Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Julianne Lockhart [SV]

Forum > Fanfiction > Julianne Lockhart [SV]

1 2 3 4 5 6 7
Användare Inlägg
tite
Elev

Avatar


okej hej förlåt men detta är inte allt ;_; fick inte lägga in det i skolan så skickade det till mailen och allt fick inte plats, men det märkte ju inte jag. mer kommer imorgon. tror jag. hoppas. ganska säker.

6. OKEJ JAG SKOJA BARA DET KOMMER INTE VARA PÅ PERRONG NIO OCH TRE KVART. det får heta Trollkarlsfamiljen istället C:

Följande dagar satt Julianne ensam i sitt vindsrum, upplyst av den nya lampan hon fått i present. Frivilligt den här gången. Det var till och med låst inifrån. För nu ville hela familjen Johnson bara vara med henne. De avgudade henne, vilket inte uppskattades. Till och med mitt i natten kunde någon av tvillingarna komma smygandes upp för trappen för att få se på henne, den onormala flickan i deras familj. Allt hon någonsin gjort var förlåtet och alla ville göra saker åt henne. Frederika tog ton mot sitt tjejgäng och fick dem att sluta mobba henne. Innerst inne var nog Julianne lite glad åt detta, men orkade inte vara med dem hela tiden. På de andra papprena som låg i Hogwartsbrevet stod att hon skulle besöka Diagongränden, och att hon skulle hämta ut pengar från trollkarlsbanken Gringotts samma dag. Hon hade undersökt hennes armband från hennes riktiga föräldrar och upptäckt en liten nyckel som hon misstänkte gick till hennes valv på Gringotts. Hon skulle gå med en trollkarlsfamilj som hade varit i Diagongränden många gånger tidigare. Hon satte sig upp och drog ut en av lådorna i hennes nya byrå som också kom som en present. I själva verket var det mesta presenter i det nya rummet.

Why does the world, as I know it, keep on bringing me down?

14 dec, 2011 21:03

Detta inlägg ändrades senast 2011-12-15 kl. 19:45
Antal ändringar: 2

Katla
Elev

Avatar


WICKED

♏︎

14 dec, 2011 21:08

tite
Elev

Avatar


yesmaybeabit

Why does the world, as I know it, keep on bringing me down?

14 dec, 2011 21:08

Borttagen

Avatar


Skitttbrach!!!

14 dec, 2011 21:09

tite
Elev

Avatar


thx! ♥ men jag blev sur för att allt inte fick plats :@

Why does the world, as I know it, keep on bringing me down?

14 dec, 2011 21:10

Moy.GinnyWeasley
Elev

Avatar


Super duper bra

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi46.tinypic.com%2F34rayrn.jpg

14 dec, 2011 21:23

tite
Elev

Avatar


okej, jag behöver idéer till ett pojknamn, i JK Rowling-style

forts. förra delen
Det nya fönstret strålade av ljus och heltäckningsmattan kändes mjuk under fötterna. Hon tittade på de fula porträtten av hennes styvföräldrar som de prompt hade spikat upp på väggen. Hon strök med fingrarna över kanten på den nya loftsängen. Där under hade hon sitt skrivbord, med den, till råga på allt, nya datorn! Inte ens de bortskämda tvillingarna hade en varsin egen dator. De delade på en gammal samtidigt som Julianne hade fått en ny. Hon suckade igen och kollade på hennes garderob med alla nya märkeskläder. Hon hade redan kastat ut alltihop genom fönstret men hennes styvföräldrar hade tvingat in dem i garderoben. Det enda minnet var den lösa biten av väggen som ingen hade upptäckt. Hon tittade förstrött på klockan och uppfattade bara att minutvisaren stod någonstans vid trean. Det hade börjat skymma eftersom att det blev allt mörkare vid den här tiden på året. Julianne tittade ointresserat på en serietidning, tråkigt. Då hördes en smäll, ifrån vardagsrummet. Julianne satte sig käpprakt upp, vilket självklart ledde till att hon slog i huvudet riktigt hårt i taket. Ögonen tårades av smärta och hon lade sig ner igen, omskakad. Ungefär tio sekunder senare rusade hon nedför trappen. När hon kom in i vardagsrummet stod där tre okända personer, två vuxna och en pojke i hennes egen ålder. Johanna skakade den vuxna kvinnans hand och Jonathan mannens. Julianne antog att detta var familjen som hon skulle åka till Diagongränden med. Hon sprang fram och presenterade sig för de vuxna men pojken var upptagen med Brunhilda och Frederika som var entusiastiska och jobbiga som vanligt. Pojken såg allvarligt besvärad ut och Julianne gick fram och sa till dem att inte vara så töntiga. Pojken såg medlidande på henne och slet sig sedan lös. Han gick bort till Julianne som presenterade sig och sedan drog upp henne till hennes rum innan Brunhilda och Frederika hann fatta vad som hände. Hon lade på haspen inifrån, satte sig i en av fåtöljerna och hänvisade till den andra till pojken.
”Det här är mitt rum, men det var mysigare förut.”
”Jag tycker att det är jättefint.” sade pojken.
”Tack. Vad heter du?” frågade Julianne utan att känna sig blyg. Det hade alltid varit så.
”Jag heter…” började pojken, men just då knackade det på dörren och en av de vuxna ropade på dem

Why does the world, as I know it, keep on bringing me down?

15 dec, 2011 10:53

Borttagen

Avatar


Aasbra!!! Återkommer med förslag på namn

15 dec, 2011 11:08

Moy.GinnyWeasley
Elev

Avatar


Super!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi46.tinypic.com%2F34rayrn.jpg

15 dec, 2011 17:59

tite
Elev

Avatar


BRA. jag behöver det, har skrivit lite mer men har inget namn på pojken så kan inte lägga upp det ;_; ETT EFTERNAMN MÅSTE DOM HA OCKSÅ. i JK style

Why does the world, as I know it, keep on bringing me down?

15 dec, 2011 19:44

1 2 3 4 5 6 7

Forum > Fanfiction > Julianne Lockhart [SV]

Du får inte svara på den här tråden.