Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Allergier

Forum > Off Topic > Allergier

1 2 3 4 5 6 7 8 9
Användare Inlägg
childhoodlight
Elev

Avatar


Jag har blivit allergisk mot pollen!!! HEMSKT

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F1bf78e6b3d2d7300daeeb5216ee65cb0%2Ftumblr_mg61lr0KgA1rcru73o1_500.gif

15 jun, 2011 23:00

Borttagen

Avatar


Jag är allergisk mot katt (reagerar lite på övriga pälsdjur), kvalster, damm, pollen, nyklippt gräs, ett visst färgämne i chilinötter, tomatsås eller -puré, hö och är överkänslig mot mjölk. Får även blåsor i munnen, halsen och på tungan vid förtäring av apelsin och starka kryddor, vilket är synd då jag älskar stark mat. Dessutom har jag astma. :3

15 jun, 2011 23:09

Racelly
Elev

Avatar


Skrivet av superman:
Skrivet av Racelly:
jag är allergisk mot nickel... fast det är inte så jobbigt, det gör bara så att jag bara får silver- eller guldsmycken

Jag tycker det är lite jobbigt när man får presenter av kompisar från typ Glitter och man ba "eheh, jag kan inte använda den här..."
Men annars gör det ju inte så mycket, det är en ganska lätt sak att hålla sig borta från.
men jag kan typ ha nickelarmband på mig, det är bara örhängen som inte går eftersom de är "inne" i kroppen det är bara att säga det till kompisarna så köper de andra smycken

You don't have to call me sir, professor

15 jun, 2011 23:55

superman
Elev

Avatar


Skrivet av Racelly:
Skrivet av superman:
Skrivet av Racelly:
jag är allergisk mot nickel... fast det är inte så jobbigt, det gör bara så att jag bara får silver- eller guldsmycken

Jag tycker det är lite jobbigt när man får presenter av kompisar från typ Glitter och man ba "eheh, jag kan inte använda den här..."
Men annars gör det ju inte så mycket, det är en ganska lätt sak att hålla sig borta från.
men jag kan typ ha nickelarmband på mig, det är bara örhängen som inte går eftersom de är "inne" i kroppen det är bara att säga det till kompisarna så köper de andra smycken

Jag har inte hål i öronen (dom har växt om typ 56 gånger), men jag får utslag av ringar och armband också... Haha, aa det är sant, man borde säga till alla.

16 jun, 2011 00:53

Amandan
Elev

Avatar


Laktosintolerant, pollenallergiker och pälsdjursallergiker. Dock bara lite på alla tre, inget allvarligt. Har tidigare varit allergisk mot ägg och Heinz ketchup. xd.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F28.media.tumblr.com%2Ftumblr_ltc0jeaRGd1qlqgbzo1_r1_400.gif Min tumblr!

16 jun, 2011 01:17

Borttagen

Avatar


Pollen, katter, nåt konserveringsmedel i typ ögondroppar och sånt och eventuellt laktos. Pollenallergin börjar dock bli bättre. Ta i trä.

16 jun, 2011 01:43

Borttagen

Avatar


Jag är allergisk mot vetemjöl. Det är jätte jobbigt.

16 jun, 2011 19:02

Claude31
Elev

Avatar


Jag är bara allergisk mot en sak, nickel, och det är inte ens säkert att jag är det, men mamma tror det.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi56.tinypic.com%2F11hchom.gif

16 jun, 2011 19:04

Borttagen

Avatar


Jag är allergisk mot ett djur som finns i sängen. Glömt vad det kallas.

16 jun, 2011 22:37

Elderwand
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag är allergisk mot ett djur som finns i sängen. Glömt vad det kallas.

Kvalster..? Blir så äcklad av sånt

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_lspn9bxk241qc4rxzo1_500.png

16 jun, 2011 22:40

1 2 3 4 5 6 7 8 9

Forum > Off Topic > Allergier

Du får inte svara på den här tråden.