Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 503 504 505 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Jag måste sluta tugga på mina naglar.
Inte tänka på min pojkvän Max fast.
INTE TÄNK PÅ MAX ALLS!!!

4 maj, 2012 19:45

Luna 1
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jippi...
fredag.
Hemma, mina kompisar är hon varandra, imorgon ska de på partykalas UTAN mig.
bläääääääääääääääääää!
snyft

Om dom inte bjuder dig på kalas, är dom inte värda att vara med. Fattar inte dom att du är en helt fantastisk vän och underbar människa, är de inte värda att vara vän med ♥


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi47.tinypic.com%2F3150hg5.gif Tumblr.

4 maj, 2012 20:02

Borttagen

Avatar

+1


Det här är inte riktat till nån på den här sajten så ingen behöver ta åt sig men jag fattar inte varför tonåringar (speciellt i högstadiet) ofta ska vara så jäkla elaka mot varandra. What's the point? Vad får dom ut av det? I don't get it. Är glad att den åldern är bakom mig..

4 maj, 2012 20:07

lillamymin
Elev

Avatar


linnvendela: Ensam blir du aldrig, aldrig, aldrig aldrig. Vi finns många här, och även fast det känns så, och då i verkliga livet, så har du många vänner kvar som finns nära dig där hemma. Du måste bara se dem lite tydligare. Klaga på du, det känns oftast bättre när man fått ur sig mycket av allt som är skit. Jag tycker inte det är speciellt schyst av dina vänner att agera på det viset,, du behöver dem lika mycket som han. Men vad jag tycker är att du ska försöka prata lite med dina vänner. Inte men honom, utan bara med dina vänner. Inte försöka få dem ur hans sida, utan bara visa att du är deras vän och att du behöver dem också.

Valmo: Men nej så synd. Det är verkligen hemskt när man blir lämnad utanför på det viset, inte alls trevligt gjort av dina kompisar. Är det verkligen kompisar som gör på det viset? Jag tycker verkligen att du har all anledning att vara sur. Men kan du inte prata med dem? Säga att du också vill vara med? Ta ett steg fram, sitt inte bara hemma. Våga göra någonting åt det du också. Även om man vill att kompisarna ska se, så är det inte alltid de gör det. Då får man helt enkelt visa dem. Säg det, våga göra det. Ingen ska behöva vara ensam, och det är du inte heller. Men ingen ska behöva känna sig ensam.

LucyMalfoy: Jag tror klassresan blir bra. Om du gör det bästa av det, så blir det bättre än vad man tror. Bidra lite själv till stämningen, så tror jag att det kommer bli helkul. Jag visst måste du sluta, men vet du vad. Bestäm dig för det, och gör det. Det är svårt ibland, ibland är det lättare. Men det blir inte bättre av att man bara sitter och inte gör någonting. Hata inte dig själv, det finns det ingen anledning till. Du är perfekt precis som du är, glöm inte det.

Kate Malfoy: Vi har alla dåliga vanor, men det finns värre saker än att tugga på naglarna. Försök att sluta, och vill du verkligen, finns det olika lack man kan sätta på så att man slutar. Annars är det bara att sätta sig på händerna när man känner att man vill sluta bita. Vill du inte tänka, så tänk inte. Eller försök i alla fall att inte tänka. Egentligen är det väl inget fel med att tänka på det? Men om du inte vill, så gör det inte.

ProphecyBat: Många tonåringar, faktiskt de flesta, är stressade, eller har någon problematik i sitt liv, eller är helt enkelt inte nöjda med sig själv. Ett sätt (dåligt) att lösa sin inre konflikt är att ta ut den på andra, Man höjer sitt eget självförtroende genom att sänka andra. Sorgligt nog, funkar det väldigt bra. Och gör en det, så gör alla det. Egentligen får man inte ut någonting vettigt av det. Men vi har alla ett behov av att kännas oss bättre över oss själva. Det är hemskt, och förfärligt att det ska pågå på det sättet, men jag tror själv inte att det finn så mycket att göra åt saken. Mycket av elakheten är faktiskt väldigt omedveten. Och fast än vi inte tänker på det, har vi mycket åsikter om andra människor.

Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse.

4 maj, 2012 20:49

Optic
Elev

Avatar


Handlar om vikt så spoilar.
Spoiler:
Tryck här för att visa!Hatar att jag väger så mycket, hatar att jag har så stora lår och så bullig mage. Det är låren jag har störst komplex för. ALLT annat på min kropp kan jag acceptera, ja till och med gilla men INTE mina lår. Så stora och breda. Har börjat tänka på kalorier, hur mycket jag äter, hur mycket jag gör av med osv. Tränar i princip varje dag, bara för att gå ner i vikt. Vet att jag inte är tjock men jämför mig med så många så att det börjar kännas så.

4 maj, 2012 21:12

Somnium
Elev

Avatar


Optic
Gumman, tänk inte sådär. Du är jätte söt, och det är inget fel alls på din kropp. Hamna inte i den där fällan, det är inte värt det. Be om hjälp innan du sjunker djupare ner i den där skiten.
Kram♥

______________________________________
Now, I need to skriva av mig lite. Sätter inom spoiler då det kanske kan vara triggande.
Spoiler:
Tryck här för att visa!Okej. Idag fick jag veta att en i min klass har försökt ta livet av sig. Två gånger. Första gången var för några veckor sedan, och då försökte han strypa sig själv. En tjej i min klass visste det här, och sa till kuratorn på våran skola som såklart ringde hem osv.
Och nu? För några dagar sedan försökte han ta livet av sig igen. Den här gången märkte en annan tjej i min klass det (orkar inte förklara hur dom märkte det...) och på onsdagen, direkt efter långhelgen så följde jag med henne ner till kuratorn, jag väntade utanför, och ja... Idag fick jag veta att hon hade berättat för kuratorn att den här killen då ännu en gång försökt ta livet av sig.
Han får ju hjälp och så nu, men jag är ändå extremt orolig för honom. Vi stod varandra ganska nära förut, men sedan gled vi ifrån varandra då jag började umgås med en tjej. Men nu dissar hon mig, och jag har igen börjat umgås med "mitt gamla gäng". Eh, ja.... Behövde bara skriva av mig lite om det här.....

Sedan, *Hoppar till att prata om mig själv...* så vet jag inte vad jag ska göra längre. Jag skär mig oftare och djupare än förut. Jag vill sluta. Jag försöker sluta. Men det går inte. För snart två veckor sedan så var jag på mitt första möte hos BUP (vart vidare skickad ifrån Hamnen) och ja... Jag vill berätta om mitt självskadebeteende, då jag vet att jag måste få hjälp angående det. Men jag vågar verkligen inte. Jag vill inte att mina föräldrar ska veta och blah blah blah. Men ja, som sagt, så vet jag att jag måste få hjälp då jag faktiskt inte klarar av att sluta med det själv.
Och sedan är det en massa annat skit som händer runt omkring mig, men jag orkar inte skriva om det just nu.
Well.... Yeah...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F26.media.tumblr.com%2Ftumblr_ltl5mjKHBF1r39xeeo2_500.gif http://slytherinunicorn.tumblr.com/

4 maj, 2012 21:56

Optic
Elev

Avatar


Skrivet av Somnium:
Optic
Gumman, tänk inte sådär. Du är jätte söt, och det är inget fel alls på din kropp. Hamna inte i den där fällan, det är inte värt det. Be om hjälp innan du sjunker djupare ner i den där skiten.
Kram♥

______________________________________
Now, I need to skriva av mig lite. Sätter inom spoiler då det kanske kan vara triggande.
Spoiler:
Tryck här för att visa!Okej. Idag fick jag veta att en i min klass har försökt ta livet av sig. Två gånger. Första gången var för några veckor sedan, och då försökte han strypa sig själv. En tjej i min klass visste det här, och sa till kuratorn på våran skola som såklart ringde hem osv.
Och nu? För några dagar sedan försökte han ta livet av sig igen. Den här gången märkte en annan tjej i min klass det (orkar inte förklara hur dom märkte det...) och på onsdagen, direkt efter långhelgen så följde jag med henne ner till kuratorn, jag väntade utanför, och ja... Idag fick jag veta att hon hade berättat för kuratorn att den här killen då ännu en gång försökt ta livet av sig.
Han får ju hjälp och så nu, men jag är ändå extremt orolig för honom. Vi stod varandra ganska nära förut, men sedan gled vi ifrån varandra då jag började umgås med en tjej. Men nu dissar hon mig, och jag har igen börjat umgås med "mitt gamla gäng". Eh, ja.... Behövde bara skriva av mig lite om det här.....

Sedan, *Hoppar till att prata om mig själv...* så vet jag inte vad jag ska göra längre. Jag skär mig oftare och djupare än förut. Jag vill sluta. Jag försöker sluta. Men det går inte. För snart två veckor sedan så var jag på mitt första möte hos BUP (vart vidare skickad ifrån Hamnen) och ja... Jag vill berätta om mitt självskadebeteende, då jag vet att jag måste få hjälp angående det. Men jag vågar verkligen inte. Jag vill inte att mina föräldrar ska veta och blah blah blah. Men ja, som sagt, så vet jag att jag måste få hjälp då jag faktiskt inte klarar av att sluta med det själv.
Och sedan är det en massa annat skit som händer runt omkring mig, men jag orkar inte skriva om det just nu.
Well.... Yeah...


Du är världens bästa ♥
Kram ♥

Du är så himla duktig som försöker sluta, du är så stark och du kommer klara det här! ♥

Har inte BUP tystnadsplikt? Kommer de berätta för dina föräldrar vad du säger? ♥

4 maj, 2012 22:10

Somnium
Elev

Avatar


Skrivet av Optic:
Skrivet av Somnium:
Optic
Gumman, tänk inte sådär. Du är jätte söt, och det är inget fel alls på din kropp. Hamna inte i den där fällan, det är inte värt det. Be om hjälp innan du sjunker djupare ner i den där skiten.
Kram♥

______________________________________
Now, I need to skriva av mig lite. Sätter inom spoiler då det kanske kan vara triggande.
Spoiler:
Tryck här för att visa!Okej. Idag fick jag veta att en i min klass har försökt ta livet av sig. Två gånger. Första gången var för några veckor sedan, och då försökte han strypa sig själv. En tjej i min klass visste det här, och sa till kuratorn på våran skola som såklart ringde hem osv.
Och nu? För några dagar sedan försökte han ta livet av sig igen. Den här gången märkte en annan tjej i min klass det (orkar inte förklara hur dom märkte det...) och på onsdagen, direkt efter långhelgen så följde jag med henne ner till kuratorn, jag väntade utanför, och ja... Idag fick jag veta att hon hade berättat för kuratorn att den här killen då ännu en gång försökt ta livet av sig.
Han får ju hjälp och så nu, men jag är ändå extremt orolig för honom. Vi stod varandra ganska nära förut, men sedan gled vi ifrån varandra då jag började umgås med en tjej. Men nu dissar hon mig, och jag har igen börjat umgås med "mitt gamla gäng". Eh, ja.... Behövde bara skriva av mig lite om det här.....

Sedan, *Hoppar till att prata om mig själv...* så vet jag inte vad jag ska göra längre. Jag skär mig oftare och djupare än förut. Jag vill sluta. Jag försöker sluta. Men det går inte. För snart två veckor sedan så var jag på mitt första möte hos BUP (vart vidare skickad ifrån Hamnen) och ja... Jag vill berätta om mitt självskadebeteende, då jag vet att jag måste få hjälp angående det. Men jag vågar verkligen inte. Jag vill inte att mina föräldrar ska veta och blah blah blah. Men ja, som sagt, så vet jag att jag måste få hjälp då jag faktiskt inte klarar av att sluta med det själv.
Och sedan är det en massa annat skit som händer runt omkring mig, men jag orkar inte skriva om det just nu.
Well.... Yeah...


Du är världens bästa ♥
Kram ♥

Du är så himla duktig som försöker sluta, du är så stark och du kommer klara det här! ♥

Har inte BUP tystnadsplikt? Kommer de berätta för dina föräldrar vad du säger? ♥

Du är världens bästa annars♥

Jodå, dom har tystnadsplikt, men inte när det gäller självskadebeteende/självmordstankar, då måste dom typ berätta för föräldrarna. Fast sedan, så som jag uppfattat det med den information jag har fått, kan man också komma överens med sin behandlare över hur mycket och exakt vad man ska berätta för föräldrarna.
Jag ska dit på tisdag, så jag ska fråga lite försiktigt då ifall föräldrarna verkligen måste få veta allt om mitt självskadebeteende. ♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F26.media.tumblr.com%2Ftumblr_ltl5mjKHBF1r39xeeo2_500.gif http://slytherinunicorn.tumblr.com/

4 maj, 2012 22:14

Optic
Elev

Avatar


Skrivet av Somnium:
Skrivet av Optic:
Skrivet av Somnium:
Optic
Gumman, tänk inte sådär. Du är jätte söt, och det är inget fel alls på din kropp. Hamna inte i den där fällan, det är inte värt det. Be om hjälp innan du sjunker djupare ner i den där skiten.
Kram♥

______________________________________
Now, I need to skriva av mig lite. Sätter inom spoiler då det kanske kan vara triggande.
Spoiler:
Tryck här för att visa!Okej. Idag fick jag veta att en i min klass har försökt ta livet av sig. Två gånger. Första gången var för några veckor sedan, och då försökte han strypa sig själv. En tjej i min klass visste det här, och sa till kuratorn på våran skola som såklart ringde hem osv.
Och nu? För några dagar sedan försökte han ta livet av sig igen. Den här gången märkte en annan tjej i min klass det (orkar inte förklara hur dom märkte det...) och på onsdagen, direkt efter långhelgen så följde jag med henne ner till kuratorn, jag väntade utanför, och ja... Idag fick jag veta att hon hade berättat för kuratorn att den här killen då ännu en gång försökt ta livet av sig.
Han får ju hjälp och så nu, men jag är ändå extremt orolig för honom. Vi stod varandra ganska nära förut, men sedan gled vi ifrån varandra då jag började umgås med en tjej. Men nu dissar hon mig, och jag har igen börjat umgås med "mitt gamla gäng". Eh, ja.... Behövde bara skriva av mig lite om det här.....

Sedan, *Hoppar till att prata om mig själv...* så vet jag inte vad jag ska göra längre. Jag skär mig oftare och djupare än förut. Jag vill sluta. Jag försöker sluta. Men det går inte. För snart två veckor sedan så var jag på mitt första möte hos BUP (vart vidare skickad ifrån Hamnen) och ja... Jag vill berätta om mitt självskadebeteende, då jag vet att jag måste få hjälp angående det. Men jag vågar verkligen inte. Jag vill inte att mina föräldrar ska veta och blah blah blah. Men ja, som sagt, så vet jag att jag måste få hjälp då jag faktiskt inte klarar av att sluta med det själv.
Och sedan är det en massa annat skit som händer runt omkring mig, men jag orkar inte skriva om det just nu.
Well.... Yeah...


Du är världens bästa ♥
Kram ♥

Du är så himla duktig som försöker sluta, du är så stark och du kommer klara det här! ♥

Har inte BUP tystnadsplikt? Kommer de berätta för dina föräldrar vad du säger? ♥

Du är världens bästa annars♥

Jodå, dom har tystnadsplikt, men inte när det gäller självskadebeteende/självmordstankar, då måste dom typ berätta för föräldrarna. Fast sedan, så som jag uppfattat det med den information jag har fått, kan man också komma överens med sin behandlare över hur mycket och exakt vad man ska berätta för föräldrarna.
Jag ska dit på tisdag, så jag ska fråga lite försiktigt då ifall föräldrarna verkligen måste få veta allt om mitt självskadebeteende. ♥

Aha okej, då förstår jag men hoppas verkligen det löser sig med allt. Världens bästa är du ♥

4 maj, 2012 22:16

Whya
Elev

Avatar


Känner att mina problem är som en ostbit i universum..

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F8288435%2Ftumblr_liql1vIymw1qe9auz_large.jpg https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F18313243%2Ftumblr_lv6vc0vgVW1qjknyao1_500_large.gif

4 maj, 2012 22:23

1 2 3 ... 503 504 505 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.