Divergent
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Divergent
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Vildvittra
Elev |
Sol log vagt och gjorde ett tecken att han skulle vända sig om. De kanske ansågs som ett par och var ett men vissa saker klarade Sol fortfarande inte av.
Hon drog tveksamt på sig den blå t-shirten och jeansen, hon såg sig i spegeln och en ny Sol uppenbarade sig. En Sol med uppsatt hår, utsittande kläder och former man inte kunnat anat. Hon tar på sig skinnjackan och de röda skorna och låter Kai vända sig om för att se hans reaktion. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 7 maj, 2014 09:52 |
|
Borttagen
|
Kai vände sig om och log fånigt in i väggen. Han kände sig oerhört glad över att Sol verkade tycka om hans present. När Kai vände sig om igen tappade han hakan. Länge och förundrat stirrade han på Sol.
7 maj, 2014 11:09 |
|
Vildvittra
Elev |
"Är det bra?" sa Sol osäkert åt hans tystnad. Det var ett misstag, allt, hon borde inte gjort det. Vad trodde hon? Att hon bara kunde byta kläder såhär?
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 7 maj, 2014 11:12 |
|
Borttagen
|
Kai rodnade kraftigt. "Du är jättesöt!" log han generad och kliade sig i nacken. Han harklade sig och började trampa lite på stället. "Hungrig??" frågade han.
7 maj, 2014 11:29 |
|
Vildvittra
Elev |
"Jag klär mig i skinnjacka och du tycker jag är söt?" sa Sol roat men log, det kändes inte så hemskt som hon trott.
"Hemma......man får inte klä sig såhär. Man måste klä sig i kläder som inte visar något, visar mjukhet istället, annars kan de ses provocerande." mumlade hon och sänkte blicken. "Som på festen, den där killen." mumlade hon, var detta någon god ide? Var det inte för provocerande och avslöjande? "Våldför sig en man på en är det ens eget fel." sa hon tillslut tyst. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 8 maj, 2014 18:27 |
|
Borttagen
|
Kai nickade oförstående, vad kunde vara så fel med det? Han hade ju vetat om alla falangers vanor, men att se någon såhär skärrad för att bära en svart jacka förvånade faktiskt Kai. Så illa kunde det ju inte vara!!
"Ibland undrar jag verkligen hur du ska klara dig med alla de där hemska tankarna som far runt i ditt huvud. Nu har du fått den jackan och då är det så, inget mer med det liksom. Sen avgör väl du om du ska bära den eller inte, men man måste faktiskt inte överanalysera allting hela tiden.." skrattade han lätt och såg upp när Cornelia kom inspringande. 11 maj, 2014 21:51 |
|
Vildvittra
Elev |
Sol log lite halvt och nickade.
"Jag klarar mig inte, jag går under ibland." sa hon erkännande och tog hans hand. "Men du har rätt, tack och förlåt." sa hon ställde sig på tå och kysste honom rakt på munnen då Cornelia kom inspringande, hon såg från den ena till den andra och sedan studerade hon Sol. "Jag har fått en jacka av Kai, vad tycks?" sa hon smått generad och snurrade om på stället. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 11 maj, 2014 22:03 |
|
Borttagen
|
Kai log snett och lade en hand på Sols höft då hon kysse honom. Cornelia studerade Sol noga och med ett allvarligt ansikte. Hon gick runt Sol et tpar gånger, hummade lite och pekade ht och dit med fingrarna innan hon sprack upp i ett leende, "Du ser ut som värsta coooolingen ju!!!" utbrast hon ivrigt. "Jag kom hit för att jag tänkte be er följa med oss." sade hon sedan, åter allvarligt.
Kai kunde inte förstå hur det var möjligt att byta humör så snabbt. "Vart? Vilka?" "Vi är några stycken som ska ta oss utanför muren idag. En kille från de fridfulla har gömt en av deras lastbilar, så vi kommer kunna åka ut för att 'plocka äpplen'." log Cornelia entusiastiskt. Kai såg undrande på Sol, vad skulle hon säga om saken? 11 maj, 2014 22:09 |
|
Vildvittra
Elev |
Sol skrattade lågt åt den lilla flickan som godkände henne.
"Tack du." log hon och nickade åt det hon sa. "Plocka äpplen?" sa Sol tvivlande, det lät inte som de skulle göra det. Men även om det var så, var de en av de få saker hon gillade med sin falang. "Tja, varför inte, sämre födelsedag kan man ha." flinade hon till och tog Kais hand då de skulle ut, det verkade vara fint väder. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 11 maj, 2014 22:18 |
|
Borttagen
|
Kai nickade bekräftande. Med ett lyckotjut sprang Cornelia före, mot tågspåren. Kai kramade Sols han och log mot henne, "Rätt okej att fylla år ändå,,eller hur?" flinade han mot henne.
11 maj, 2014 22:33 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen