Allergier
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
childhoodlight
Elev |
15 jun, 2011 23:00 |
|
Borttagen
|
Jag är allergisk mot katt (reagerar lite på övriga pälsdjur), kvalster, damm, pollen, nyklippt gräs, ett visst färgämne i chilinötter, tomatsås eller -puré, hö och är överkänslig mot mjölk. Får även blåsor i munnen, halsen och på tungan vid förtäring av apelsin och starka kryddor, vilket är synd då jag älskar stark mat. Dessutom har jag astma. :3
15 jun, 2011 23:09 |
|
Racelly
Elev |
Skrivet av superman: men jag kan typ ha nickelarmband på mig, det är bara örhängen som inte går eftersom de är "inne" i kroppen Skrivet av Racelly: jag är allergisk mot nickel... fast det är inte så jobbigt, det gör bara så att jag bara får silver- eller guldsmycken Jag tycker det är lite jobbigt när man får presenter av kompisar från typ Glitter och man ba "eheh, jag kan inte använda den här..." Men annars gör det ju inte så mycket, det är en ganska lätt sak att hålla sig borta från. You don't have to call me sir, professor 15 jun, 2011 23:55 |
|
superman
Elev |
Skrivet av Racelly: Skrivet av superman: men jag kan typ ha nickelarmband på mig, det är bara örhängen som inte går eftersom de är "inne" i kroppen Skrivet av Racelly: jag är allergisk mot nickel... fast det är inte så jobbigt, det gör bara så att jag bara får silver- eller guldsmycken Jag tycker det är lite jobbigt när man får presenter av kompisar från typ Glitter och man ba "eheh, jag kan inte använda den här..." Men annars gör det ju inte så mycket, det är en ganska lätt sak att hålla sig borta från. Jag har inte hål i öronen (dom har växt om typ 56 gånger), men jag får utslag av ringar och armband också... Haha, aa det är sant, man borde säga till alla. 16 jun, 2011 00:53 |
|
Amandan
Elev |
Laktosintolerant, pollenallergiker och pälsdjursallergiker. Dock bara lite på alla tre, inget allvarligt. Har tidigare varit allergisk mot ägg och Heinz ketchup. xd.
Min tumblr!
16 jun, 2011 01:17 |
|
Borttagen
|
Pollen, katter, nåt konserveringsmedel i typ ögondroppar och sånt och eventuellt laktos. Pollenallergin börjar dock bli bättre. Ta i trä.
16 jun, 2011 01:43 |
|
Borttagen
|
Jag är allergisk mot vetemjöl. Det är jätte jobbigt.
16 jun, 2011 19:02 |
|
Claude31
Elev |
Jag är bara allergisk mot en sak, nickel, och det är inte ens säkert att jag är det, men mamma tror det.
16 jun, 2011 19:04 |
|
Borttagen
|
Jag är allergisk mot ett djur som finns i sängen. Glömt vad det kallas.
16 jun, 2011 22:37 |
|
Elderwand
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag är allergisk mot ett djur som finns i sängen. Glömt vad det kallas. Kvalster..? Blir så äcklad av sånt
16 jun, 2011 22:40 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen