De utvalda
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > De utvalda
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jessica Tonks
Elev |
Ethan studerade henne medan han lutade sig mot sänggaveln. Han kände igen det uttrtcket.."Ta det lugnt idag...". Han såg hur stressad hon var. "Jah är bättre, jag kan hjälpa".
9 dec, 2013 21:55 |
|
Vildvittra
Elev |
Eletha skakade på huvudet. "Nej, Ethan du kan knappt stå upp själv, du är inte bra än. Jag klara mig." sa hon och betraktade honom med oro, dessutom ta det lugnt? Hon kände att hon inte kunde ta det lugnt.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 9 dec, 2013 21:58 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Ethan suckade smått frustrerat. "Jag kan ha arbete i sängen, du ser stressad ut...". Han tyckte inye om det.
9 dec, 2013 22:00 |
|
Vildvittra
Elev |
Eletha såg frågande på Simon som nickade godkännande.
"Ta det lugnt, ansträng dig inte, var i sängen." sa han åt Ethan men godkände att han fick arbeta. Eletha sa inget om att hon såg stressad ut. Att detta höll på att knäcka henne var inget hon skulle erkänna eller oroa Ethan med. Aldrig särskilt inte då han var dålig. "Sätt dig i sängen då, jag hämtar bord och papper." mumlade hon fram och gick in till kontoret. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 9 dec, 2013 22:05 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Ethan sjönk ner i sängen igen och suckade lätt. Han kunde arbeta i alla fall...Han hade varit still i en månad i sängen, hans muskler hade börjat försvinna och hans ork var låg. Han var tvungen att få göra något...
Det knackade plötsligt på dörren och Simon den yngre och Hektor kom in. De satte sig på sängkanten. De hade varit där många gånger...
10 dec, 2013 16:30 |
|
Vildvittra
Elev |
Eletha kom in med en del papper, eller snarare hon bar in skrivbordet så slapp hon gå flera gånger och hon kunde jobba inne med honom.
"Hej." sa hon åt Hektor och Simon som kommit in till Ethan innan hon lämnade skrivbordet och tog med sig kaffepannan. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 10 dec, 2013 18:09 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Hektor och Simon hälsade tillbaka, och efter att ha sett att Ethan mådde bra försvann de igen. Ethan sträckte sig efter några papper och började arbeta, han hade fått rapporter från Eletha, så han visste vad som hänt.
10 dec, 2013 19:18 |
|
Vildvittra
Elev |
"Kaffe?" frågar hon då hon hällt upp till sig själv hon mer eller mindre gick på kaffe numer. Hon dricker och fortsätter den skrivelse hon håller på med.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 10 dec, 2013 19:20 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Ethan nickade sakta medan han läste igenom ett papper. Han hade märkt Elethas kaffedrickande, han hade försökt få henne att äta mer men han kunde inte tvinga henne. Själv åt han inte så väldigt bra heller...
10 dec, 2013 19:25 |
|
Vildvittra
Elev |
Eletha hällde upp en kopp och gav den till honom. Han hade magrat och han borde äta för att kunna återfå muskler oka röra sig, orka gå.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 10 dec, 2013 19:31 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen