In Wonderland (PRS)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > In Wonderland (PRS)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlexZz
Elev |
"Låter finfint." Säger Alexa utmattat men det var först när hon lade ned svärdet som hon märkte hur trött träningen gjort henne. Hon lägger utmattat undan svärdet och hon är väl lite väl vek när hon liksom snubblar till. Fast hon rätar upp sig. Hon är rätt bra på att låtsas som ingenting. Alexa går tillbaka till Hattmakaren. "Men var?" Frågar hon sedan.
. .
24 jun, 2013 21:13 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Du kan sova i mitt rum, jag har ändå saker som måste skötas" sa Hattmakaren och gav Alexa en lätt kram innan han log mot henne. Han tog hennes hand och ledde henne in och tillbaka till hans arbetsrum och öppnade upp dörren som ledde till sängen. "Jag hämtar dig imorgon...". Visserligen skulle inte ske fören på eftermiddagen, men man behövde vara beredd.
24 jun, 2013 21:26 |
|
AlexZz
Elev |
Alexa svarar inte riktigt på det första, men kommer han vara uppe hela natten då? Borde inte han också vila... liksom. Alexa protesterar dock inte utan går bara dit. Hon orkar inte ens klä av sig utan bara lägger sig i sängen och... somnar, det är väl den bästa förklaringen på vad som händer. Hon drömmer om jabberwockyn, hon vet inte ens hur den ser ut men drömmen slutar varje gång med att Alexa eller Hattmakaren hamnar i fara innan den bara börjar om igen, som en kassett eller något. Den börjar bara om.
. .
25 jun, 2013 00:19 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Godnatt" sa Hattmakaren innan han försvann ut ur rummet. Han tog sig uppåt mot balkongen och som han trott stod drottningen där.
"Ers Majestät" sa han innan han gick fram till henne. Drottningen vände sig om. "Alexa är redo tills imorgon, hon behöver bara rustningen, och skölden". "Bra" sa drottningen och log sedan stort mot honom. "Jag visste väl att ni två tyckte om varandra".
25 jun, 2013 11:28 |
|
AlexZz
Elev |
Mally har stannat för att liksom se efter flickan, vem vet? Hon kanske går i sömnen och hamnar i trubbel. Hon verkar orolig och Mally klandrar henne inte, imorgon är en stor dag... för hela Underlandet och det kan vara hennes dödsdag. Vem vet? Absolem kanske, men han berättar ju inte.
. .
25 jun, 2013 14:21 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Hattmakaren rodnade smått till svar och skyndade sig sedan tillbaka till sitt rum och verkstad för att få se att Mally vakade över Alexa.
Han satte sig på en stol och viskade till Mally "Jag visste hela tiden att det var hon...". Sedan var han tyst tills solen gick upp och klockan blev nio, nu var det dags att väcka henne. Han satte sig på kanten utav sängen, bredvid henne och böjde sig över henne och tog försiktigt tag i hennes axlar och skakade lätt om henne. "Alexa, vakna".
25 jun, 2013 14:38 |
|
AlexZz
Elev |
Mally fnyser till svar, men gör inget annat försök till svar. Hon trodde aldrig det, så nu får hon väl äta upp sina tvivel... om hon inte dör imorgon. Inget ont som inte för något gott med sig. Mally låter tiden gå och utan att hon märkt det har även Mally somnat.
Alexa vaknar motvilligt upp, för en gångs skull hade det faktiskt gått bra i drömmen. Även om odjuret alltid ändrade skepnad så var det en bra dröm. När Alexa ser Hattmakaren ler hon. "God morgon." Hälsar hon lättsamt nog. . .
25 jun, 2013 15:52 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"God morgon" sa Hattmakaren glatt. Han reste sig från sängen och sa "Det är en stor dag idag, men du har stor chans, vorpalsvärdet vet vad som ska göras, och du har ju din sköld och rustning". Han vände sig mot henne "Men nu är det dags för en rejäl frukost".
Det fanns en stor sal i slottet där alla måltider åts.
25 jun, 2013 16:31 |
|
AlexZz
Elev |
"Visst." Säger Alexa och reser sig. Rustning, sköld och vorpalsvärdet. Det verkar som rätt goda odds faktiskt. Nu har hon ju liksom tränat också så om svärdet bestämmer sig för att hon inte är den personen är hon ändå inte helt värdelös.
. .
25 jun, 2013 21:24 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Hattmakaren tog Alexas hand och drog med henne ut ur verkstaden och genom några korridorer. Tillslut kom de fram till en stor dubbeldörr som var öppen, den ledde in till en gigantisk sal. I mitten var det ett långbord som var uppdukat med allt möjligt som kunde ätas, smörgåsar med massa olika pålägg, sallader, gröt, soppor, grytor, hela rätter och en massa annat. Det fanns massa saker att dricka också.
Runt om i rummet runt bordet fanns mindre bord med stolar runt .Det satt redan lite folk och åt frukost.
25 jun, 2013 21:28 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen