Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Mitt Mugglis games

Forum > Fanfiction > Mitt Mugglis games

1 2 3 ... 50 51 52 ... 84 85 86
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


ser man på vad kaninen släppat in

18 jul, 2012 09:07

cikki
Elev

Avatar


Tack!

18 jul, 2012 09:08

Borttagen

Avatar


cikki skriv fort jag vill läsa mer

18 jul, 2012 09:08

cikki
Elev

Avatar


Ja ja... Jag ska!

18 jul, 2012 09:09

Goizan
Elev

Avatar


Goiz med

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Foi47.tinypic.com%2Fpvwy8.jpg [img]http://tinypic.com/view.php?pic=1180igh&s=6[/img)

18 jul, 2012 09:09

Borttagen

Avatar


hurra du skriver snabbare

18 jul, 2012 09:10

cikki
Elev

Avatar


Här kommer det! Jag orkar inte länka alla den här gången häller....

Lumos1 klev av sin vagn. Hon var trött i huvudet av alla skrik och burop. Så gott som ingen hade tittat på henne. Alla tyckte hon såg konstig ut. Hon kunde ha varigt vad som helst, men en hushållspappers-rulle.... Det var inte kul. Hon såg att hennes stylist och hennes medarbetare. Dom kom med lugna steg mot henne.

Pixi kliver också av. Hon var glad, fast hennes kläder var usla. Hennes stylist kom gående mot henne. ”Ni var jätteduktiga. Ni var väldigt vackra små hushållspappers-rullar!” sa hon väldigt tillgjort.
”Vi var fula.” rättar Pixi. Alla i stylist-teamet drar efter andan. ”Gå nu upp till era rum, och byt om. Okej?”
”Okej.” svarar Pixi och Lumos1 samtidigt.

Elvis♥ går upp mot hennes svit. Hon drar av sig sin svettiga kroppsstrumpa och lägger sig på sängen. Publiken gillade deras kläder, det märktes. Dom hurrade och ropade och kastade blommor. Hon kommer kanske få lite sponsorer inne på arenan... om hon överlever blodbadet. I morgon var det första träningsdagen. Hon ställer sig upp och går in i badrummet. Hon hade tänkt ta en dusch nu.

Ekkiis är inne i sitt rum. Hon älskade stunden i triumfvagnen. Publiken gillade deras kläder. Hon gillade dom själv. Dom var väldigt coola. Nu tryckte hon på måfå på ett antal knappar, och klev in i duschen. Kalla, inte iskalla, strålar rann nerför Ekkiis kropp. Det var skönt. Sedan kom ett chockrosa skum som var så mjukt att det kunde varigt moln. Det var en skön dusch.

Narcissa Lestrange också tagit en dusch. Men en varm, eller rättare sagt ljummen. Efter duschen så tog hon på sig en mjuk ljusblå tröja och ett par mjuka ljusblå mjukisbyxor. Det var var väldigt mysigt. Sedan satte hon sig på sängen och tänkte. Sally... åh, vad Narcissa Lestrange saknade henne! Hennes huvud som borrade in sig i hennes axel, hennes mjuka blonda hår som kittlade henne under hakan, hennes lyckliga skratt... Hon ville inte tänka mer på det.

Elin Granger ställer sig upp och börjar gå mot matsalen. Hon känner en ljuvlig doft komma svävade... hon springer till matsalen där en bubblande gryta står på bordet. Hon sätter sig vid bordet och hennes ”team” kommer och sätter sig också. Hon börjar ta för sig av läckerheterna. Men redan efter första skeden känner hon att något är fel... Hennes hals svullnar upp och hon får svårt att andas. Men ingen märker något förens hon får fram några tysta ord.
”Jag tål inte nötter”.sedan faller hon livlös till marken.

SabinaPotter hör nyheten när hon är inne på efterrätten. En tävlande har dött av en allergisk reaktion i huvudstaden. Det var nötter i en gryta hon åt. Man har bestämt att eftersom invigningen redan har varigt så får distrikt 5 bara ha en spelare inne på arenan i år. SabinaPotter tappar matlusten. Tänk om det finns något i puddingen som hon inte tål? Men hon blir lugnad av att man har tagit bort alla nötter från byggnaden.

Luna Chang fick reda på det samtidigt som SabinaPotter. Hon tycker det är synd, men det har en fördel. Hon slipper döda henne, om det skulle bli så. Hon slipper i alla fall bli knivhuggen, tänker hon. men ändå... det måste ju funnits någon som älskade henne! Eller? Hon äter upp sin pudding och går sedan med dom andra till ett tv rum. Där tittade dom på slåttrarna. Men nu ska dom titta på invigningen.

Wifa2002 höll sin syster i handen. Nu skulle dom titta på invignings-reprisen. Hon tänker på den där flickan från distrikt 5. Hon tycker synd om henne. Hon tittar på sin egen klänning. Den var vacker. Väldigt vacker. Men... det fanns snyggare. Som ettan till exempel. Dom såg ut som ädelstenar. Hon tittar på sin syster. Hon har blicken fäst på ett av el-kontakterna. ”Det var hon som dog.” viskar hon till sin syster och pekar på en blod tjej. ”Jag tror hon hette Elin Granger.”

-Patronus- tycker allt är hemskt. Allt. Hon vill egentligen bara lägga sig ner och gråta. Men... hon måste visa sig stark för sin lillasyster, annars skulle hon också gråta och bli en lätt måltavla. Och det ville hon inte. Hennes lillasyster var en modig liten flicka. Hon tittade på sin egen klänning som lyste på tv-rutan. Den var vacker.

Luna.Lovegood tittade klart på invigningen. Sedan gick hon till sitt rum. Hon tog av sig kläderna och tog på ett tunt sidennattlinne. Hon tvättade av allt sitt smink, hon hade fått ganska mycket smink. Hon tänkte att hon hade varigt söt på invigningen. Det skulle kanske ge henne sponsorer inne på arenan. Men, hon brydde sig ju inte egentligen inte. Hon kröp ner bland lakanen.

Ginny123 hade inte somnat än. Hon var jättetrött, men... det gick liksom inte att sova. Hon låg kvar i sängen i timmar(kändes det som) och tillslut somnade hon. Hon drömde den natten... Hon sprang. Hon sprang bort från pojken från distrikt 8, som hon planerat att döda. Men han kom på henne och började jaga henne. Han hinner ifatt henne och brottar ner henne. Han tar sin långa kniv och för den långsamt mot hennes strupe. Hon känner knivens blad mot halsen och ska precis dö... när hon vaknar, kallsvettig.

Nisse sov fortfarande. Han drömde att han dödade en av flickorna från distrikt 11. Han förde kniven mot hennes hals, och skar huvudet av henne. Innan han gick ifrån hennes döda kropp så mosade han hennes huvud, så att det kom ännu mer blod. Han älskade blod... Nisse vaknar med ett leende på läpparna. Han såg fortfarande blodet framför sig. Rinnande, blött och rött... Han önskade att han hade fortsatt drömma om blod...

Lavender3088 blir väckt av hennes handledares tillgjorda röst som sa att det var dags att kliva upp. Hon suckar, kliver upp och tar en snabb dusch. Hon klär på sig och kommer på att det är första träningsdagen idag. Hon blir genast gladare. Tanken att få visa vad hon kan med svärd, dolkar och spikklubbor gör henne ännu gladare. Hon skuttar nästan till matsalen. Där sitter hennes ”team” redan och äter. Hon tar för sig och sätter sig hos dom.

Kate Malfoy sitter och äter äggsmörgås. Hon har munnen full. Hon lyssnar även på sin handledares instruktioner.
” Visa upp er för de andra, så att dom antingen vill bilda lag med er eller blir rädda för er. Vad kan ni? Undrar han. ” Jag kan ingenting. Förutom att klättra. Ska jag då lära mig något?” undrar Kate Malfoy.

Vanessa Treens tittar på henne. Är hon verkligen så värdelös? ”Jag, jag kan skuta med pilbåge, jag kan springa snabbt och har ganska bra reflexer.” säger Vanessa Treens. ”Och jag är inte rädd för att döda häller,” säger hon snabbt. Hennes handledare tittar på henne med lite intresse, något han inte ägnade Kate Malfoy. ” Då ska du visa upp dig,” säger han. Och du, Kate Malfoy, lär dig någonting.

Mr.Potter har just ätit upp sin frukost, och är på väg till hissen, där han, hans handledare och Alexy skulle träffas innan träningen. Dom möts där och åker blixtsnabbt ner till träningsrummet. Dom är först. Mr.Potter ställer sig och väntar. Han tänker på vad han ska försöka sig på först. Kniv? Yxa? Svärd? Han har ingen aning... Han tänker att det kan vara bra att kunna lite ätbara växter, så han beslutar sig för att gå till den stationen.

Alexy tänker gå till kamouflagestationen. Hon vill kunna kamouflera sig bra, så att hon kan gömma sig bra. Hon kan redan använda pilbåge och pilar, så varför inte testa något nytt? Nu kommer det någon från hissen. Där kommer... en person gående. Det måste vara distrikt 5s deltagare.andra deltagaren... har ju redan dött. Hon kommer gående och ställer sig enssam.

Fera Verto åker ner i hissen med sin medspelare, Goizan. Dom har båda fått order att lära sig något nytt. När dom kommer ner står det redan tre medspelare där. Tre? Och så minns Fera Verto. En spelare är redan död... Hon ryser, det är så... hemskt. Alla kommer dö... alla utom en. Och hon hoppas att antingen hon eller Gozian vinner. För susse.

Gozian tänker först lära sig knyta knopar. Sedan... ska hon försöka öva med kniven. Hon är redan duktig med den, men... det är bra att öva. Sedan.... ska hon visa vad hon kan med pilbågen. Hon kan kanske impa på några motspelare. Sedan ska hon öva på ätbara växter. Hon var redan väldigt duktig, men.... som sagt, det var bra att öva.

Nora♥ står och vänta på dom sista tävlande. Dom är inte sena, men... kunde dom inte komma snart! Hon tänker att hon ska lära sig om ätbara växter, sedan ska hon öva med pilbågen. Hon är redan duktig, men hon vill öva i alla fall. Det är bra att öva.

Haannaa står bredvid nora♥. Hon kommer försöka lära sig hantera en kniv, och sedan ska hon styrketräna lite. Sedan vill hon lära sig kamouflera sig. Det kan vara användbart att kunna. Och sedan tänker hon lära sig om hur man lär sig göra upp eld, och sedan.... bygga vindskydd. Det kan vara användbart, det är säkert.

MajPej♥ kommer ner till träningssalen med sin bästis Dramione99. Dom är sist. Precis när dom kommer så börjar en kvinna babbla om dom olika stationerna. MajPej♥ lyssnar inte. Hon tänker gå rakt mot dom farligaste vapnen och sätta skräck i resten av deltagarna. Hon vill vinna det här, och vapen är hennes bästa sida... hon älskar svärd.

Dramione99 står bredvid MajPej♥ och lysnar med ett halvt öra. Man fick inte det, och inte det... Så håller hon på. Hon kommer,precis som MajPej♥ gå rakt mot de farligaste vapnen och sätta skräck i resten av deltagarna. Hon lägntar tills spelen börjar, på riktigt. Det är så... kul att döda, liksom. Hon brukar öva på flugor hemma. Nu var visst tanten klar och Dramione99 går rakt mot en gigantisk spikklubba.

Elin Granger, jag lottade, bara så du vet...

18 jul, 2012 20:08

Borttagen

Avatar


Dumma handledare!
Bra!

18 jul, 2012 20:09

cikki
Elev

Avatar


Tack!

ja... din handledare var inte så snäll...
Vänta lite; EN minut?!?

18 jul, 2012 20:10

isaangel
Elev

Avatar


♥ Lika bra som vanligt, och jag hade läst i förväg^^

Stackars Elin Granger*skakar sorgset på huvudet*...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Foi43.tinypic.com%2Fi4jztv.jpg

18 jul, 2012 20:35

1 2 3 ... 50 51 52 ... 84 85 86

Forum > Fanfiction > Mitt Mugglis games

Du får inte svara på den här tråden.