Den stumma häxan...
Forum > Fanfiction > Den stumma häxan...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlexZz
Elev |
Kapitel 34: Förberedelse för Quidditch-uttagningar
Elisabeth Jag vaknade väldigt tidigt på morgonen. Jag hade totalt glömt det! Quidditch uttagningarna! Jag hade såklart min kvast, en Nimbus 2002, näst nyaste modellen. Den nyaste var 2003 vilken tydligen är snabbare än vinden. Fast jag ville ändå ha en Åskvigg version 1.1 ännu finkänsligare och snabbare än någonsin. Kanske en kvast som var bättre än Harry Potters egen under hans år på Hogwarts. Jag suckade i mörkret innan jag reste mig från sängen och klädde mig. Jag höll på att klä på mig min skoluniform innan jag insåg att uttagningarna skulle ske idag, på en lördag. Jag satte snabbt på mig ett par mörkblå jeans och en neonröd tröja med texten: ”I AM CRAZY, SO WHAT?” Med militärgrön text. En otroligt utstående tröja. Fast jag älskade den, den var nog min favorit. Den speglade nog min personlighet ypperligt bra. Jag smög försiktigt ut för att inte väcka de andra i rummet. Min kvast höll jag i handen så hårt att min hand domnade. Det var lite av nervositet eftersom min kvastlektion inte varit den bästa. Men när jag äntligen var ute på planen verkade det naturligt av mig att sätta mig på kvasten och flyga iväg. Det var en befriande känsla och jag kände mig väldigt lycklig där jag satt på min Nimbus 2002. Jag kunde nästan föreställa mig en publik iaktta mig och hurra när jag skjutit ett skott på mål. Jag log för mig själv, jag skulle säkert klara mig. Det var inte så himla svårt. Egentligen. Jag och Amelia hade ju övat när planen var ledig och utanför planen också. Reg och Tim fick tennisbollar flyga runt och fick oss fånga dem. Det hade vart kul att göra nu också. Vara med vänner och öva inför uttagningarna. Jag landade på marken igen och lade mig ned på det smått våta gräset. Jag drog in doften av skogen och alltihop. Mitt hem… Mitt Hogwarts. ------------------------------------- Fina tankar ni har ^_^ Förresten jag kanske inte har nämnt det men Lester bor faktiskt i frankrike. DÄRFÖR går han inte på Hogwarts. Inte för att han går på Beuxbatons heller men han får hemskolning. Nu har jag fler frågor! O_O 1. Vilka positioner tror ni jag ger dom? 2. Vilka tror ni kommer faila på uttagningarna? 3. Vem är er favorit hittills? (Elisabeth är inte valbar... XD inte för att jag tror ni skulle välja henne... TxT) *Fundera fråga: Om jag skrev att Lester dog hur tror ni att Elisabeth skulle reagera? (*=valfri fråga) . .
16 apr, 2012 20:50 |
|
Victoire Weasly
Elev |
1. En slagman, en vaktare och en jagare/sökare.
2. Kanske Amelia... Nej, jag vet inte! 3. Av alla? May såklart! Hon skulle nog bli hemskt, hemskt ledsen Vilket bra kapitel!!! ~MY TUMBLR~ 16 apr, 2012 21:08 |
|
Borttagen
|
Jag håller med dig-över-mitt-inlägg förutom att jag gillar Amelia bäst!
16 apr, 2012 21:29 |
|
Lily Evans
Elev |
Jag är förälskad i Lester, han verkar så underbar hehe xD Han och Elisabeth får gärna bli tillsammans C:
"A true friend is someone who says nice things behind your back." 16 apr, 2012 23:57 |
|
Nelly1513
Elev |
1. Hm, tror att Eliza blir en sökare o.-
2. Amelia och Tim xD 3. Hm... Man får inte välja Eliza (åh, vad jag älskar henne ♥.♥) så då väljer jag Adam!! *Fundera fråga: Hon skulle bli helt stum (vilket hon redan är -.-) och sedan bara ligga där i sin himmelssäng och vänta tills hon dör och återvända till sin käraste... Nja, jag tror inte direkt att hon skulle börja böla eller så, det är inte riktigt hennes stil AlexZz and I are friends 4 ever <3
17 apr, 2012 07:07 |
|
mican00
Elev |
17 apr, 2012 08:01 |
|
LunaLovegood1
Elev |
17 apr, 2012 11:38 |
|
SevLoveer
Elev |
17 apr, 2012 16:46 |
|
Miss Black
Elev |
1. Jagare!
2. Amelia.... Så blir hon svartis på Eliza! 3. Maaaaaaay!! * Hon skulle inte vilja göra någonting typ. För allt roligt på minde om honom. Kaaanske.... Min bokblogg
19 apr, 2012 17:04 |
|
Hope Potter
Elev |
1. Vilka positioner tror ni jag ger dom?
Jagare!!! (Båda två!) 2. Vilka tror ni kommer faila på uttagningarna? Eliza, (hon lyckas med allt... Men så ångrar Jagare nr.2 sig och Eliza blir med i laget ändå!) 3. Vem är er favorit hittills? (Elisabeth är inte valbar... XD inte för att jag tror ni skulle välja henne... TxT) Mayo!! Of course? *Fundera fråga: Om jag skrev att Lester dog hur tror ni att Elisabeth skulle reagera? Hon skulle vara utom sig av sorg innan det händer något helt nytt och hon släpper Lester. T.ex. hon hittar en övergiven frusen testralunge och tar hand om den (förutsatt att hon såg Lester dö). Läs mina ff's! Länkar finns på min profil :D ![]()
19 apr, 2012 17:20 |
Du får inte svara på den här tråden.












Mugglarportalen