Dobby?
Forum > Harry Potter > Dobby?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Vendela
Elev |
HUR kan de göra dobby som en grön boll då?
Böcker. Böcker. Böcker! 22 sep, 2011 19:36 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Vendela: Well, han är en grön-boll när dom spelar in för att skapa denna fantasy liknande karaktär och så editar man på data och skapar Dobby. HUR kan de göra dobby som en grön boll då? 22 sep, 2011 19:38 |
|
Vendela
Elev |
kbry
Böcker. Böcker. Böcker! 22 sep, 2011 19:49 |
|
MissFniss
Elev |
22 sep, 2011 20:19 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Vendela: Orginellt av dig :>kbry 22 sep, 2011 20:26 |
|
Cinnamonagouti
Elev |
På extrameterialet till OotP så¨har jag för mig att man ser att det var två dvärgar som spelade Dobby och Kreacher (kanske bara är i de senare filmerna), för att sedan animera i datan, som de gjort med ex. Griphook och Flitwick. Antar att det blir lättare att gör verklighetstrogna rörelser ifall man har någon grund att gå på som?
All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. 22 sep, 2011 20:28 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Cinnamonagouti: Jag vet inte om Dobby men jag är säker på att Kreacher har en skådespelare som både gör röst och rörelser men det är ej samma skådespelare.På extrameterialet till OotP så¨har jag för mig att man ser att det var två dvärgar som spelade Dobby och Kreacher (kanske bara är i de senare filmerna), för att sedan animera i datan, som de gjort med ex. Griphook och Flitwick. Antar att det blir lättare att gör verklighetstrogna rörelser ifall man har någon grund att gå på som? 22 sep, 2011 20:30 |
|
Borttagen
|
man kanske har använt allting.
en grön boll, dvärgar, såna saker man sätter fast på en dräkt som registrerar rörelser (som man gjorde i sagan om ringen, med hästarna för att ingen skulle skadas). man vet aldrig det är ju film magi och den ska bevaras som vanlig magi enligt mej 22 sep, 2011 20:43 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av Vendela: kbry Fast om du frågar någonting är det ju klart att du får ett svar och därför bör du nog inte låta så otrevlig, imo :> Dessutom finns det ju bevis på att han är en grön boll i de första filmerna och att de använder en plastfigur som är Dobby i de senare.
22 sep, 2011 22:24 |
|
Borttagen
|
23 sep, 2011 17:18 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen