Skolmaten!
Forum > Off Topic > Skolmaten!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Amandan
Elev |
Äter typ aldrig i skolan, hunger får jag stå ut med. Kan inte äta den där sörjan som serveras.
Min tumblr!
22 okt, 2011 16:15 |
|
Tonkss
Elev |
Vi har jätte god mat på våran skola! Det finns alltid två alternativ, ett vegetariskt och ett med kött i. Det finns även massor av grönt att välja på, som ex sallad, keso, majs, kruka, tomater, fårost och annat. :3
22 okt, 2011 16:21 |
|
Buddha
Elev |
Det konstiga med våran skolamat är att den är bra lagad (oftast) men det är inte goda rätter. Häromdan fick pasta (god) med en köttsås med (det såg ut som det) mosiga grönsaker. Varför kunde dom inte ha gett oss köttfärssås då? Jag vet att jag klagar lite för mycket men ändå. Ge oss mat som barn äter.
22 okt, 2011 16:45 |
|
hyperion
Elev |
22 okt, 2011 17:03 |
|
Borttagen
|
I den byskola jag går i 3 dagar i veckan är oftast maten jätte god, "mattanterna" lagar som sagt maten själv. Men på den andra skolan i stan, som jag går i de andra 2 dagarna i veckan, är maten jätte äcklig! Och lukten... det är svårt att inte vända sig om och springa ut så fort man anländer till matsalen...
22 okt, 2011 17:05 |
|
Greenbloodyrose
Elev |
Våran mat är väldigt bra men det är ju sont man inte gillar men de får man ta.
Det är fyra stationer med olika mat i min skol, ettan och tvåan är "vanlig" mat trean är soppa och fyran är vegitariskt. Jag brukar ta från ettan eller tvåan med det har hänt att jag tagit mat från trean och fyran. När det är tomatsoppa i trean så smakar den alltid som om någon har tappat världens största saltkar i för den är alltid jätte salt En gång skulle jag smaka vegitariska köttbullaroch storknade nästan, jag tyckte det var jätte äkligt.
22 okt, 2011 17:27 |
|
Adina
Elev |
Vår skolmat är okej... fast hela salladsbaren består av rester. Jag menar, om vi har haft pasta en dag, så ligger den pastan i salladsbaren nästa dag, med salladskrydda och paprikabitar i, så att den kan kallas för sallad.
Fast det är ju egentligen gårdagens pasta :) 22 okt, 2011 17:53 |
|
Borttagen
|
våran är facktiskt helv ok... förutom när det va falukorv som va drängt i fett.....
22 okt, 2011 18:02 |
|
Borttagen
|
Vi får färdig mat som dom värmer på och potatisen kommer dit färdigskalad vilket gör att potatisen blir som gummi... Det är får rätter jag verkligen äter av i skolan mer jag äter nästan alltid lite iallafall.
22 okt, 2011 18:08 |
|
Elderwand
Elev |
Vi får alltid relativt stor salladsbuffé, dock inga goda grönsaker alls .. : (
Den vanliga maten som jag käkade i sjuan är inte speciellt fräsch/god oftast, men det finns undantag. Blev vegeterian i slutet av sjuan och my god den maten är sååååååå mycket godare!! Det finns mycket mindre mängd av den = gjord med mer kärlek (hihi) och den har en egen mattant så den blir mer noggrannt gjord. Och ja, mycket mumsigare hehe Dock är det skumma saker ibland. Men för det mesta god!
22 okt, 2011 18:18 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen