Vänner=inga HP-fan...
Forum > Harry Potter > Vänner=inga HP-fan...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fenixx
Elev |
Skrivet av Ginny00: Skrivet av Fenixx: oj vilket gammalt inlägg. Går inte ens i samma skola som henne nu..Skrivet av Ginny00: Jag har nu beställt Ginnys stav, vilket kostade 430 kronor. Många av mina kompisar tyckte jag var helt galen, men jag ignorerar de. En av mina kompisar är Jehovas Vittne, och där är magiböcker förbjudna. Just därför brukar hon säga att Harry Potter är fånigt och larvigt, hon nästan kritiserar mig för att jag gillar HP. Ok, hon kan inte läsa böckerna, men hon behöver inte hacka på mig för det! Så jag är sällan med henne nu. En av mina vänner är också Jehovas vittne och får ju då inte läsa fantasyböcker. Och retar mig för att gillar HP. HON HAR INTE ENS LÄST ELLER SETT DEM SÅ VARFÖÖÖR?? (förlåt för mitt missbruk av caps) Känns som folk i allmännhet har många fördomar mot HP. De tror att magi är farligt och gör en sjuk i huvudet. Typ så. Haha, jag märkte att tråden var gammal när jag postat inlägget.. (hade tråkigt så jag sökte bara på random ord i forumet för att hitta trådar.) hahahaha men ofta de tror det! Särskilt eftersom det inte är meningen att man ska tro på magin i hp, det är ju bara berättelser. (Väldigt bra sådana, visserligen, men ändå.)
4 apr, 2013 16:24 |
|
Dumbledore1
Elev |
4 apr, 2013 17:43 |
|
adliitam
Elev |
4 apr, 2013 23:29 |
|
Borttagen
|
Inga av mina vänner är så galna i HP som jag är. För de flesta av det är det nog mest ett fint nostalgiskt minne med hur mycket man gillade Potter när man var liten. Vi var ju med från början allihop. Och alla jag känner har åtminstone sett filmerna så de brukar ha lite koll på vad jag babblar om när jag väl börjar snacka, men inga av mina vänner älskar HP heller.
Däremot så är många av dem galna i nånting annat och stor fans av andra grejer och de köper gärna allt de har råd med relaterat till de sakerna. Så stör du dig på att dina vänner klagar när du köper nån cool HP-grej så kan du ju alltid försöka jämföra det med nån grej de tycker är awesome från nånting de gillar och så ska du se att de snart börjar fatta vad du håller på med 5 apr, 2013 10:21 |
|
123vilde453
Elev |
Det var en i min klass som var helt besatt av HP, och hon sa till alla att dom skulle börja läsa dom men jag var den ända som lyssnade. Jag blev helt fast och när jag hade läst ut alla böcker så sa jag till min bästis trollhanna här på mugglis att börja läsa dom. Så en gång när hela klassen var på biblo så lånade hon den och nu tycker hon dom är superdupermegbra!!!!
TAYLOR SWIFT! Sporten där det gäller att springa som en kenian och tänka som en mästare i schack. Utmana mig! 5 apr, 2013 10:27 |
|
Borttagen
|
5 apr, 2013 11:56 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen