UNPOPULAR OPINIONS
Forum > Off Topic > UNPOPULAR OPINIONS
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av emma_grangergood: Well, jag tycker att rasister, hbtq+fober och nynazister är idioter *host* *host* Nejmen förlåt, men jag är seriös. Tycker det är lite överdrivet att kalla alla som inte förstår för transfober. Man kan informera istället. Det är skillnad medan att vara irriterad över att någon ändrar pronomen ofta, vilket inte är så konstigt att bli förvirrad över och att vara nynazist och gå till det extrema och vela att någon ska dö och sånt.
4 apr, 2017 18:33 |
|
emma_grangergood
Elev |
Skrivet av Fellrendión: Skrivet av emma_grangergood: Well, jag tycker att rasister, hbtq+fober och nynazister är idioter *host* *host* Nejmen förlåt, men jag är seriös. Tycker det är lite överdrivet att kalla alla som inte förstår för transfober. Man kan informera istället. Absolut, och insåg efter att jag skrivit det där att det blev alldeles för mycket som en känga till personen ovanför, så ändrade lite även om det frtf låter dumt. Grejen är den att jag verkligen inte tål sådana människor. Somsagt, menade det inte till personen ovanför utan det var det enda jag kom på.
4 apr, 2017 18:36 |
|
Aydane
Elev |
Skrivet av Emmi: Förlåt jag är "rasist" men jag tål inte människor som byter kön, byter tillbaka och byter igen.. Hur fan ska man veta vad man ska kalla dem? Jag har själv blivit utskälld av en person som var genderfluid och ändrade pronomen under kvällens gång, utan att informera någon om det. Vet liksom inte riktigt hur man ska förhålla sig till sådana personer. Med det sagt gör jag alltid mitt bästa för att respektera folks pronomen, även om de byter varje kvart, men det betyder inte att det är enkelt bara därför :p 6 apr, 2017 01:04 |
|
Fellrendión
Elev |
Jag tycker det är jobbigare att prata över internet än irl. Där ser jag att jag förändrats en del sen jag var 12. Irl kan man bara svara med olika uttryck men jag tar så lång tid på mig att svara meddelanden då det sällan duger med kortare svar. Det är jobbigare när jag inte kan se personens uttryck eller tonläge. Därför är det så viktigt med emojis och smileys för mig trots att de ser löjliga ut.
6 apr, 2017 04:18 |
|
emma_grangergood
Elev |
Skrivet av Fellrendión: Jag tycker det är jobbigare att prata över internet än irl. Där ser jag att jag förändrats en del sen jag var 12. Irl kan man bara svara med olika uttryck men jag tar så lång tid på mig att svara meddelanden då det sällan duger med kortare svar. Det är jobbigare när jag inte kan se personens uttryck eller tonläge. Därför är det så viktigt med emojis och smileys för mig trots att de ser löjliga ut. Själv tycker jag mer om att diskutera irl för folk försöker argumentera istället för att kasta sig på personangrepp till en högre grad, och dessutom kan man vinna mycket bara på att stå kvar haha
6 apr, 2017 08:17 |
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av emma_grangergood: Skrivet av Fellrendión: Jag tycker det är jobbigare att prata över internet än irl. Där ser jag att jag förändrats en del sen jag var 12. Irl kan man bara svara med olika uttryck men jag tar så lång tid på mig att svara meddelanden då det sällan duger med kortare svar. Det är jobbigare när jag inte kan se personens uttryck eller tonläge. Därför är det så viktigt med emojis och smileys för mig trots att de ser löjliga ut. Själv tycker jag mer om att diskutera irl för folk försöker argumentera istället för att kasta sig på personangrepp till en högre grad, och dessutom kan man vinna mycket bara på att stå kvar haha Tvärtom för debatter dock. Jag blir nervös när folk höjer rösten mot mig och då blir jag helt tom på ord men online kan jag svara precis när jag vill.
6 apr, 2017 12:19 |
|
emma_grangergood
Elev |
Skrivet av Fellrendión: Skrivet av emma_grangergood: Skrivet av Fellrendión: Jag tycker det är jobbigare att prata över internet än irl. Där ser jag att jag förändrats en del sen jag var 12. Irl kan man bara svara med olika uttryck men jag tar så lång tid på mig att svara meddelanden då det sällan duger med kortare svar. Det är jobbigare när jag inte kan se personens uttryck eller tonläge. Därför är det så viktigt med emojis och smileys för mig trots att de ser löjliga ut. Själv tycker jag mer om att diskutera irl för folk försöker argumentera istället för att kasta sig på personangrepp till en högre grad, och dessutom kan man vinna mycket bara på att stå kvar haha Tvärtom för debatter dock. Jag blir nervös när folk höjer rösten mot mig och då blir jag helt tom på ord men online kan jag svara precis när jag vill. Antar att det är olika för alla. Jag har aldrig haft svårt med folk som skriker på mig eller är arga, bara stirrar dem i ögonen haha
6 apr, 2017 13:03 |
|
Scorperion
Elev |
Jag skulle kunna offra alla kommande Fantastic Beasts filmer för en DVD med Cursed Child pjäsen MED de nuvarande skådespelarna. Jag skulle sälja min själ för det!
Och nej, jag vill inte ha en jävla spelfilm med CC (men det håller väl dock alla med om)
7 apr, 2017 12:30 |
|
emma_grangergood
Elev |
7 apr, 2017 13:52 |
|
Dashie97
Elev |
Jag bryr mig varken om busskraschen där ungar dog (trots att jag bor i marks kommun själv) eller att folk dog i stockholm. Folk dör hela tiden, varför bara bry sig om vissa? Även om man inte känner dom?
Nu kommer folk tro att jag är antingen en hjärtlös psykopat eller nån unge som försöker vara edgy. Eftersom man (vad jag vet) behöver ha minst ett hjärta för att leva så går det första bort. Jag försöker inte medvetet vara edgy heller. Jag bara stör mig på att folk bryr sig när jag inte bryr mig. Åh hey det är ju en sån här grej som är där under foruminlägg :D Men jag har inget bra att skriva här. I'll get back to ya. Kanske. Eller inte 8 apr, 2017 03:10 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen