Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Sorgens tider [SV]

Forum > Fanfiction > Sorgens tider [SV]

1 2 3 ... 51 52 53 ... 69 70 71
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Cara Riddle:
det var jätte bra :d jag älskade det med klockan ♥ Fred är alltid med George ♥

5 nov, 2011 23:28

Ginny.T
Elev

Avatar


Skrivet av Cara Riddle:
det var jätte bra :d jag älskade det med klockan ♥ Fred är alltid med George ♥

"We've all got both light, and dark inside of us. What matters, is the part we choose to act on." -Sirius Black

6 nov, 2011 00:18

Gurasu
Elev

Avatar


Men gah :c Du skrev ett nytt inlägg och jag glömde att bevaka innan jag gick D: Men mer of.c!

The best stories always lives inside you

6 nov, 2011 09:39

Borttagen

Avatar


Kapitel 61 - Percy Weasley

Tre stycken försvann ifrån Kråkboet, och var säkert redan vid snäckstugan vid det här laget. Jag gick så ljudlöst jag kunde upp emot mitt rum. Men för att komma dit skulle jag behöva passera Fred och Georges rum, som jag hade förtrollat för ett tag sedan. När jag senast gått förbi här hade dörren inte visats för blotta ögat, vilket den gjorde nu.
"Men.." mer hann jag inte säga innan mamma avbröt mig.
"Vi är inte dumma, Percy" var vad hon sa innan hon fortsatte uppåt. Jag kollade oroligt att hon var utom synhåll innan jag gick in i rummet. Till min lättnad stod båda sängarna kvar. Dom hade inte tagit bort det trots allt. Eller de hade inte gjort det än.

Dagen efter, vaknade jag upp i min säng, som vanligt. Jag gnuggade mig i ögonen innan jag satte på mig mina glasögon. Men när jag såg genom glaset på glasögonen, var det inte mitt rum jag såg, det var Fred och Georges rum. Jag måste ha gått i sömnen tänkte jag, för jag var säker på att jag hade varit i mitt rum när jag somnade. Jag släpade mig ner till köket och låtsades som om det aldrig hänt.
Nere i köket var det mycket ståhej. Charlie skulle tillbaka till Rumänien.
"Kan du inte ta med dig George?" bad mamma honom.
"Varför ska han ta med sig George?" frågade jag. "Han har ju sin affär här", sa jag sedan, som ett argument till att George skulle stanna.
"Men den kan jag ta hand om!" utbrast Ron ivrigt. "Tillsammans med Lee förstås. Jag tror inte han skulle lämna butiken i mina händer".
"Visst, jag kan ta med honom om han vill" sa Charlie lugnt och tog till sig en macka. Jag skakade på huvudet. Han skulle inte vilja, det var jag nästan helt säker på. Men det fanns ju en risk att George faktiskt skulle vilja följa med och studera drakar, och kanske sluta jobba med skämtbutiken.. vilket vi i familjen inte ville att han skulle göra.
"Men hur ska ni fråga honom? Han är ju inte här" sa jag och såg på mamma.
"Då sticker vi väl till snäckstugan" svarade hon, lätt irriterat.

Mamma åkte verkligen till snäckstugan efter frukosten. Hon kom hem igen med en trött George.
"Ska du följa med?" frågade Charlie det första han gjorde. George nickade otroligt nog. Jag tappade nästan hakan för det. Varför? Skulle han bara lämna mig här? Tillsammans med familjen? Lämna mig här kvar med en gravsten som kompis, och inte vems gravsten som helst. Freds gravsten.
"Hur reser vi?" frågade George.
"Kvastar" svarade Charlie. George nickade och såg sedan på mig. Som om han visste vad jag kände över att han skulle åka. Men han sa inget och försvann bara upp till sitt rum. Jag suckade.
"Du vill inte att han ska följa med, va?" frågade Charlie mig, och jag skakade på huvudet.

6 nov, 2011 11:37

Gurasu
Elev

Avatar


Skriv meer

The best stories always lives inside you

6 nov, 2011 11:40

Borttagen

Avatar


Super duper bra kapitel.
Mooore. ♥

6 nov, 2011 11:57

Bombarda
Elev

Avatar


Ååh så bra!

Kärlek till alla!

6 nov, 2011 13:28

Cara Riddle
Elev

Avatar


det var riktigt bra

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Fea7a5aa29df70f4a8ed3d5c75bb42e21%2Ftumblr_inline_ndap359Vgu1sv49sn.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F2b88b67b62e1c09b656f8203353df257%2Ftumblr_inline_ncgl5aR8Ck1r9vm7f.gif

6 nov, 2011 13:38

Borttagen

Avatar


BRA :3

6 nov, 2011 13:46

MissFniss
Elev

Avatar


Skrivet av Bombarda:
Ååh så bra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F37.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6zhy4CVdK1rs7wooo1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F8cc997157695e1fa86aff235db90c114%2Ftumblr_n31mqmgntS1qbdpqqo1_250.gif

6 nov, 2011 16:20

1 2 3 ... 51 52 53 ... 69 70 71

Forum > Fanfiction > Sorgens tider [SV]

Du får inte svara på den här tråden.