LotR (Privat)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > LotR (Privat)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Vildvittra
Elev |
Keya ser upp på honom, "Vet inte." sa hon och bet sig i läppen för att tänka efter.
"För att du har haft alla chanser i världen och skada mig, eller försöka tvinga dig på mig..............ja du vet, som män gör." sa hon, det sista var orättvist men det var så hon uppfattat det hela då hon försvann ur samhället. "Okej, varför anser du din barndom ointressant?" sa hon och såg på honom. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 1 okt, 2013 09:33 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
Han nickade långsamt medan hon berättade. Han visste inte hur han skulle svara på det. Sedan höjde han roat på ögonbrynet åt hennes fråga.
"För att om du levt hos hos skulle du säga samma sak. Det fanns inget roligt i min barndom, inget som får en att sakna tiden man fortfarande levde under samma tak som min far." Han gned sig över ryggen. "Hur som helst, min tur. Jag minns inte ditt efternamn, Keya." Hola, Mishamigos! 1 okt, 2013 09:39
Detta inlägg ändrades senast 2013-10- 1 kl. 18:58
|
|
Vildvittra
Elev |
"Som en vanlig bondby?" frågade Keya nyfiket, det lät ganska mysigt och harmoniskt i hennes öron. "Berilan" sa hon lågt, "De tror det i alla fall." sa hon och drog efter andan. "Kvinnan som födde mig vet ingen om men håret påminner tydligen om en man, en utbyggdsjägare som hette Berilan." sa hon fundersamt.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 1 okt, 2013 09:49 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
Han nickade åt henne. "Precis som en vanlig bondby. Just det, Berilan, så var det.", tillade han hastigt när hon svarade på hans fråga direkt efter. Det var inte något konstigt med att inte veta vilka ens föräldrar var. Han kunde tydligt minnas några grannpojkar som hade samma vetskap om sin födelse som Keya. Sedan flinade han oskyldigt. "Du glömde bort att ställa din fråga, Keya."
Hola, Mishamigos! 1 okt, 2013 19:01 |
|
Vildvittra
Elev |
Keya nickade, "Hmmm, varför blev din släkt arg och gjorde det där när du räddade din mor." sa hon och pekade på ärret, för henne lät det hemskt.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 1 okt, 2013 20:22 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
Han fångade hennes finger. "Det är fult att peka, Keya.", sade han roat och flinade. "Och som svar till din fråga, för att jag dödade min far."
Hola, Mishamigos! 1 okt, 2013 20:34 |
|
Vildvittra
Elev |
Hon skrattade roat, "Beror på var man kommer ifrån och vilken sed man har." säger hon och nickar, "Men ändå, du gjorde det av ett syfte." sa hon och sedan, "Nu är det din tur." säger hon leende.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 1 okt, 2013 20:37 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
"Hm" Han rynkade på pannan. "Kan jag fråga vad som helst? Till exempel, vad är det godaste du någonsin ätit?"
Hola, Mishamigos! 1 okt, 2013 20:55 |
|
Vildvittra
Elev |
"Visst....." sa hon fundersamt, "Någon kycklinggryta med lingon i, minns inte vad den hete." sa hon och nickade åt honom, "Själv då?" sa hon gäspande och la sig ner.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 1 okt, 2013 20:57 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
"Åh" Han gnuggade sig i pannan istället. "Jag har en sådan dålig fantasi, både frågor och svar. Det är nog någon köttgryta, jag äter inte så olika maträtter är jag rädd."
Hola, Mishamigos! 1 okt, 2013 21:00 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen