Hijab
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Amandan
Elev |
^ Jag känner barn som definitivt hade blivit rädda, men det är ju bara jag. Tycker ändå inte att det borde få vara tillåtet på sådana ställen.
Min tumblr!
25 okt, 2011 20:17 |
|
Hotissue
Elev |
Amandan: Alltså, nu frågar jag bara av ren nyfikenhet :p... har du frågat barnen eller har det hänt någon gång?
Tror dock att det är skillnad om man till exempel ser en niqabist på stan än om man har en relation till den, som barn. Alltså, lärare vs främling.
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
25 okt, 2011 20:19 |
|
Borttagen
|
25 okt, 2011 20:19 |
|
Hotissue
Elev |
TheCasualtie: Haha, tjejen som är bekant till mig har fått höra Batman flera gånger
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
25 okt, 2011 20:21 |
|
Amandan
Elev |
Skrivet av Hotissue: Amandan: Alltså, nu frågar jag bara av ren nyfikenhet :p... har du frågat barnen eller har det hänt någon gång? Tror dock att det är skillnad om man till exempel ser en niqabist på stan än om man har en relation till den, som barn. Alltså, lärare vs främling. Jag har varit med om att jag gått på stan med dem och de reagerat på en människa med niqab, ja. Jag vet att jag också i yngre ålder inte skulle tyckt om det. Jag hade tyckt att det var konstigt, varför kan inte den människan visa ansiktet? Jag hade funderat och nästan trott att något hemskt doldes bakom det svarta tyget. Min tumblr!
25 okt, 2011 20:22 |
|
Hotissue
Elev |
Amandan: Jaha, ja
Dock är det ju inte samma sak att möta någon på stan som att känna någon
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
25 okt, 2011 20:26 |
|
Amandan
Elev |
^
Men det är just det med små barn, de skulle kanske inte förstå. Jag som person, som jag skrev förut, skulle dock inte kunna lära känna någon riktigt om personen hade haft niqab. Jag hade som sagt tyckt att det kändes obehagligt. Vill kunna kommunicera riktigt. Det känns ganska hemskt att jag inte heller skulle kunna memorera personens ansikte, utan svart tyg istället. Min tumblr!
25 okt, 2011 20:31 |
|
Hotissue
Elev |
^ Då är det ju jättebra om dom får lära sig istället för att fortsätta att vara rädda?
Dock så är det inte samma sak att visa sig framför barn. Det är inte en "synd", så skynket framför näsa och mun är ju nere när dom är med barnen.
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
25 okt, 2011 20:46 |
|
Amandan
Elev |
Skrivet av Hotissue: ^ Då är det ju jättebra om dom får lära sig istället för att fortsätta att vara rädda? Dock så är det inte samma sak att visa sig framför barn. Det är inte en "synd", så skynket framför näsa och mun är ju nere när dom är med barnen. Nejmen, just det att de är för små för att förstå sig på sådant. Dock är det ju kvinnor som kräver att få ha på sig den på arbetsplatsen, hela tiden. Jaja, jag har sagt det jag vill ha fått sagt nu. Min tumblr!
25 okt, 2011 20:49 |
|
Hotissue
Elev |
^ Man ska inte underskatta barn :p det behöver inte bli mer komplicerat än vad det är. Om man säger att det inte är någon fara och att fröken är jättesnäll och barnet får tillbringa en dag där så har jag väldigt svårt att tänka mig att det är några problem efter det.
Jaa, jag kan tänka mig att dom vill det på de flesta arbetsplatser men när det har med BARN att göra så finns det inget som säger att dom måste det. Alltså, inom religionen :p eftersom att det är just barn. Äldre barn, jo. Det förstår jag, men inte när det handlar om barn som är 2-7 år.
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
25 okt, 2011 20:55 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen