~~Hedviggs liv~~
Forum > Fanfiction > ~~Hedviggs liv~~
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
VattenBlå
Elev |
27 jul, 2012 12:48 |
|
Borttagen
|
Super duper jätte mega banta bra!!!!!!!
27 jul, 2012 13:34 |
|
Erica
Elev |
|
|
Borttagen
|
BRAAAAAAAA
27 jul, 2012 20:10 |
|
Borttagen
|
27 jul, 2012 20:27 |
|
Erica
Elev |
28 jul, 2012 14:29 |
|
amanda1104
Elev |
Superbra
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 28 jul, 2012 22:22 |
|
Erica
Elev |
Skrivet av amanda1104: Superbra tack kapitel 85 ALICIE ROOS Hela söndagen gick utan lektioner, det hade bara gått två dagar utan lektioner, men det kändes som om det hade varit en hel vecka. Alicie var smart och hon verkade veta allting om Hogwarts, trapporna visste hon om och vart dem ledde, hon kunde också mycket väl svara på gåtan till Ravenclaws uppehålls-rum. Jag gick och lade mig utmattat i min himmelsäng. En hög gäspning smög sig ur min mun, den fick Alicie att skratta. Hon skrattade väldigt sött och klingande. Det fick mig att le stort, i hela ansiktet. Långsamt blev ögonlocken tyngre och tyngre, jag försökte inte stå emot sömnen utan stängde de frivilligt. Snart därefter somnade jag. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Jag vaknade ofrivilligt av att Alicie skakade mig otåligt. -Alice, muttrade jag surt och vände ansiktet i kudden. Alicie skrattade klingande och fortsatte bara att skaka mig, ganska hårt faktiskt. -Ja, ja, Alice, väste jag och satte mig upp i sängen. Morgontrött nappade jag åt mig mitt fick ur och stirrade oförstående på tiden den visade. -Alice! För guds skull, klockan är fem! Gormade jag. De andra flickorna vaknade konstigt nog inte av mitt ilskna vrål. -Shh, fnittrade hon och drog upp mig ur sängen. Hon hade på sig en svart kjol, en ljusrosa blus och en havsblå slips av siden. Bronslockarna var bakåt borstade med ett blått diadem. Ögonfransarna var ännu längre och svartare. Hon hade inget smink och var extremt vacker, det strålade från dem chokladbruna ögonen. -Klä på dig, log hon och hoppade upp från sängen. -Jag går till uppehålls-rummet, fortsatte hon och skuttade ner för trappan som en treåring. Jag tog ett djupt andetag och sträckte på mig. Snabbt drog jag på mig min svarta kjol och vita blus, en slarvigt knuten blå slips och till sist mina låga svarta skor. Trött gick jag ner för trappan med långsamma steg. När jag äntligen var nere hoppade Alicie på mig, skrattande. Jag gäspade stort och gnuggade mig i ögonen. -Varför skulle vi gå upp så tidigt? Undrade jag och kliade mig i håret. -För vi ska bada! Sa Alicie uppspelt. -Bada? Alice, det är maj... Alicie nickade entusiastiskt. Jag skakade på huvudet. -Absolut inte, Alice, Trots detta, fem minuter senare var vi nere vid svarta sjön och skulle som sagt bada. Allt blev precis som hon ville.... Gillar?
29 jul, 2012 12:04 |
|
VattenBlå
Elev |
29 jul, 2012 12:44 |
|
Erica
Elev |
Skrivet av VattenBlå: SUPERMEGAAWESOMEFOXYSUPERFARYBRAAA!!!! :3 Som någon annan skrev: Spoiler: Tryck här för att visa! Tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
29 jul, 2012 12:54 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen