Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Dobby?

Forum > Harry Potter > Dobby?

1 2 3 4 5 6 7 8
Användare Inlägg
Vendela
Elev

Avatar


HUR kan de göra dobby som en grön boll då?

Böcker. Böcker. Böcker!

22 sep, 2011 19:36

Borttagen

Avatar


Skrivet av Vendela:
HUR kan de göra dobby som en grön boll då?
Well, han är en grön-boll när dom spelar in för att skapa denna fantasy liknande karaktär och så editar man på data och skapar Dobby.

22 sep, 2011 19:38

Vendela
Elev

Avatar


kbry

Böcker. Böcker. Böcker!

22 sep, 2011 19:49

MissFniss
Elev

Avatar


Jag tror att Dobby är datagjord...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F37.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6zhy4CVdK1rs7wooo1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F8cc997157695e1fa86aff235db90c114%2Ftumblr_n31mqmgntS1qbdpqqo1_250.gif

22 sep, 2011 20:19

Borttagen

Avatar


Skrivet av Vendela:
kbry
Orginellt av dig :>

22 sep, 2011 20:26

Cinnamonagouti
Elev

Avatar


På extrameterialet till OotP så¨har jag för mig att man ser att det var två dvärgar som spelade Dobby och Kreacher (kanske bara är i de senare filmerna), för att sedan animera i datan, som de gjort med ex. Griphook och Flitwick. Antar att det blir lättare att gör verklighetstrogna rörelser ifall man har någon grund att gå på som?

All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost.

22 sep, 2011 20:28

Borttagen

Avatar


Skrivet av Cinnamonagouti:
På extrameterialet till OotP så¨har jag för mig att man ser att det var två dvärgar som spelade Dobby och Kreacher (kanske bara är i de senare filmerna), för att sedan animera i datan, som de gjort med ex. Griphook och Flitwick. Antar att det blir lättare att gör verklighetstrogna rörelser ifall man har någon grund att gå på som?
Jag vet inte om Dobby men jag är säker på att Kreacher har en skådespelare som både gör röst och rörelser men det är ej samma skådespelare.

22 sep, 2011 20:30

Borttagen

Avatar


man kanske har använt allting.
en grön boll, dvärgar,
såna saker man sätter fast på en dräkt som registrerar rörelser (som man gjorde i sagan om ringen, med hästarna för att ingen skulle skadas).
man vet aldrig
det är ju film magi och den ska bevaras som vanlig magi enligt mej

22 sep, 2011 20:43

childhoodlight
Elev

Avatar


Skrivet av Vendela:
kbry

Fast om du frågar någonting är det ju klart att du får ett svar och därför bör du nog inte låta så otrevlig, imo :> Dessutom finns det ju bevis på att han är en grön boll i de första filmerna och att de använder en plastfigur som är Dobby i de senare.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F1bf78e6b3d2d7300daeeb5216ee65cb0%2Ftumblr_mg61lr0KgA1rcru73o1_500.gif

22 sep, 2011 22:24

Borttagen

Avatar


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F30.media.tumblr.com%2Ftumblr_ljmy86KGfn1qctp3jo1_500.jpg

vilken tycker ni bäst om?

23 sep, 2011 17:18

1 2 3 4 5 6 7 8

Forum > Harry Potter > Dobby?

Du får inte svara på den här tråden.