Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Fred Weasley<3

Forum > Harry Potter > Fred Weasley<3

1 2 3 4 5 6 7
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av HedwigPotter:
SPOILER SPOILER SPOILER VARNIG FÖR ALLA ER SOM INTE LÄST SJUNDEBOKEN!

Jag sökte en massa info till min fanfic så att jag kunde få rätt åldrar på alla och kolla så att året stämde med mera och så kom jag fram till Tvillingarna Weasley så råkade jag trycka på Fred istället för George och såg Freds dödsdatum och hans leende ansikte på bilden och började storgråta. Någon mer som har reagerat på samma sätt över någon av karaktärernas död?


Jag reagerade på Freds död. Av alla som dör i HP är hans död det allra värsta, och det gör ont, efter 4 år gör det fortfarande ont. Jag ville inte tro det när jag läste det, att fina, bästa underbaraste Fred kunde vara borta. Nu när man har sett filmen är det ännu värre, för nu vet man att han verkligen är borta, for good.

Jag tänker mycket på starkas George, som nu får leva utan sin andra hälft. Men det är starkt av honom att ändå gå vidare med sitt liv, bilda familj m.m. Men har läst att han aldrig kom över Freds död, och det gör ont att veta :'(

Jag vill fortfarande inte tro att det är sant att Fred är borta, trots att det som sagt gått 4 år. Tänker på honom nästan 24/7 och jag ser alla i fam. Weasley stå och gråta över honom.
En sak är säker, han tog en bit av mig med sig när han dog...
Kommer alltid älska honom, Fred Weasley, the one and only ♥

2 aug, 2011 19:41

MayoGryffindor
Elev

Avatar


Gud ! Din text och bilden du har under.. Kombinationen fick mig att gråta.. Jag tror att mitt hjärta just gick sönder..

"She's buying the stairway to heaven"

4 aug, 2011 17:14

Borttagen

Avatar


Skrivet av MayoGryffindor:
Gud ! Din text och bilden du har under.. Kombinationen fick mig att gråta.. Jag tror att mitt hjärta just gick sönder..


Aw ♥ Jag önskar jag kunde gråta med dig, av hela mitt hjärta önskar jag det. Har försökt att pressa fram tårar över hans död i 4 år, men det har inte gått. Var nära i filmen, men inte då heller. Dock fick jag smärre panik och ville bara hoppa in i filmen och dra honom därifrån, men min kompis höll min hand..(Det var under den scenen som jag har gif på). Och när han ligger där och är död, jag ville bara dö.

Har sedan 4 år tillbaka varit störtförälskad i Fred(inte bara för att han dog, har alltid gillat honom lite lite mer än George, hur man nu kan gilla någon mer än den andra..)
Freddie ♥

4 aug, 2011 17:32

MayoGryffindor
Elev

Avatar


Åh, jag håller med dig. Jag har också alltid tyckt om Fred en aning mer än George men fråga inte varför..
Fred ♥

"She's buying the stairway to heaven"

4 aug, 2011 17:38

Borttagen

Avatar

+1


Natten innan jag läste att Fred dog(4 år sen) drömde jag om honom, och då var vi tillsammans. Sedan dess har han verkligen varit min älskling, så det är säkert därför jag tar hans död så otroligt hårt.

Jag tyckte det "sammanträffandet" var superläskigt. Nu när jag har tänkt mer på det så har jag uppskattat tvillingarna mycket mer, och de har blivit mina favoriter. Jag ser upp till dem på ett sätt som jag aldrig sett upp till någon annan. Och jag funderar på om den drömmer verkligen var en slump...?

4 aug, 2011 17:51

JessicaMalfoy
Elev

Avatar


jag gråter fortfarande ibland när jag tänker på fred ;(

Fred&George Weasley in my <3 I LOVE TOM FELTON

4 aug, 2011 18:37

Borttagen

Avatar


Skrivet av JessicaMalfoy:
jag gråter fortfarande ibland när jag tänker på fred ;(


Lyckliga du som kan gråta... Jag skulle behöva det , men jag kan verkligen inte.
Ska nog se DHp2 igen snart , har bara sett den en gång och måste verkligen se den igen. Då MÅSTE jag gråta, känner att jag behöver det :'( ♥

4 aug, 2011 18:39

Elderwand
Elev

Avatar


^Om du känner dig pressad att gråta tror jag faktiskt det kommer bli svårare. Då kommer du bara sitta och tänka, "måste gråta, måste gråta", hela tiden och då kommer du inte 'komma in i filmen' lika lätt.

Just watch the movie and release your emotions!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_lspn9bxk241qc4rxzo1_500.png

4 aug, 2011 18:43

JessicaMalfoy
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av JessicaMalfoy:
jag gråter fortfarande ibland när jag tänker på fred ;(


Lyckliga du som kan gråta... Jag skulle behöva det , men jag kan verkligen inte.
Ska nog se DHp2 igen snart , har bara sett den en gång och måste verkligen se den igen. Då MÅSTE jag gråta, känner att jag behöver det :'( ♥


varför kan du inte gråta?? ;(♥

Fred&George Weasley in my <3 I LOVE TOM FELTON

4 aug, 2011 18:45

Borttagen

Avatar


Skrivet av JessicaMalfoy:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av JessicaMalfoy:
jag gråter fortfarande ibland när jag tänker på fred ;(


Lyckliga du som kan gråta... Jag skulle behöva det , men jag kan verkligen inte.
Ska nog se DHp2 igen snart , har bara sett den en gång och måste verkligen se den igen. Då MÅSTE jag gråta, känner att jag behöver det :'( ♥


varför kan du inte gråta?? ;(♥


Jag vet inte.. Eller, jag kan gråta, men jag gråter väääldigt sällan. Aldrig till filmer eller böcker, trots att jag skulle vilja, trots att jag verkligen försöker så går det inte. Så istället fylls jag av sorg, vilket inte är så jättebra...♥

4 aug, 2011 18:47

1 2 3 4 5 6 7

Forum > Harry Potter > Fred Weasley<3

Du får inte svara på den här tråden.