör andra illa för att sprida skräck och otrygghet och för att så split mellan människor. Att du inte känner något är en sak, men hur kan du inte förstå varför det spelar roll?

Hur ska jag kunna svara på det?


Du behöver inte svara någonting, men du kan ju tänka ett extra varv på vad händelser som denna kan ge för framtida konsekvenser.

8 apr, 2017 19:45

1 2 3 ... 537 538 539 ... 725 726 727

Forum > Off Topic > UNPOPULAR OPINIONS

Du får inte svara på den här tråden.