UNPOPULAR OPINIONS
Forum > Off Topic > UNPOPULAR OPINIONS
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kattbjörn
Prefekt |
Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Arivle: Jag har inget emot min mens. Folk verkar alltid klaga på mens men jag tycker nästan om min c: Grattis. Jag har en teori om att mensvärk ändast är psykisk. Det är liksom... Icke existerande för mig, och för yngre barn är smärta mer psykisk än faktiskt fysisk. Typ... När det kommer blod gör det ont för att det borde göra ont. Och det är väl så med mens också... Kanske... Vet inte... Men kan vara logiskt... Psykiskt är det inte... isf bör ju förlossningsvärkar också vara psykiskt då kramperna sitter i samma muskel. 11 mar, 2017 09:44 |
|
Tonks/Luna
Elev |
Skrivet av Kattbjörn: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Arivle: Jag har inget emot min mens. Folk verkar alltid klaga på mens men jag tycker nästan om min c: Grattis. Jag har en teori om att mensvärk ändast är psykisk. Det är liksom... Icke existerande för mig, och för yngre barn är smärta mer psykisk än faktiskt fysisk. Typ... När det kommer blod gör det ont för att det borde göra ont. Och det är väl så med mens också... Kanske... Vet inte... Men kan vara logiskt... Psykiskt är det inte... isf bör ju förlossningsvärkar också vara psykiskt då kramperna sitter i samma muskel. Men de är ju typ det. Jag tror mamma sa något för länge sedan... Men jag kanske mins fel. Men jag tror de är lite psykiska. Varför stava rätt när man kan stava fel? 11 mar, 2017 10:53 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Kattbjörn: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Arivle: Jag har inget emot min mens. Folk verkar alltid klaga på mens men jag tycker nästan om min c: Grattis. Jag har en teori om att mensvärk ändast är psykisk. Det är liksom... Icke existerande för mig, och för yngre barn är smärta mer psykisk än faktiskt fysisk. Typ... När det kommer blod gör det ont för att det borde göra ont. Och det är väl så med mens också... Kanske... Vet inte... Men kan vara logiskt... Psykiskt är det inte... isf bör ju förlossningsvärkar också vara psykiskt då kramperna sitter i samma muskel. Men de är ju typ det. Jag tror mamma sa något för länge sedan... Men jag kanske mins fel. Men jag tror de är lite psykiska. Oh no. Fatta att dina muskler måste arbeta för att trycka ut ett barn på 3-4 kilo - det vore sannerligen konstigt om det INTE gjorde ont. Säkerligen kan det förvärras om man är väldigt nervös och spänd, men ont lär det göra i vilket fall. Nu lider jag heller inte av mensvärk, men att vi inte har mensvärk är ju inte ett bevis på att det enbart är ett psykiskt besvär. Våra kroppar fungerar annorlunda. 11 mar, 2017 11:26 |
|
Minihäst
Elev |
Skrivet av Tonks/Luna: Nja alltså jag har mensvärk, och det är inte som när man säger aj innan man ens hinner slå i tån. Det är en annan smärta än jag har annars. Jag känner det dessutom inte för att jag ser blodet, utan även innan jag ens får mens och så. Jag kan vakna på nätterna för att det gör så jäkla ont. Nu är ju inte jag läkare, och inte du heller, men jag tror verkligen inte att det är mestadels psykiskt. Sedan har jag inte heller lika ont varje mens, fast jag blöder ungefär lika.Skrivet av Arivle: Jag har inget emot min mens. Folk verkar alltid klaga på mens men jag tycker nästan om min c: Grattis. Jag har en teori om att mensvärk ändast är psykisk. Det är liksom... Icke existerande för mig, och för yngre barn är smärta mer psykisk än faktiskt fysisk. Typ... När det kommer blod gör det ont för att det borde göra ont. Och det är väl så med mens också... Kanske... Vet inte... Men kan vara logiskt... another day, another slay 11 mar, 2017 12:38 |
|
Atira
Elev |
Skrivet av Minihäst: Skrivet av Tonks/Luna: Nja alltså jag har mensvärk, och det är inte som när man säger aj innan man ens hinner slå i tån. Det är en annan smärta än jag har annars. Jag känner det dessutom inte för att jag ser blodet, utan även innan jag ens får mens och så. Jag kan vakna på nätterna för att det gör så jäkla ont. Nu är ju inte jag läkare, och inte du heller, men jag tror verkligen inte att det är mestadels psykiskt. Sedan har jag inte heller lika ont varje mens, fast jag blöder ungefär lika. Skrivet av Arivle: Jag har inget emot min mens. Folk verkar alltid klaga på mens men jag tycker nästan om min c: Grattis. Jag har en teori om att mensvärk ändast är psykisk. Det är liksom... Icke existerande för mig, och för yngre barn är smärta mer psykisk än faktiskt fysisk. Typ... När det kommer blod gör det ont för att det borde göra ont. Och det är väl så med mens också... Kanske... Vet inte... Men kan vara logiskt... Jag hade aldrig mensvärk när jag var yngre.. Så då trodde jag det bara handlade om att ha lite ont i magen. Jag fattade helt enkelt inte vad det rörde sig om. Sen helt plötsligt när jag var sådär 16-17.. BAM! Jag fattade inte först. Trodde det var nåt annat som var fel, men det visade sig vara mensvärk. Det är liksom en molande asjobbig smärta och ibland hugger det till så man vet inte vart man ska ta vägen. Ibland så är det mildare, ibland värre, men jag har alltid mensvärk i början av mensen och den är då verkligen inte psykisk. Och jag kan också vakna mitt i natten av det. Sen påverkar mensvärken mig dessutom på fler sätt än bara att det gör ont. Jag vet inte om det är såhär för alla, men det känns liksom som om jag får en släng av PMS på samma gång. Minsta lilla grej blir sjukt jobbig.. Typ hämta fjärrkontrollen till TV:n kan kännas jättejobbigt haha! Och saker som att gå till affären fast den är fem minuter bort och köpa choklad? En sån promenad kan kännas som att behöva gå en mil. Jag kan liksom inte göra så mycket annat än att bara vänta ut det. Men så fort det är över sådär en 12 timmar senare är jag precis som vanligt igen. x) Känner aldrig något resten av tiden jag har mens. 11 mar, 2017 13:07 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Arivle: Jag har inget emot min mens. Folk verkar alltid klaga på mens men jag tycker nästan om min c: Grattis. Jag har en teori om att mensvärk ändast är psykisk. Det är liksom... Icke existerande för mig, och för yngre barn är smärta mer psykisk än faktiskt fysisk. Typ... När det kommer blod gör det ont för att det borde göra ont. Och det är väl så med mens också... Kanske... Vet inte... Men kan vara logiskt... Om du ens googlar något om mens eller läser vad andra skrivit här borde du fatta att mensvärk inte är psykiskt. Blir faktiskt lite arg för jag hade sådana problem med smärtan att jag inte kunde göra något annat än ligga i sängen de dagar jag hade det. Jag hade så ont att jag spydde. Och inte satt jag och glodde på blodet i mina trosor innan någon smärta uppenbarade sig. Så jag var tvungen att skaffa p-piller för att jag inte skulle ha ont, för jag kunde inte göra ett skit de dagar innan och under mens, så jag missade flera skoldagar och massa viktiga grejer. Du kanske inte har mensvärk för ja, din kropp funkar så. Våra kroppar funkar olika, vissa har det värre, andra har inte alls, vissa har lite. Och det kan vara olika månad till månad också. Det känns så sjukt förnedrande att det skulle reduceras till bara något jag och andra som har mens inbillar sig. Var glad att du inte har extrema menssmärtor, helt enkelt. 11 mar, 2017 18:36 |
|
TheFifthMarauder
Elev |
11 mar, 2017 19:12 |
|
Nordanhym
Elev |
11 mar, 2017 19:20 |
|
Borttagen
|
Jag står inte ut med smaken av choklad.
11 mar, 2017 19:25 |
|
Borttagen
|
11 mar, 2017 19:26 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen