Sämsta filmen enligt er?
Forum > Harry Potter > Sämsta filmen enligt er?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
accioron
Elev |
Jag förstår helt klart varför många älskar HBP. Den är verkligen rolig, utan tvivel. Det är bara det att jag är en sån som måste spola när jag vet att någon karaktär blir helt out-of-character (HAHA JA) och därför är HBP tortyr för mig vid vissa scener. This is also why I adore Order of the Phoenix. För mig så är det viktigaste karaktärerna, inte att allting utspelar sig exakt så som i boken. Visst, OotP innehåller väldigt lite Ordern och annat viktigt, men karaktärerna, tack vare att Goldenberg skrev manus, var de som jag lärde känna i böckerna. Ron var Ron, Hermione var Hermione. Jag tycker att Michael Goldenberg gjorde ett fenomenalt jobb för att inte ha jobbat med filmerna tidigare, när han dessutom fick den kanske svåraste boken att överföra till vita duken.
![]() 9 aug, 2011 16:53 |
|
du|vet|vem
Elev |
av någon anledning har jag alltid hatat femman, troligen för att det är min favoritbok typ. men nu har jag ändrat mej och tycker dom lyckades bra med den..
så jag tycker trean, för den är för tråkig. och sexan, för den är för rolig. 9 aug, 2011 17:13 |
|
Ginnyy
Elev |
Jag gillar verkligen inte fjärde filmen! No no no! Boken är väldigt bra och innehåller många småspår som sedan knyter ihop sig i slutet. Men inga av dessa småspår är med i filmen, och om de nu är det så knyts det inte ihop! Me don't like
9 aug, 2011 17:39 |
|
Borttagen
|
jag gillar alla HP-filmerna, kan inte välja en som är sämst
9 aug, 2011 18:14 |
|
Matildathulin
Elev |
Inte för att detta har något med ämnet att göra men jag har lyckats ladda ner Harry Potter och De vises sten, dataspelet! haha nostalgi
Mischief managed 9 aug, 2011 18:23 |
|
Solu
Elev |
Är jag den enda som tycker om goblet of fire-filmen? haha
Jag tycker ingen film är dålig, men måste jag välja så väljer jag Ootp för att den är lite tråkig ibland. Men absolut inte dålig!
THE MAGIC NEVER ENDS
9 aug, 2011 21:50 |
|
cirklar
Elev |
Skrivet av Ginnyy: Jag håller med.Jag gillar verkligen inte fjärde filmen! No no no! Boken är väldigt bra och innehåller många småspår som sedan knyter ihop sig i slutet. Men inga av dessa småspår är med i filmen, och om de nu är det så knyts det inte ihop! Me don't like
9 aug, 2011 22:34 |
|
superman
Elev |
Sexan. Den är rolig och allt, men så otroligt akward (seriöst, jag mår typ dåligt när jag ser den) och också väldigt icke-Pottrish.
Ginny beter sig jäkligt konstigt i den, Ron är en douche och nej.. jag gillar inte den! 9 aug, 2011 22:42 |
|
jörgen77
Elev |
Jag tycker att Fenixordern är rätt dålig men ingen jämfört med Dödsrelikerna Del 1, tusan vilken kass film, är ju så långtråkig så man somnar av den, uselt!
Men till att vara lite positivare tycker jag verkligen om Flammande Bägaren, händer riktigt mycket och dom har fått med Voldemort-scenen på ett bra sätt där. One Direction <3 Louis (L) 10 aug, 2011 01:14 |
|
hhejanna
Elev |
Skrivet av superman: Sexan. Den är rolig och allt, men så otroligt akward (seriöst, jag mår typ dåligt när jag ser den) och också väldigt icke-Pottrish. Ginny beter sig jäkligt konstigt i den, Ron är en douche och nej.. jag gillar inte den! Håller verkligen med haha, Ginny beter sig bara skumt i de sista filmerna... "I have always wanted to use that spell" - Minerva McGonagall 10 aug, 2011 01:17 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen